Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, September 4, 2012

si kecit tomey dah BERTUKAR!

Assalammualaikum ...

04 September 2012
Arini genap si kecit tomey 2tahun.. Masih terasa2 sakitnya aku bersalin kan dia 2thn yang lepas. Tapi siapa sangka xlame lagi si kecit tomey aku tu dah nak jadi kakak..hehe
dalam terasa sakitnye tu pun masih lagi mau menambah network kan?haha
Doa ummi & abi setiap hari adalah semoga anak2 ummi & abi menjadi anak yang taat kepada suruhanNya dan menjadi anak yang solehah buat ummi & abi esok hari!

si kecit tomey skang dah sgt2 bijak.. yelah! dah 2thn pon.. sape lagi nak puji kan klu bukan emak dia sendiri. yang wat aku pening skang ni, xlame lagi si kecit tomey ni dah nak jadi kakak. So,kami sekuarge sepakat lah nak ajar dia dari sekarang biasakan panggilan len kat dia. sebelum ni kami2 kat dlm umah panggil dia adik/yaya.. xnak lah esok2 baby dia pon panggil dia adik/yaya.. cara nak ajar si kecit tomey ni slow2 aku ngan yang len2 panggil dia kakngah. tetapi!! elok je dia dengar orang panggil dia kakngah lelaju je dia menyahut.. 
"butan!! atik...."
terjemahan = "bukan!! adik...."
punyalah dia xmo orang panggil dia kakngah. mr.huB aku lak orang yang paling suka sakat dia. kadang dlm kete pon leh lagi nyakat.. tp jawapan dia tetap adik! xmo orang panggil kakngah. sian plak kat si ekcit tomey..cam xbersedia je lagi jd kakak..
tapi kan dalam perangai manja si kecit tomey tu kan..kadang2 aku terperasan lah. Si kecit tomey ni lebih matang dari akak dia.. akak dia lak yang kadang nampak over manja! kadang2 susu punya hal pon si kakak sayang leh menangis.. susu dorang ni sama je jenama! mak apak dia kan sume nak mudah sesajo. kadang2 si kakak sayang dah abes sebotol tetibe mintak lagi..yang si kecit tomey lak sbb kan masih berGANTUNGan so isap botol tu main2 je..makanya susu dia lambat le abesnye. bile dia tengok kakak dia melalak2 nak susu..lelaju dia bagi susu dia kat akak..senyum lebar le si akak! klu time mkn je..terus - terus berlari ke dapur sambil jerit..
"tatak..atan!!!"
terjemahan = "kakak..makan!!!"
kalau si akak..mmg xde nak kenang si adik..makan dia saje! adik mmg mudah disuruh..sbb tu aku kate si kecit tomey ni dlm pada manja dia terselit kematangan dia.. sbb tu aku xriso lah kalu dia beradik pon. mungkin panggilan tu xjadi mslh kot.. salah ke kalau si kecit tomey kekal dgn panggilan adik?
baru - baru ni kami sekuarge de gi Econsave.. tetibe kat Econsave tu si kecit tomey bertukar jadi Mak Jemah!perghhh..memang pecah perut gelakkan gelagat dia. belum2 lagi dah nak bertukar jadi Mak Jemah! orang suh jadi kakngah xmo. kan molek jadi kakngah dari jadi Mak Jemah!
sume angkara troli kecik yang ade kat Econsave tu.kelas ko Jemah!!!
xmo cite banyak aku nak korang tengok je keJEMAHan si kecit tomey..
saye sudah dptkan TROLI saya..anda bagaimana?
"barang" sudah ambil..time bayar!


"eh eh..xsampai lak! aduiiyai~~"

geram je aku tengok keJEMAHan si kecit tomey ni..disebabkan jemahnya dia jugaklah si kakak sayang merajuk xsudah.. sbb TROLI kecik dah kehabesan..berebut lah mereka..dan bese mmg adik lah yang akan menang kn? kakak kan kakak..ngalahlah dengan adik ye syg!
ummi sayang kakak ngan adik ngan baby..hihi

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**