Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, October 11, 2012

dia dah mula dah ..... ;P

Assalammualaikum ...

Dari hari ke hari perut aii dah makin menunjukkan 'keboyotan'nya..hehe! Makanya si kecit tomey yang sebelum ni xnak ngaku bakal menjadi kakak telah menerima kenyataan dengan redhonya ;)
kot lah.. dia bukan cakap pon dia redho cuma aku kate dia redho sebab sebelum ni kami-kami kat umah panggil dia Kakngah dia menafikan sekeras-kerasnya yang dia adalah Kakngah.. Tetapi sejak kebelakangan ni,,dia wat rileks je kalau orang panggil dia Kakngah..Kire cam redho lah tu kan? 

Dan satu lagi perubahan si kecit tomey skang..dia dah pandai panggil baby lam perut.. siap kiss-kiss bagai.. Ade satu malam tu dia pegang perut aku sambil cakap...

"baby... kuar!" sambil kiss-kiss perut aii...

adoooiiii dik! tunggu le waktunya. Bukan skang nak suh keluar pon. Baru nak masuk 7bulan kot! Dan seperti yang dah aku sangkakan.. Yelah..ni bukan pengalaman pertama. Dedulu mase nak terima kehadiran si kecit tomey dah ade pengalaman melayan si kakak sayang. La ni pon aku dah jangka. Pasti sama... Tapi si kecit tomey ni memang menguji kesabaran aii le.. Meragamnya len macam! Memang le orang-orang tua pernah kata.. Bese lah tu! meragam nak dapat adik.. Ye aku tau. Si kakak sayang dedulu pon meragam gak..tapi xlah seteruk ni kot. Kata emak..kalau time dia tinggal sementara aku gi keje tu xlah banyak sangat ragamnya. Takut kena cubit le tu..hehehe! Kalau dengan nani degil lah..Memang cubit le dapat..Cubit manja jerk! Sanggup ke nenek nak cubit cucu comel cam si kecit tomey tu..? x kot!
 
agak-agak nani nak ke cubit budak tomey neh??? **wink!wink!
Tapi berlainan pe'el dia bila balik je aku dari kerja. Mulalah merengek xtentu masa. Sekejap-sekejap menangis! Sekejap-sekejap menangis! Nampak je batang idung umi ni turun kete je terus ajak jalan. Alahai anak...bagi umi rehat jap. Nampak je umi ni meluruskan pinggang dia pon datang selak baju. Alahai leh meroyan umi ni dik.. Nampak je aku nak makan mase tu lah dia nak berdukung xnak turun. bile letak menangis xtentu pasal.. Ape kena kamu ni sayang? Meragam erk? Tau nak dapat adik erk? Tapi jangan buli umi.. nak meragam pon tunggu le time abi de kat umah..huhu
umi xnak bawak jln biar adik bawak kete sendiri! huh..

ape tengok-tengok? kunci ni xmo masuk lak... :(
umi...tolonglah bawak jalan **sambil wat muka sedih!
Betul ke anak-anak akan meragam bila kita semakin melahirkan? Ke mitos semata-mata.. Kadang bila dah asyik sangat menangis sampai satu kije pon aku xleh buat..ku biarkan saja dia nak melalak. Lalak lah kamu dik sampai letih.. Pastu nani dia lak yang rajin nak memujuk.. Makin best lah dia merengek.. Dok umi! umi! umi! Bila kena marah ngan umi kang tau lak panggil abi..Pandai kan?

Belum keluar baby lagi dah nampak perangai men'jeles' si kecit tomey ni. Cemana lah ade adik esok kan? Jangan le abi nak polok-polok umi depan mata dia...dari jauh dah jerit satu umah..

"abi..umi..nanan!"

ouhhhhh si bijak..ape x dulu lagi kamu nanan kan umi ngan abi.. Sudah terlambat! hahahaha
kalau dulu nanan mungkin kamu masih lagi adik skang.. boleh? Kun faya kun... ;)
jeles dia makin menjadi-jadi skang ni.. Jangan le si kakak datang peluk-peluk cium umi sambil jeling-jeling kat dia.. Memang ade makan jeling balik..package siap jelir lidah bagai.. Pastu merajuk! pujuk lah cemana pon memang xdenye dia nak datang.. dasat ko dik! Pernah sekali budak yang kakak aku jage..baru belajar cakap..Adam namanya. Dulu nampak aku macam nampak antu. Tapi sejak pandai bercakap ni pantang nampak aku lelaju je dia panggil "umi".. Dengar si kecit tomey terus menjerit.

"atam...... umi atik!"

dengar tu Adam... Umi adik! dia sorang je lah agaknye ade umi kat dunia ni.. adoiii memang adoiii. Jangan esok dengan adik pon cenggitu sudah. Sian kat baby awak nanti dik. Xmemasal baby jadi "abang".... kakak jadi "adik".... **xmemasal je tau dalam peyut aii "abang".. persoklannya ABANG kah?? hahahaha..

Si kecit tomey umi sayang... jangan lah meragam sangat! dala perut umi ni de baby.. Penat tau umi nak layan perut umi yang makin boyot neh lagi nak layan ragam kamu lagi.. Sian umi kan? Memalam nak tido pon meragam. Umi pon nak mintak gosok belakang kamu pon merengek mintak gosok. Tetibe kakak pon xmemasal merengek mintak gosok. Abi de tangan 2 je anak-anak.. ;)
Sian umi sian abi..huhu! Esok xmemasal abi gosok umi pakai kaki.. kan sadis tuh! tolong ye sayang-sayang umi.. jangan meragam lelebeyh.. meragam sket-sket dahlah sayang. Belajar berdikari tu kan bagus.. Bagu untuk kamu dan jugak bagus untuk umi..eh! yeke????

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**