Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, March 27, 2012

jangan takut kan ummi lagi sayang! ='(

As salam ...

Bila anak anak dah besar ni macam macam perangai yang kita boleh nampak.. arini aku nak berkongsi perangai si kakak sayang. Dan semalam disebabkan perangai dia aku menangis.
Ye!kawan kawan..aku menangis..

Aku dan mr.huB kan kadang kadang tetibe rajin suka sangat bawak anak anak pusing jalan jalan area rumah/Putrajaya memalam..kadang kadang ade je aktivit tengah malam..isi minyak dulu lah. Sebenarnya saje nak suruh anak anak cepat tidur..budakbudak kan biasanya akan tidur bila masuk je dalam kereta.. Sebab kalau duk kat umah kompom kompom si kakak sayang xkan tidur sebab nak tengok tb . selagi xpukul 12.30mlm selagi tulah dia akan mengafdap tibi sebab nak tunggu Timmy time's..

Taktik bawak pusing pusing jalan naik kete suh tidur semakin xmenjadi pada kanak kanak seusia si kakak sayang..hanya boleh pakaiguna pada budakkecik macam si kecit tomey yang kuat makan dan kuat tidur tu je. Asal amsuk kete mentetet terus tidur..senang! Si kakak sayang memang xakan tidur .. lain perangainya dia akan buat buat tidur bila sampai je depan umah. Sebab nak mintak mr.huB dukung...elok je letak dalam umah atas tilam terus senyum .. =)

Malam tadi ondaway balik dari Alamanda..dalam kereta si kakak sayang ade mengadu sakit kepala. tengah borak borak dengan mr.huB kami terus singgah kedai makan sebab mr.huB nak tapau nasik goreng. Si kakak sayang yang duduk belakang di tengah tengah kerusi antara aku dan mr.huB aku tengok semakin menunduk dan terus menunduk... Mase mr.huB nak turun ke kedai makan tu,aku panggil panggil nama kakak dan sentuh sentuh muka si kakak sayang tapi dia diam keras je. secara tetibe darah berderau naik hingga ke kepala aku. aku panggil panggil si kakak sayang tp dia diam aje.. kalau korang,koran semua xrisau ke?

mr.huB gi belakang angkat dia tidur betul betul atas kerusi belakang dia seolah olah pengsan..
kami panggil panggil nama kakak..dia tetap diam.. mr.huB pegang dada pastu mr.huB kata dia tidur.. elok je mr.huB tutup pintu dia boleh celik mata dan senyum.. Mase tu terus airmata aku menitik.. Ya Allah anak,,jangan buat ummi macam ni lagi sayang.. Aku pon ape lagi..? Membebel bebel marahkan si kakak sayang..

"kakak xsyg ummi ke?"

...diam...

"sampai ati kakak buat ummi mcm ni"
sambil nangis

...diam...

"kakak jgnlah buat mcm ni lagi kak"
jeling kat kakak tengok mata terkebil kebil mcm paham ape yang aku cakap..

...diam...

"kalau kakak xsyg ummi,kakak buat lah ummi nangis lagi pasni.."

...diam...

"kakak dengar x ummi cakap ni?"

...diam...

sekali aku pusing lagi tengok dia dah pejam sambil duduk... Lorh! tidur dah rupenye.. sian anak umi! Kakak..tolonglah jangan wat ummi macam ni lagi.. Ummi sayang kakak dan adik lebih dari nyawa ummi sendiri sayang.. =)
Elok je sampai umah lepas mr.huB letak atas tilam terus dia bangun suh bukak tibi..


Bertuah punya budak!....

2 comments:

Aisumi Chan Kawa'i said...

heheh~ adoi budak2.. sabar jelah ummi eh :)

mrS May said...

tulah yang..sabor je lah! =)

Post a Comment

**happy family**

**happy family**