Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, October 24, 2012

Pertanyaan !

Assalammualaikum ...

Mood pagi yang indah bertukar sebu .. Eh! boleh ke pakai perkataan sebu tu? Lantak pi lah.. :)
Kekadang pening nak menjawab persoalan orang orang sekeliling ni. Korang pernah rase x ape ahkak rase?  Yelah soalan yang kadang kadang macam xperlu soal pon ko leh tau jawapan dia tapi still jugak nak bertanya.. Tah ape ape! Itu le berlaku kat ahkak pagi ni.. Tapi sebenarnya situasi ni bukan baru je dalam rona kehidupan kita. Rasenya dah berulangkali berlaku dan tetap akan berlaku. Kadang macam orang yang duk bagi soalan tu macam xde benda nak ditanya. Contoh yang bese ahkak tengok le..

Situasi 1

si A pergi kedai nasi ayam.. dan si B yang kununkunun peramah kot datang menegur..

si B : Beli nasi ayam ke A?
si A : Iyerrrrrr..... (derrrrr...xkan aku nak beli tayar basikal)

Tapi sebabkan kite ni dah dipupuk nilai nilai murni..makanya jawab juge lah pertanyaan tu walau hakikatnya rase nak bagi je sedasss...

Situasi 2

Si anak duk berlari lari bersukaria..tetibe! gedebuk...jatuh bersepai.. Melalaklah si anak macam nak terkeluar anak tekak.. Berlari si ibu mendapatkan anak sambil bertanya..

Ibu : sakit ke sayang???
Anak : waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... ( sedap buuuu!)

Alahai omak! mau nye xsakit kalau dah jatuh bersepai cenggitu kot. Sebabkan anak tu pangkatnye anak le dia diamkan aje.. kalau lah pangkatnye kakak kakak abang abang maunye di panah si ibu tu.. Xkan le pulak anak nak berkong ajo kan??haha

Situasi 3

Si A ni bekerja sebagai anggota beruniform cam polis ke,bomba ke,askar ke.. Tetibe terserempak dengan si B kawan lama dalam keadaan beruniform tuh.. Dengan selambe si B bagi soklan nak makan penampor.

si B : Assalammualaikum A... Keje ke rini?
si A : Waalaikummusalam.. hurmmmmmm keje!
(walaweyhhhhhh..dah terang2 aku beruniform cenggini,xkan nak berdating)

Sedihhhhhhh lah engkorang neh tauuuuu!

Dan pagi td ahkak dapat soklan membunuh perasaan betul dari sorang minah yang agak agak nerd lah kat tempat keje ahkak ni.Dia sangat lah dikenali sebagai minah serba tau dan boleh dikategorikan baik baik lah gitu. Cuma sebab kan dia adalah terlalu obses dengan kebaikan dia kadang dia juga menjadi mangsa pada kebaikan dia. Orang menjadi jelik dengan perangai dia yang ala ala baik hingga kadang menjejaskan kerja orang lain..itu kata orang lah, Ahkak xsatu department ngan dia dan ahkak xbape nak kenal ngan dia.Cuma sekali sekala je kami bertegur sapa.Tu pon sebab terserempak kat kantin dan time nak punch card. Yang wat ahkak rase nak geget geget je dia..leh dia tanye ahkak pagi td..padahal terang terang dah dia nampak dengan 2biji mata dan plus dengan mata tambahan bagai..

Minah baik : hai...ngandung ke??
Ahkak : haaaaaaa?? iyeeee... saye ngandung!

pfffftttttt...bukan ke kamu dah nampak ahkak pakai baju mengandung bagai neh. Siap perut jauh ke depan ni. Xkan lagi mau tanya ahkak mengandung ke idak? Tanye lah dah bape bulan ke.. Anak ke berapa ke.. Nasib baik ahkak xjawab pagi td.. X lah sayang! ahkak bukan mengandung. Ahkak kena busung ni...adoiiiii sakitnya! :P

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**