Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, October 19, 2012

Adik pon nak jugeeee!

Assalammualaikum ...

Sangat omeyyy je tengok si kecit tomey ni bile dilayan! Lagi di layan lagi menjadi-jadi pangainya. Naseb kamu dapat emak baik cenggini sangat ouhh sayang.. Memang sangat rajin melayan kehendak kamu! Kes si kakak sayang mintak pakai inai ritu kan ahkak de kate..balik je dari Mydin tu si kecit tomey ahkak dah terbungkang tido. Makanya,dia xdelah sibuk nak nak nak jugak menempel inai. 

Semalam ahkak dan mr.huB balik umah kami sendiri awal xmacam selalu. Selalunya menepek dulu umah emak lepak-lepak baring-baring makan-makan dulu dah tiba time tido baru angkat kaki angkat anak balik umah. Balik tu sementara ahkak memandi mencuci bagai mr.huB ahkak duk siang ikan dan potong sayur. Siap mandi tugas ahkak lak kat dapur! kelentang kelentung lah ahkak seorang diri sementara mr.huB melayan dua orang puteri kesayangannya itu :)

Dah selesai makan sume ahkak pon nak melabuhkan punggung sebab dah berat mata.. tetapi!!!!
dihalang oleh si kecit tomey.. aduiiiyaiii...! dah malam dah ni dik..nak ape lagi?? Slumber dia bercakap dalam pelat dia tu..

"nak unai nak unai" sambil tunjuk-tunjuk kuku

Bahasa dia pon hanya ahkak yang paham.. sebelum dia menjerit melolong merengek menangis ahkak ikutkan je lah kehendak dia nak berinai. Perangai si kecit tomey sekarang adalah MENIRU. Ape je si kakak sayang buat dia pon mesti buat! ape je si kakak sayang makan dia mesti makan! ape je si kakak sayang pakai dia mesti pakai. Hoi lahh... dah macam kembar kot.

Dah ahkak rajin mengikut kehendak dia, dia lak asyik aje aje nak wat ahkak menjerit cam tarzan dalam rumah tu malam tadi. Xretilah nye duk diam.. ade je gaya nak dibuatnya.. Nak snap gambar pon bukan main payah. Kite suh diam bergerak-gerak doplohpat jam.. letih emak ko ni dik! 
Apa kata engkorang layan je gambar yang aku sendiri geram nengoknye sbbkan si kecit tomey tu x duk diam.. kalau cite banyak buat ahkak xsabar nak balik je nak gegetgeget si kecit tomey tu :)

tangan kiri si kecit tomey yg baru di inai. mendekmendek nye jari kamu dik! patut lah etot :)

tangan kanan yang juga baru di inai.. geram nye tengok jari..rase nak geget! picture xclear sbb dak metot ni xdiam!

kena tegur ngan abi dia suh diam baru reti letak tangan cenggitu.. kalau x..abes muka mau digaru dengan inai .. aissshhhh!


muka ade sinyum lepas tengok kuku berinai serupa kakak :))

lihatlah keganasan dia yang xreti duk diam..smpai kena pegang tangan dia..aduiiiyai!

Rani Malaysia :)

mase ni dah mula nakal.. dah nek pelik tengok inai tu keirng kat kuku dia.. mau dia korekkorek inai tu..tu yang terpakse berpegang.. anak lah anak! :)

sampai kesudah lah umi nak kena pegang tangan dia.. takut masuk mulut. ini budak sume nampak sedap!



sudah agak kering..nak ajak basuh.. itu gaya ape pon aku xtau.. mcm mcm =)



siap basuh tangan terus baring sambil tonton tibi padahal td kan men lasak.. kan elok mase pakai inai kamu cenggini ;)

sudah jadi perantin...kepak kepak kepung!


sudahnya disebabkan kenakalan dia yang xreti duk diam tu gambar yang diambil pon xde satu yang si kecit tomey aii ni bergambar dengan rela hati.Sume pon secara paksa.. kan dah kata dia memang xkan pandang kamera kalau kite dok panggil2.. Gedik tau!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**