Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 5, 2012

Segalanya seperti yang dirancang !

Assalammualaikum ...

3 majlis serentak dah selesai !
Dan alhamdulillah sebab semuanya berjalan seperti yang dirancang. Mudah - mudahan ade rezeki lebih tahun depan leh buat lagi. Seronok dapat jamu kawan - kawan dan orang terdekat ni. Bila dah sekali buat rase xlengkap tahun depannya xbuat lagi. Masuk tahun ni adalah tahun ke-4 kot kami dah buat makan - makan di hari raya.. seronok walaupon agak letih. Seperti biasa tahun - tahun yang lepas, majlis bermula jam 5 hingga selesai. Dan seperti biasa jugak tetamu last adalah kawan - kawan kerja mr.huB jam 11.30 - 12 tengah malam. Ape pon terima kasih para tetamu sebab sudi hadir di majlis kecil - kecilan kami. =)

Malam sebelum majlis tu,lepas tidurkan si kakak sayang dan si kecit tomey lelaju aku ngan mr.huB amik my cik Ana gi beli barang  kat NSK Kuchai. Perghhh! jam 12tengah malam pon serupa siang kat NSK. Sejak pandai membeli di NSK ni jarang le aku lakibini membeli kat tempat len melainkan klu barang yang kat NSK tu regenye leh dpt murah kat tempat len. Memang berbaloi - baloi lah buat masa ni.. Yelah,kita kan pengguna dan juga pembeli. Makanya,jadilah pengguna dan pembeli yang berhemah. Dah tau mahal jangan beli! ye dak?

Barang yang nak dibeli memang awal - awal lagi dah aku list..supaya xterpikir - pikir ape menda nak dibeli. Cuma kadang - kadang bertekak gak ngan mr.huB sebab dia jenis yang tiba - tiba terpikir dia terus amik. Aku ni bukan je siap list,kadang mau je aku kuar kalkulator bagai.. bukan kedekut! cuma xmau terlebih bajet.hehe
Lepas campak itu ini dalam troli lelaju gi bayar sebab jam pon dah pukul 2pagi.. esoknya nak bangun pepagi lak. Yelah,,xde sape lagi yang nak diharapkan..kami jelah pon yang akan mensibukkan diri.. Makanya harus rehat jugak.. Tapi memang berbaloi - baloi lah soping kat NSK tu. Lepas - lepas ni sape nak buat makan gi lah membeli di NSK. Memang siap leh wat kenduri bagai dengan hanya bajet yang xseberapa. Malam tu kami hanya habis RM432.00 utk beli pelbagai jenis barang..hanya de beberapa barang yang xdpt. 4rat lebih tu adalah segala bagai..dengan ayam 15 ekornya, nugget 3beg besarnya,ikan masin berkilo -kilo,beras,sayur pelbagai jenis sayur,mee2 bihun bagai,dan macam - macam lagi yang aku dah xingat pe jenisnya. tapi aku memang puas hati.

Menu pada hari tersebut adalah :

Nasi putih (Beras 10kg)
Ayam masak kari kentang (menu asal ayam masak lemak cili padi,tukar last minute)
Sayur Fat Choy Goreng Sos Tiram (menu asal taugeh kasar tp taugeh abes tukar jugak!)
Ayam Goreng Berempah Simple 
Sambal belacan (Terbaikkk from my cik Ana)
Ulam - ulaman ( mentimun & kacang botol berkilo2)
Nasi impit
Masak lodeh/kuah lontong
Kuah kacang
Mee & bihun sup
Sambal kicap
Sate ayam & daging 
Buah orange 
Air orange dan grape

Asalnya cadangan kami hanya nak jamu tetamu makan nasi berlauk je. tapi my abah bertegas. Kita nak wat sekali makan - makan di hari raya.Bukan kenduri semata. Xkan nasik je.. Nak gak ade makan - makan sampingan lain.. Sian lak aku tengok my abah. Makanya menu terus menjadi banyak salah satu sebab adalah nak puaskan hati abah jugak. Itu pon sate my abah yang beli ondaway balik dari keje. Risau betul dia tetamu kekurangan makanan. mekaseh my abah! =)
Bertungkus - lumus le kami - kami nak menyudahkan siap masak. Menu xlah banyak dan adalah sesimple yang boleh tetapinya masak adalah banyak! berperiuk belanga berkuali - kuali berkilo - kilo. Memang serupa kenduri jugak.. Dalam orang duk sibuk - sibuk tu sempat jugak aku dan mr.huB lari ke Carrefour tambah ayam utk sup 3 ekor lagi dan singgah di kedai kek feberet aku dan mr.huB. Baker's Cottage di Presint 8. Beli kek utk si kecit tomey..Memang murah dan sedap. Percayalah! Dah berapa kali beday memang Baker's Cottage adalah pilihan kami. Sekilo kek aiskrim hanya berharga RM72.00 sahaja.. Ala,,kek utk si kecik..xdpt Baskin Robbin pon janji sekerim sudah.. Alhamdulillah sume pon suka..

Naseb baik semua sempat dimasak jam 5petang tu.. Risau jugak xsempat masak. Mekaseh banyak - banyak pada tenaga kerja yang sangat - sangat banyak membantu. Sayang kamu semua!
utk tetamu cilik =)

kek sekerim walaweyyyhhh!

hepi besday my lil princess.. ummi & abi love u so much!

my abah adalah salah sorang orang yang sangat sibuk pada hari itu..mekaseh abah! sayang abah sangat.. =)

Nyum..nyum..

Jemput makan sume .. =)

selepas tahlil..

amoiiiii

tetamu belah malam
Disebabkan sibuk di dapur dan melayan tetamu xbanyak pic yang dpt aku snap. Sebelum aku tamatkan bebelan aku,,mekaseh yang xterhingga kepada tetamu - tetamu yang sudi hadir.. mekaseh sangat..Maaf ye kalau xterlayan..sebab busy,,ai xde orang gaji..hehe



No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**