Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 13, 2012

Siti Suzira binti Sulaiman

Assalammualaikum ...

Nama aii kann bagi yang xtau tu ialah Norsuzira binti Sulaiman. Sesape nak add kat FB pon search je lah nama tu.. :)
Dulu dulu aii sekolah rendah kan cikgu cikgi kat sekolah aii pernah tanye. Mana mak abah aii dapat nama tu? Mase zaman jepun kerrr? Hoiiii apakah? Pengaruh Doraemon lah nehh.. Yang dalam doraemon tu Sizuka lahh.. Saya Suzira. Xde kena mengena ponggg!

Aii kecik kecik dulu pernah tanye ustaz yang ajar aii mengaji. Ape makne nama Suzira sebab kann aii selalu cari cari dalam buku Nama-nama indah dalam Islam. Tapi xde pernah pon aii jumpe makne nama aii. Ustaz aii tu mengurangkan sikit rase kekalutan dalam jiwa aii.Ustaz aii kate xsemua nama dia nak letak dalam buku tu. Selagi nama kita tu membawa maksud yang baik xkisah le ade ke xde ke dalam buku tu.Sebab ape aii tanye sebab aii selalu kecik ati dengan kawan kawan yang selalu ejek aii mase kecik kecik sebab nama aii xde dalam buku tu. Kebetulan de sorang kawan aii tu nama dia Roshazira. Ustaz aii tu kate makne Roshazira pon xde dalam buku..tapi maksudnye sangat baik.Iaitu orang yang suke berkunjung. Wallahhualam ;)
Aii xtau yerr betul ke salah.. Lepas tu nak dijadikan cite sebab nama aii dkeat dekat jerr dengan Roshazira tu ustaz tu terus kate nama aii bermaksud Cahaya berkunjungan.. Norsuzira... Dan sehingga sekarang aii bawak tu je lah maksudnye sampai kesudah. Walaupon aii tau Nur baru lah membawa maksud cahaya. Nor xde maksud kot! ape apelahhhh ;)
Orang orang dulu pe taunyerrr... Kite skang je tau belek belek buku nama..de lak mase nye kann? Orang dulu dulu mane de mase nak belek belek buku nama bagai.Pe yg terlintas itulah nama anak mereka.

Tapi sekurang kurangnye ustaz aii tu pandai ler jugak ati aii yang sememangnye tengah kecik akibat ejekan kawan kawan tu kann? mekaseh ustaz ;)
Dan selepas insiden terase dengan ejekan kawan kawan tu lah baru emak aii cite benda sebenar.Dan dari mana aii dapat nama tersebut.Dan sekarang aii bangga kehulu kehilir dengan nama ini. Walaupon xtertulis dalam buku nama tu tapi aii tau ramai jugak yang pakai nama Suzira nie kan? Selama ni aii ngat aii sorang je guna nama Suzira ni. Hai semua yang bernama Suzira :)
Betul x aii kate orang dulu dulu bagi nama kat anak ni pe yang terlintas jerr. Xde cam kiter.. 9bulan mengandung 9bulan lah pening pikir cari nama anak.Siap beli punyer lah banyak buku maksud nama tu konon nak cari yang terbaik.Tapi panjangnye berjela..Sile terase semua juge termasuk aii.
Macam emak aii kate nama kakak aii Norazalina tu emak dan abah aii dapat dari seorang pembaca berita mase zaman zaman mereka dulu. Norazlina kot cenggitu nama pembaca berita tu. Emak abah sangat suke kot kat pembaca berita tu. Makanye dapat lah nama kakak aii Norazalina.. Kire glamour le nama Norazalina mase zaman tu kannn?  Abang aii yang nombor satu iaitu anak kedua emak dan abah lak mereka bagi nama Rizalman. Yang dia ni aii lupe lah emak abah dapat dari mana nama dia. Tapi emak de cite dedulu..Nanti kalau aii ingat aii bgtau le balik.Takut tersalah info lak kang.haha
pastu abang kedua aii iaitu Razain.Al-fatihah lah untuk abang aii ni yer kengkawan sebab dia dah meninggalkan kami pada tahun 1998. Nama Razain tu emak kate dapat dari penyelia ladang kelapa sawit. Sedap gak nama Razain tu. Aii belek gak buku nama cari maksud tapi yang de maksud Ruzain jer. Dan sekarang nama salah sorang anak buah aii ialah Ruzain. Dan abang ketiga aii emak abah dapat dari sorang penyanyi terkenal katenye.Rafizal..Agak agak sape penyanyi tu yerr?Aii xkenal pon penyanyi nama Rafizal.Emak kate dia nyanyi lagu hindustan. Patutlah abang aii yang Rafizal tu bajet suara dia sedap cam retis. Tapi kelauttttt!haha
Dan paling best mestilah nama aii kannnn? Emak kate dedulu abah aii sebenarnye nak anak 5 jerr.. Dan aii adalah yang kelima. Abah bajet aii adelaha anak bongsu. Makanya nama aii special sikit. Nama aii adelah gabungan nama emak dan abah. Su tu adalah untuk Sulaiman yakni nama abah aii. Dan zi adalah untuk Pauziah.Panggilan emak aii Gee.. Kunun nak sedap letak lah zi.. Kang letak Gee jadi lah nama aii Sugeera..haha

