Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 1, 2012

29 februari 2012

As salam ..

Pepagi lagi aku dah msg SM Ariffin bagitau yang aku masuk lewat sikit sebab nak gi Klinik Kesihatan.. mr.huB yang ajak,kalau ikut aku malas..tapi bile pikir macam-macam penyakit skang ni ..aku ikutkan jugak!Khamis lepas aku de gi private klinik area kajang sebab demam+selsema+sakit tekak..tapi smpai semalam penyakit aku tue xbaik-baik walaupon dah telan ubat yang doktor bagi..xpernah aku demam lame macam tu..dan semalam jugak mr.huB paksa aku gi Klinik Kesihatan sebab suh amik darah..

Niat hati dah ade nak masuk pejabat pas selesai semua..tapi tau je lah kalau dah nama pon Klinik Kerajaan makanya memang lambat sikit lah kan? sebab tue ramai kate lebih baik pergi swasta. tapi bagi aku berbaloi kot tunggu lama sikit dengan bayarannye pun.. kalau kerajaan dengan RM1 dah boleh terima rawatan try pergi swasta hulur RM1 tengok... ape dapat..! sape yang de duit lebih boleh lah gi swasta tapi aku kalau dah gi swasta pon xbaik,,memang aku akan gi kerajaan jugak sudahnya.. agaknya bile tunggu lama tue,leh buat aku jadi baik kot! time kasih sebab bagi saye tunggu lame sampai rase nak balik dan xyah buat rawatan sebab rase dah baik..hehe

tapi de cerita di subuh hari 29/02/2012 tue.. kebiasaannya mr.huB akan kunci jam kat enset dia. tapi pagi tue aku xdgr pon enset dia berbunyi tetibe aku pegang enset trus tengok jam..pastu aku tengok awal lagi..aku pejam mata sekejap.. rase sekejap sangat aku baru pejam mata.. tetibe aku dengar satu suara..aku xpasti aku bermimpi atau ape.. tapi memang jelas suara tu.. aku rase mungkin aku mimpi kot! suara tu cakap..

"dah meninggal..pagi tadi kat sepital..muntah-muntah sakit perut"

aku jadi takut.yelah,,dah lah aku nak gi klinik check darah..tetibe dapat mimpi macam tu. takutlah petanda untuk aku..xdelah aku pikir benda lain..tapi aku xbercerita lagi pada mr.huB.. dalam kete pon aku diam jer...Alhamdulillah keputusan darah aku negatif dari penyakit-penyakit yang xdiingini...! doktor yang baik hati bagi aku MC suh rehat satu hari kat umah. aku pon yang dah bersiap-siap pakai baju keje tadi balik umah dulu tukar baju baru pergi umah emak tengok anak-anak. pas makan ngan mr.huB dan anak-anak kat kedai berhampiran..
**kate demam mane leh masak kot sbb tue kena makan luar..hahahaha
mr.huB antar aku ngan anak-anak umah emak sebab nak suh aku rehat sementara emak leh tengokkan anak-anak..terus dia laju-laju gi keje. Aku dapatlah rehat dalam 1/2jam cenggitu. Mekaseh emak sebab tengokkan anak-anak ateh sementara ateh lelap dalam 1/2jam tue.. tgh best tido aku dengar si kakak sayang duk meneran..rupe2nye dia mintak emak pakaikan pampers nak u'uk dalam pampers.. aku yang xleh tahan tengok dia meneran trus angkat dia masuk bilik air,bukak pampers suh u'uk dalam bilik air..
tengah tunggu dia melepaskan hajat tetibe telefon aku berbunyi..abah yang kol. terima berita perginya ketua kampng Limau Manis,Sungai Merab iaitu Haji Naim bin Haji Awi meninggal. aku terus blur macam xpercaya..sebab baru 2-3 hari lepas aku duk berbalas msg ngan fara iaitu anak kepada arwah. Fara nie kawan baik aku dari sekolah tadika lagi.. Isnin yang lepas dia post status FB bgtaw ayahandanya masuk wad akibat sakit perut..aku pon terus msg dia tanye keadaan ayah dia. dia kate cuma sakit perut biasa je malam tu,bawak gi hospital doktor tahan wad. aku pon msg doa semoga ayah dia cepat sembuh..
dan pada ari kedua arwah di wad aku de bgtau abah.. Abah jugak kawan kepada arwah. abah terkejut sebab xde sape bgtau yang arwah ade kat wad.. bertambah mengejutkan kami hari ketiga arwah di wad,,belum pon abah dan kawan-kawan arwah yang lain melawat arwah meninggalkan kami semua. sebab mengikut kata abah,,abah dan kawan-kawan arwah yang lain memang dah berjanji nak melawat arwah petang tu dihospital..tapi Allah S.W.T lebih menyayangi beliau..Al-fatihah ~~
kebetulan di hari yang same aku dapat MC yang sah dan jugak abah ketika menerima panggilan berita tersebut jugak sedang menunggu nama diklinik dan jugak menerima MC dari doktor. Dan petang tue aku,emak dan abah melawat jenazah buat kali terakhir..
lepas dah balik dari rumah arwah baru aku cerita pada emak dan abah tentang suara yang aku dengar pagi tadi. Emak dan abah pon ade cakap,,dorang pon baru de borak-borak kosong semalam .. sape-sape yang duk area umah aku mesti de perasan petang semalam sebelum perginya arwah ade kilat di tengah hari,.. emak cakap ngan abah. biasanya kilat macam ni,,akan ade kematian yang bakal berlaku.samada sedara-mara kite,atau jugak kawan-kawan kite.. abah menyangkal..abah kata xdelah,,guruh nak hujan tue..
tapi ape pon semua dah ketentuan Allah..kepada fara sekeluarga salam takziah dari aku sekeluarga...redho dan bersabarlah dengan ketentuanNya..! yang pergi tetap pergi dan yang hidup mesti meneruskan hidup..doakan yang terbaik buat arwah disana.. Semoga arwah tenang disana dan pergi dengan disusri doa yang tiada henti dari isteri dan juga anak-anaknya..amin.

Al-Fatehah buat arwah Haji Naim Bin Haji Awi...

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**