Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, February 15, 2012

ronda-ronda kotaraya

As salam ...

sedang berusaha dgn penuh jayanya utk mengupdate dgn lebih kerap..kot!selagi de ceritera.. sat2 lagi dah xde cerita diam lerw aku ni..harap2 sesape yg sudi membaca xbosan yerw?
Bersambung cerita lepas si kecit tomey kuar dari hospital 11/02/2012 ritu..pas tgk si kecit tomey mmg btol2 dah sihat.. aku dan mr.huB sesaje bawak si kecit tomey,si kakak sayang , nenek & emak gi jalan-jalan area umah jerw.. nek kete!dekat2 ngan umah jerw tapi sampai jugak lah kami area Dengkil..de sape2 kerw taw Dengkil tue kat mana?? Dulu-dulu Dengkil nie xde ape yg menarik langsung.. perkampungan India kot! tapi sekarang..sejak-sejak dah dekat dgn Putrajaya nie dan ramai plak org yg dah tau kewujudan Dengkil nie...macam-macam adoo!
xyah gi jauh-jauh dah org Dengkil skang..sume pon ade depan mata..dulu pekan kecik cam pekan koboi jerw..kot! sakng x lagi... sbb aku pon dah rajin jejak kaki kat sane.. Nak-nak lagi emak..! sangat suke..xtaw sbb ape..sbb de kedai 2hengget kot..hahaha!
bukan jerw emak..anak2 aku pon suke sbb kalau kat kedai 2hengget tue dorang leh amik bape banyak pon menan sbb mak apak dia xkisah..! tapi tgk jugak jenis menan yerw anak2..xde lerw sume pon kau leh tibai.. xde lerw aku nie mak yang suke berhabis beli menan sesajo kan? walau harganye 2hengget tapi kalau main dalam kete jerw lom sempat sampai umah dah punah xgak de gunanya ko beli bebanyak kan? so,,beli saje2 xmo bagi anak2 nangis sementara tunggu nani & unyang dia meronda2 sume kedai yang ade.. dah pulak sebelah tue ade lerw kepsi..! nie le masalahnye kalau anak2 dah pandai bercakap..nampak jerw muka atok dia tercongok kat bangunan merah tue trus histeria.."nak ayam kepsi..nak ayam kepsi"..tue lerw gunanye kedai 2hengget..time kasih lerw kedai 2hengget..bukan xmampu nak bawak makan kepsi tapi kalau dah ari2 nmpk kepsi ari2 jugak mau lantak x ke muak??
lari tajuk sudah...

tanpa sedar melayan karenah anak-anak berserta emak & nenek rupenya dah dekat kol 7ptg. Laju2 ajak emak & nenek balik..sampai umah siap solat maghrib sume abah pon sampai umah. Balik makan je kot!cemane kije sampai malam pon mesti nak balik makan nasikmdepan muka emak jugak..ouhh!so romantik..abah kena sambung keje sampai malam..start jln balik kul 9.15mlm..nenek dgr penjelasan abah trus merengek2 ajak aku & mr.huB ikut abah jalan-jalan naik bas Nadi Putra..

pertama kali untuk tahun 2012 kami naik bas..tahun lepas ade naik..nie tahun 2012 lak.. Selagi abah keje ngan Nadi Putra..Esok2 tgk je lah bas tue lalu depan mata..naik mmg x lah kot! Dan malam tue anak2 aku lena diulit mimpi tido kesejukan dalam bas.. satu jam jugak kami duk dalam bas ikut abah pusing sekitar Putrajaya..mmg best!sekurang2nya kami merasa..kamu?
kalau teringin nak naik & ronda2 dengan bas Nadi Putra dtg jerw Putrajaya..parking kete kat park&ride pastu naik bas..tambang 50sen jerw pegi mana2 pon..!kata abah..mmg xde untungnye pon sbb hasil satu ari mmg xpernah cecah rm200.00..nak gi rm100.00 pon payah.! sbbnya Nadi Putra adalah bawah tanggungan kerajaan Putrajaya iaitu kemudahan tuk penduduk Putrajaya.. budak sekolah naik 30sen jerw...mana tempat yg berani bagi naik bas 30sen..cuba bgtaw!pastu nak lebih mudah,,bayar je kad..rsenye lebih murah kot!kalau xsilap.. pakai kad naik lah bape kali pon.xde halangan!klu dulu-dulu bas yg aku pernah naik dulu mase sekolah2 dulu pon ade kad..tapi akan ade konduktor bas datang tebuk lubang kat kad kite. klu dah de 2lubang kat kad tue jgn mimpi lerw ko nak naik free lagi...hahaha

memang best ade pengalaman nie..sbb sejak dah belajar kat kolej dulu memang aku dah xpernah naik bas lagi. melainkan bas yg dipandu abah sendiri.. silap2 kalau suh aku gi KL naik bas sendiri mau sesat barat aku.. nanges sendirian sudahnye!
dah xtaw nak cite ape..kiter layan je lah pic2 mase kami naik bas tue erk?tapi pic anak2 je lah!
mentang2 lerw atok kamu bawak bas..!
tempat beg pon leh jadi tempat duduk
..
mase ni si kecit tomey tgh usha nani & unyang yang duk gelak2 kan mereka!

malas layan unyang ngan nani
menung tgk luar lg best!

marah kat mat bangla yg duk belakang tu dok bising2..
tgk xde senyum2..muka asik nak marah jerw!

lagi biar lagi best dia menung! =)

si kecit tomey & mr.huB

asyikkk!!
sampai tertido-tido
dah macam anak burung gayanye!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**