Bangga aii tau bile emak sendiri kata nama aii adalah gabungan nama emak dan abah. Sekali nak jadi cerita lepas umur aii 4thn emak aii disahkan hamil lagi. Dan terbatallah pangkat anak bongsu aii. Sebab aii bakal menjadi kakak. Maka peninglah emak abah nak pikir nama lagi. Dan nama adik aii iaitu Nor Ezati Ellina adalah hasil pikiran makcik aii kot. Mane satu makcik pon aii xtau. Tetapi tetap moden kann emak abah aii sebab agaknye dorang pon xpernah terpikir cenggitu.Mungkin kebetulan atau pon memang dah dirancang. Nama anak lelaki bermula huruf R dan anak perempuan bermula huruf N.

Kembali ke tajuk asal..haha!Sebenarnye bukanlah perihal nama yang aii nak kongsi. Aii nak cite yang aii de terima satu kad jemputan dari salah sorang sahabat. Dedulu aii pernah cite camne aii kenal sahabat ni.Aii kenal awek comel periang peramah ni mase interview di salah sebuah jabatan kerajaan. Mase belum bertegur sapa tu dalam hati aii dah kate mesti awek ni sombong sebab dari gaya dia. Sekali rupenye salah sangkaan aii.Betullah kata pepatah. Jangan menilai seseorang dari luarannya. Tetibe gadis manis ni menegur aii dengan mengajak aii cari kantin untuk mengisi perut. Bile dah kenal barulah aii tau yang si gadis manis ni sangat lah periang dan peramah sampai xlarat nak melayan karenahnya.

Nama biarlah aii bahasakan Bella.. Aii senang berkawan dengan Bella biarpon selama perkenalan kami hanya beberapa kali jer dapat berjimba bersama. Sebab bagi aii lah buat mase ni dia sangat sesuai dijadikan kawan berkongsi. Sebab dia memang jenis yang happy go lucky. Kawan yang dah bertahun kenal aii pon xpernah sekali datang ke majlis yang pernah aii buat xkisah lah kat mana pon.Tapi dia yang aii baru kenal dah 2kali raya datang ke jamuan raya aii. Seronok sangat.. Dan sebab keramahan dia semua family aii termasuk makcikpakcik dah tau dan ingat walau baru pertama kali dia datang.Dah macam seluruh isi keluarga aii dia kenal.Punyelah bagus budak niii ;)

Dia pon de blog tapi dah lama aii xdihidangkan dengan cerita baru.Mungkin sebab banyak benda yang dia perlu pikir. xpelahhh... Tapi sekurang kurang kami masih berhubung walau pon melalui FB. Bermsg kat henpon pon xpernah tau tapi kami tetap leh meneruskan persahabatan ini. Semoga kiter boleh terus bersahabat yer Bella.
Aii terima kad jemputan kawen dari Bella on 22 December 2012. Yang memeranjatkan adalah nama yang tertera dia atas kad jemputan tersebut.Iaitu Siti Suzira Binti Sulaiman.. Weyhhhh Bella...! Nama aku adalah Norsuzira binti Sulaiman lah. Tapi xkisah lah.Siti pon siti lahhhh..haha
Mekaseh yer yunk sebab jemput kawan hang ni. InsyaAllah jika diizinkanNya aku dan keluarga akan sampai dimajlis kau.Tapi kalau xde beribu ampun kami pinta. Mungkin saat tu aii is sedang berpantang selepas melahirkan yang anak ketiga. Lepas ni aii janji xmengandung lagi selagi si Bella x mengandung..haha Janji tu yang xtahan!
Kalau aii xdtg nampaknye Bella lah kena datang rumah aii bawak suami dia berserta adiah untuk baby aii..tau Bella?

Apepon doa dari seorang sahabat semoga majlis kamu nanti berjalan dengan izinNya dan kamu menjadi isteri terbaik buat sidia di dunia dan jugak akhirat. Berbahagia hingga ke akhir hayat. ;)

Siti Suzira :)

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**