Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, February 16, 2012

korporat vs batik

As salam ...

Baju batik besenye berkait rapat ngan orang kije gomen an?
kebiasaannya ari khamis ramai staff gomen yang kite lihat berbaju batik.. Aku?
sejak keje gomen nak masuk 2tahun(tetap) plus 2thn(sambilan) kat mahkamah dulu ,, leh kire bape pasang jerw baju batik yang aku ade..apesal ek?
aku xminat atau xmampu??? Mahal ker kain batik nie?? aku sendiri xpaham ..

mase keje sambilan dulu duk dalam gua so, orang xde nmpk sangat kalau aku xberbaju batik di ari khamis.. Kadang2 ade makan-makan pon orang xhengat aku dan kawan-kawan di dalam gua.. time nak collect duit baru ingat de sebuah bilik lagi kat bawah tue an an an??
lari topik..! Gua yang aku maksud kan tue ialah bilik operator yang hanya boleh diacces masuk oleh kami yang mempunyai pas berkaitan sahaja..org len nak masuk kena ketuk pastu jerit kuat2 kata laluan..hahaha! Tipu disitu..tapi siyes walau pon bilik tertutup xde tingkap dan hanya ada pintu yang menghubungkan kami dgn dunia luar tapi aku suke keje kat situ.. ataupon dikenali sebagai bilik kebal..mmg best kalau buat bilik jamming sbb kompom-kompom orang luar xdgr pe keje kami kat dlm tu.. terbaik!

dan skang..dah dekat 2tahun aku keje ngan gomen secara tetap ni..masih melakukan keje yang lebih kurang same dgn keje dolu-dolu tapi aku tetap xbape nak berkenan beli dan pakai baju batik. Aku lebih rela berhabis duit beli baju korporat jabatan kami.. yang 1st aku beli xbape nak mahal sgt.. mungkin sbb xbape nak cantik kot! rm65 selai.. dan arini bersamaan ari Khamis aku skali lagi menyarungkan baju korporat yang baru aku tempah dgn harga rm80 selai.. yang nie mmg puas ati sbb sume yang dulu xberkenan pon sdg berusaha mengorderkan utk diri sendiri.. kdg2 ade jugak kawan-kawan yang xbape nak memahami gelakkan kami yang berbaju korporat nie..sbb ape? **xpaham..

kadang-kadang jugak smpai bertekak dan bertegang urat.. dorang kate sebagai kakitangan awam kiter kena ikut peraturan yang dah ditetapkan.. Hari Khamis adalah ari berbaju batik.. so,pakai baju batik. Yang anggota jerw leh berbaju korporat.. tapi bagi aku,kalau kiter dah bekerja dibawah jabatan yang mengkehendaki staffnye berbaju korporat di ari khamis so kiter ikut ler jabatan kite an an an? Buat ape suh beli tapi xsuh pakai..time suh beli siap tulis WAJIB.

sungguh xpaham..tapi aku xde le jenis yang kepala batu sgt an?kadang-kadang,aku pakai gak baju batik..nak sedap kan ati kawan-kawan yang xbape nak memahami nie. Kadang-kadang kalau dah malas sgt nak mengiron baju batik aku sarung jerw baju korporat di ari khamis..
ape-ape lah! yang paling penting aku dtg keje..kalu aku ponteng di ari khamis,,sape mau jawab?
korang-korang ade ari korporat x kat pejabat masing-masing? mcm mane lak baju korporat kamu sume erk?dah mcm zaman sekolah-sekolah dulu..ade ari bahasa inggeris..!hikhik
korporat atau keparat..ape-ape je lah kiah!

arini saye berbaju korporat


keje..keje..keje..




2 comments:

FirZie83 said...

salam..hi sis..sis keja under PDRM ka?

mrS May said...

wslm...A'ah!!nape FirZie83 pon kije under PDRM kerw???

Post a Comment

**happy family**

**happy family**