Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, September 11, 2012

Susu & Titis ...

Assalammualaikum ...

Tersebutlah kisah susu dan titis ...
Si manja kecit tomey aii le.. Umur dah 2tahun pun. Tapi masih lagi cakap bahasa dia. Puas dah kami sekuarge ajar cakap. Susu! dia tetap Titis.. Tah mana dapat perkataan tu pon aku xpasti. Tapi siyes comel...Susah kot dia nak sebut susu.. Tapi sampai bile erk? xmo le sampai besar titis. =)

"nak titis"...

Rase nak lempang lelaju je ...sebab geram dgr dia cakap! Ari - ari aku dan mr.huB ajar dia..

abi : "lembu..."

atik : "embu.."

abi : "susu!"

 atik : "titis!"

Tetap titis! Ouh my manja..awak buat umi sgt geram nak geget - geget tau. Xsabar rasenye nak tengok gelagat si kecit tomey bile dapat tengok wajah adik dia sendiri. Ape erk reaksi pertama dia? Skang ni asik2 tengok baby orang je. Sebab tiap kali aku bgtau yang dlm peyut aku de baby dia,lelaju dia cakap "nanak!"..
Pastu bile suh pegang pon dia xmo.. my Family pon dah puas ajar panggil si kecit tomey kakngah. Sepantas kilat gak dia jawab.. "atik!"... Atik adalah adik.. begitulah si pelat bercakap. haha
xmo panggil kakngah.. =)
aku rase sebab dia ngat kami panggil dia pakngah kot. de ngah - ngah tu dia xmo lah kot. Pakngah adalah abg aku. Abg aku tu suke sgt sakat dia. Lagi satu dia kate " ngah mok".. pakngah gemok!
comel je dgr si pelat bercakap..

to si kecit tomey =)
nanti ade baby,,adik xmo cakap pelat - pelat ye? kena belajar cakap dari skang! lagi bape bulan je adik dah nak dapat baby. Adik pon dah nak jadi Kakngah! hehe
Kakngah tetap anak manja umi sampai bila - bila..same jugak ngan kakak Wawa. Dua2 pon kesayangan umi! esok - esok tiga2 pon KESAYANGAN umi..

nilah atik a.k.a Kakngah

si kecit tomey!!

makcikpakcikkakakabangsedaramara aku sume kate kalau nak tengik muka aku kecik - kecik dulu cenggini le.. Muka nakal! Sampai de lah sedaramara aku panggil dia Junior sbb sejibik muka umi =)

sekejap je dah nak 3 anak umi! Bestnye pengalaman jadi ibu. Mekaseh emak sebab melahirkan dan menjaga ateh selama ni. Ateh harap ateh jugak leh jage anak2 ateh mcm mane emak jage ateh dulu. Ateh mintak maaf sebab banyak sgt susahkan emak dan abah. skang ateh dah tau betapa besarnye pengorbanan seorang ayah dan ibu..sayang sgt kat emak dan abah!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**