Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 14, 2012

anak dara ummi!

As salam ...

terase tua bila sebut yang aku dah ade anak dara.. xde lah dewasa mana pon 'anak dara' aku tu. aku pon baru je cecah 26tahun! besar mana lak 'anak dara' yang aku de tu erk? tapi bagi yang baru ada anak anak macam aku mungkin macam aku gak kot! ke aku sorang je yang berperangai macam tu?

si kakak sayang ni sangat sayangkan kucing .. Mungkin xsemua budak budak kot yang ade perasaan macam ni. ade jugak kanak kanak yang takut pada kucing! tue mungkin yang pernah ade pengalaman menakutkan bersama kucing. tapi si kakak sayang lain.. walaupon dah pernah kena cakar ngan kucing pon tapi sangat sangat sayangkan kucing dan selalu sangat dah dengar dia cuba pujuk aku nak bela kucing. Pantanglah nampak kucing,semua pon dia nak bawak balik. tapi selagi umi dia xizinkan memang xde lah kucing tue ikut kan? tiap kali nampak kucing mesti si kakak sayang cepat cepat datang kat aku sambil cakap

"ummi,,boleh x kita bawak kucing tue balik?"


pic ngan kucing xdo..
okeylah ni menunjukkan betapa penyayangnye muke kakak..

ouhh! tidak sayang.. selagi umi jumpe kucing yang betul betul sebijik PAPAI umi xkan hangkut mana mana kucing bawak balik, umi belum bersedia! sori sangat.. tapi si kakak sayang dengar cakap..xde lah nak lalak lalak nak bawak jugak.. bagus anak umi! kejadian yang pernah berlaku betul betul buat aku jadi trauma nak bela kucing lagi. cukuplah sekali..

Si kakak sayang sangat suka pergi taman permainan..kalau ari ari pergi taman pon xper..! xyah bawak gi shopping mana mana.. 2 tempat feveret si kakak sayang. Taman permainan dan swimming pool. Xyah abes duit nak gembirakan ati dia.. senang ummi dengan abi nak.. hehe
gambar gambar kat bawah membuktikan betapa si kakak sayang sangat suke pergi taman yang aku kire dah banyak kali dia pergi dengan reaksi wajah dan berbeza baju.. aku hepi je yang penting anak anak aku suke.. xpe lah xgi shopping sangat pon kn?

i'am najwa

he..he..he..

saye suke!

yeahhhh..




Dari kecik sampai besar si kakak sayang ni memilih makan.. nasik nasik memang kurang.! nasik yang boleh masuk tekak dia cuma nasik ayam. sesekali je dia mintak nak makan ayam. dari kecik pon memang feveret si kakak sayang mee,,mee,,mee! mr.huB sesekali suke tapau makan kat kedai bile mood malas aku datang. mase tue jugak si kakak sayang pandai order..
"abi..kakak nak mee hup.."
hahaha..guling guling aku dengan mr.huB gelak.. mee hup! mr.huB kate dah macam orang xde idung bercakap.. ape lah kakak! =)
paling paling feveret si kakak sayang ialah kaki ayam.. ari ari masak sup kaki ayam pon dia rela makan nasik. kan dah cakap dia susah makan nasik.. tapi kalau berlaukkan sup kaki ayam,, rela ko! siap bertambah tambah lagi. pantang nampak kaki mesti suruh beli. selagi xmasak selagi tue bertanya kan kaki..kaki umi nak kak?hehe

Walaupon si kakak sayang nie lembut dan berhati penyayang tapi si kakak sayang adalah seorang yang berani. dah besar ler baru nampak beraninye. kalau kecik dulu,asal orang dekat je. tibe tibe tau dah melalak lalak ketakutan. kecik kecik manja kot! dah ade adik ni je nampak sikit berani dia. berani melindungi adik xpe ye kak? jangan nak terlebih berani sangat ye?
pernah mase beday si kakak sayang tahun lepas aku ngan mr.huB bawak si kakak sayang bawak bergembira kat funfair yang kebetulan mase tue ade dekat Putrajaya..sempena ape pon aku dah xbape nak ingat. slumber tanpa rase takut si kakak sayang ajak aku naik buaian pusing yang gile besar tue. aku sebenarnya gayat gak benda benda tinggi cenggitu. tapi sebab beday girl punya permintaan ikutkan jugak. muka dia rileks je siap posing posing manja lagi.. turun turun dari buai pusing terus dia lalak plak sebab ternampak kapal besar yang berayun tu. aduii~~ ni serius aku lemah sebabnya benda alah tu macam xde safety langsung. tapi disebabkan si kakak sayang dah lalak macam kena cubit mr.huB dia ikutkan jugak kehendak puteri kesayangan dia. Masalahnya bukan mr.huB yang teman dia naik..aku! aku yang jadi mangsa. sabo je lah! sumpah seram beb..tapi si kakak sayang rileks je gelak gelak macam xde ape yang berlaku.
muka nani dah cam nak nanges tapi si kakak sayang..?
muka ade rileks!!

