Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 1, 2012

saye mmg suke makan!

As salam ...

rase macam dah lame sangat xmembebel hal anak-anak kat entri aku ni kan? Mood ni memamg taw!tah ape yang ditunggunye tah..asik xsempat sesajo! Bz ke orang ade anak-anak ni?
bile dok bace kaletah anak-anak kat belog orang lain boleh buat aku sengih sengsorang.. Tetibe dah kena tegur ngan kwn2 sepejabat.. dah terlebih sengih rupenye aku..hehe

si kecit tomey ni memang xboleh tengok ummi dia bizi sket.. aku baru angkat bontot gi dapur nak melaksanakan tugas sebagai isteri dan ibu mithali le konon.. dia pon dah standby depan fridge. nak tunjuk rajin le tu.. konon-konon nak tolong..padahal nak mengacau.. pantang nampak! pe yang ade dalam fridge tue kalau boleh bawak kuar lantak sume nak dilantaknya.
dasar kuat makan memang perangai omak ko lah yang diikutnye...suka ati ko lah adik!
aku pegang pisau kat tangan dia dah de mangkuk besar siap sudip lagik..elok duk atas lantai sambil buat-buat gaya sedang memasak...ouhhhh comelnye! **geram je nengoknye**
kalau dapat makan sengih dia..xhengat! sampai ke telinga kot!xcaye????meh tengok sket..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


dasar kan??
siap duduk atas meja gitu...ouhh ayunye anak umi! good dik!..

baru-baru nie aku ngan mr.huB bawak anak-anak balik umah MIL aku kat Pantai Dalam.. sebelum gi tue kami singgah PKNS,Bandar Baru Bangi cari susu si kakak sayang & si kecit tomey.. tengah bershopping sakan dapat kol dari SIL aku suh tapau KFC.
perangai si kakak sayang sejak dua menjak nie.. kalau nak makan KFC xmau tapau.. nak makan kat situ gak. Mr.huB aku kan sangat penyayang lah konon!.. ikutkan saje kehendak puteri manja dia tue.. makanya,,yang makan,,makan! yang tapau,tapau jugak!!
memang best lah kan kalau tengah sedap makan sambil melayan karenah anak-anak.. yang si bapak ni memang suke ikut kehendak anak-anak tapi bab melayan 100% serah kat omak! good job abi... sesi suap menyuap pon bermula... banyak suap mulut anak-anak.. baru nak masuk mulut aku,si kecit tomey jerit-jerit satu KFC leh dengar suara merdu dia.. "NAK!NAK!NAK!"
pastu xmemasal sume orang pandang aku macam aku ibu yang kejam..sume pon masuk tekak aku..padahal tekak aku dapat rase sisa-sisa je..naseb lah jadi omak!hehe
bile dah kenyangkan perut anak-anak...tiba mase aku nak mengenyangkan perut sendiri pulak. baru sesuap dua tetibe baik punye si kecit tomey duk meneran sambil kerut-kerut dahi! best betol... siap makan dia membuang... yeah!!!

terbantut jugak ummi nak makan.. sebabnya si apak memang xleh biar bontot anak dia lame-lame ngan tempoyak tu.. basuh xmo!bising mau..huh!!! tapi sebenarnya apak dorang ni xde lah malas sangat cam dalam cerita aku ni..beruntung dorang sbb apak dorang sebenarnye adalah antara apak-apak yang rajin di dunia ni... dua-dua pon apak dia dah merasa basuh bontot! cuma kalau kat luar aku lah yang kena cuci..xkan le apak dia nak bawak masuk toilet lelaki pulak kan??hehehe **xmemasal kena bahan jap lagi..jage reputasi**

selesai proses mencuci terus laju-laju gerak Pantai Dalam sebab xmo si kecit tomey pandang benda lain lak..isi dah kuar,,tentu-tentu de ruang lain lak dalam perut tu kan? senang lagi si kakak sayang kalau dibawak berjalan..xbanyak ragam. Ikut je apa yang emak ngan apak dia suke. kalau si kecit tomey emak ngan apak dia kena ikut apa yang dia suke.. kelasss ko dik!

sampai kat umah MIL,,nabila iaitu adik ipar aku dah siap buat air..sebab dah taw yang kami nak datang bawak KFC.. sampai-sampai umah MIL,,si kecit tomey terus bizi cari menan.. tengah leka-leka tetibe mr.huB hulur dia sumthing..apakah??cer teka..cer teka..cer teka...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sampai leka si kecit tomey dibuatnya..
duk parking lak sebelah teko tok ma dia..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sampai terbongkok-bongkok si kecit tomey duk mengerjakan benda yang apak dia bagi tadi. Xheran dah ummi amik gambar bagai..bizi tol minah nie! Tapi benda menan ni kalau nak bagi kat anak-anak sebaya si kecit tomey ni kena de pengawasan..sebab bukan umur dia sebenarnya main menda alah nie..benda nie cume leh dimain oleh kanak-kanak berusia 3tahun keatas kot! tapi pon perlu pengawasan...si kecit tomey aku nie memang main ape menan yang dia tengah pegang..contoh,,dia pegang tisu/kertas..dia akan gentel-gentel tisu/kertas tue sampai jadi kecik pastu dia nak sumbat dalam telinga..dasar kuat makan dah tentu-tentu ko ikut perangai umi tapi perangai sumbat telinga nie..perangai sape yang ko ikut dik? macam-macam ler!

ni leh menda alah yang khusyuk di main si kecit tomey
tanah liat!
memang bahaya dibiar sorang-sorang
kang xmemasal telinga disumbat ngan tanah liat..
jenuh!!!!

kalau korang nak tau memang xberganjak si kecit tomey duk sebelah teko tue sambil main tanah liat..beria aku ingat dia memang khusyuk main tanah liat..rupe-rupenya anak ummi ni bijak budaknya...dia de motif duk keras kat situ je...patutlah xbergerak-gerak ko yer dik? rupenye ade udang disebalik batu... bagus anak ummi ni taw.. =)
agak-agak korang nak tau x ape motif si kecit tomey duk keras kat sebelah teko tu aje?????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
..
.
.
.
..
scroll down!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
lagi erk?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
suprised
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
eh..lom lagik?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ok dah..






ha...tu ler sebabnye!
sebenarnya dia dok tunggu isi dalam palstik tu dibawak keluar...
memang ko kan dik kan?
xpernah kenyang!
pastu pandai lak berlakon wat-wat leka men tanah liat
padahal................
mau ayam ci...cet!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**