si kakak sayang ni memang manja dengan atok dan nani dia. yelah,dari kecik sampailah besar memang dah tinggal dengan nani dia. Aku beruntung sebab emak sudi jage anak anak aku disaat aku keluar bekerja. tapi jangan lah korang korang cakap aku saje suke susahkan emak aku. sebab emak sendiri bersetuju jage anak anak aku tapi bukanlah jage free je beb. same jugak macam mana orang antar anak kat pengasuh kot! cuma mungkin beza dia emak aku de bagi sikit diskaun le kat aku. tapi aku xde lah amik kesempatan kan? sesekali time cuti aku bawak ler jugak emak aku gi jalan jalan makan sesedap. macam mana manja pon si kakak sayang dengan keluarga belah aku tapi xpernah lagi lah si kakak sayang tidur rumah nani dia. dari kecik pon macam mana nak tidur pon mesti aku dengan mr.huB angkut anak anak balik umah. dan mungkin sebab tu si kakak sayang xpernah mintak nak tidur umah atok dan nani dia. sejak keje gomen nie jer aku pernah gak tinggalkan si kakak sayang tidur dengan nani itupon sebab kerja. kalau x,,xdolah! sebenarnya mr.huB yang xboleh tidur tanpa si kakak sayang kot! ..


si kakak sayang nie jenis yang cepat tangkap ape yang kita ajar. sebab tue dengan dia kena hati hati kalau bercakap. mase umur dia baru setahun lebih si kakak sayang dah pandai mengira dalam english dan bahasa malaysia. aku beza kan dia dengan anak kedua aku. anak orang lain aku xtau lah kehebatan dorang lak. tapi bagi aku memang memuaskan bila baru berusia setahun lebih dia dah pandai berjalan + bercakap.. menjadi lebih istimewa bila dah pandai mengira pulak dengan usia tue. sepatutnya tahun ni aku dah masukkan si kakak sayang kat playschool.. tapi macam aku cakap,anak anak aku emak yang jage so keputusan aku dibantah emak. sebab kate emak biarlah si kakak sayang berusia 5 atau 6 tahun dulu baru masukkan. lagipon dia duk ngan emak aku. walaupon xbersekolah tapi si kakak sayang dah pandai membaca alif ba ta walaupon kadang kadang de yang terkucil. dan juga dah pandai membaca doa makan dengan sendirinya. Alhamdulillah harap berkekalan kepandaian itu. sekarang nie ape yang aku larang dia sebut bile aku sendiri tersebut perkataan tue depan dia bahananya aku balik yang kena marah. padan dengan muka aku kan? tu maknanya si kakak sayang memang dah cukup besar bilamana dia dah paham cakap aku. bagus!

si kakak sayang ni satu perangai dia yang tah perangai sape dia ikut aku xtau. bukan perangai aku sebab aku xsuke bergambar. si kakak sayang pantang tengok kamera dituju kat dia. segera lah dia wat macam macam posing yang dia terpikir. sendiri buat. percayalah..memang aku xpernah ajar pon dia berposing.. **mase pregnant si kakak sayang dedulu kan aku suke tengok american next top model's..kecik kecik je boleh tau sayang..dah besar ummi xnak kamu terlibat langsung dengan dunia permodelan..model jubah ke model hijjab ke akan dipertimbangkan..




dah lah yer dulu..umi si kakak sayang ni dah penat. bye..
**tah ape ape tah kan penutup...#lempanglajulaju

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**