Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 28, 2012

hepi beday tO me...

As salam ...

Alhamdulillah...syukur dgn nikmat yang diberi olehNya.. =)
arini aku masih diberi peluang menikmati hidup bersame orang-orang tersayang..
aku masih menjadi isteri kepada seorang suami yang sangat memahami dan menyayangi aku sepenuh hatinya..harap selamanya dan xkan pernah berubah!
aku masih diberi peluang mencurahkan kasih dan sayangku kepada dua orang puteri yang sangat comel penawar duka ku..
dan aku juga masih diberi peluang bernafas untuk aku berusaha sedaya upaya membalas segala jasa emak dan abah ku..

Alhamdulillah...
28 Februari 2012,,genap usia aku 26tahun..! Muda lagi ke? rase-rase macam dah tua sangat je. sebab dah ade anak dara kot..! anak dara ke? 4tahun baru kot..hehe
usia 26tahun aku sedang berbahagia disamping suami tercinta dan anak-anak.. Mungkin aku juga dikalangan orang-orang yang bertuah..alhamdulillah~~
sebab de je golongan insan-insan seusia aku masih mencari-cari pasangan hidup. pada mereka,,aku doakan kebahagiaan kalian!~

walau aku xberjawatan tinggi dalam jabatan aku tapi aku bersyukur sebab aku ade kerja tetap.
Aku xmeminta2 walau dari suami aku sendiri untuk beli sepasang selipar jepun..! sampai skang aku hengat pegawai aku mase keje kat tenpat lame dulu..mase tue aku antar surat resign.. Alasan sebab aku cannot go ngan keje yang aku kena tanggung dulu..padahal kerani aset je! tapi keje tue tol2 wat aku tension.. last-last aku kena sekolah ngan pegawai aku tue..kate dia!
"suzira,,,saya sayang awak macam anak-anak saya sendiri..!saya bukan xleh bagi awak berenti.. bile-bile mase je saye leh bentikan awak dari jabatan saye..sebab awak pon bukan keje tetap,,kontrak je kat sini" ~~sentap disitu~~
"tapi macam saya kate,,saya syg awak mcm anak saya sbb tue saya nasihatkan awak.."
"suami awak bekerja ke??" ..aku angguk..
"awak yakin suami awak leh tanggung awak klu awak xbekerja?" ..aku angguk..
"saya taw suami awak mampu..tapi cuba awak pikr,,xkan lah awak nak belikan emak awak sehelai kain batik pon awak nak mintak duit laki awak kan?" ..aku angguk..
"jika awak ade kerja walaupon sebagai tukang cuci pon sekurang2nye awak ade gaji sendiri.."
"dengar ckp saya,,skang..awak amik balik surat benti awak ni ..pikir masak..!kalau awak rase nak benti jugak awak antar lagi sekali surat benti saya terima dengan ati terbuka..tapi bukan arini..saye masih perlukan awak.."
aku keluar bilik pegawai tue dengan seribu persoklan..aik!! awat dia xmo amik surat aku erk? tapi memang btol! aku akui setiap kata-kata pegawai aku tu..memang ade kebenarannya.. dan skang aku adalah dikalangan orang yang bertuah jugak..sebab aku ade kerja.. diluar sane punye lah ramai orang yang sedang mencari kerja,yang sedang ditemuduga,yang sedang menanti surat tawaran dan berbagai lagi.. tapi aku? alhamdulillah dgn kurniaanMu Ya Allah.. Aku diterima kerja ketika aku mengandungkan si kecit tomey..betollah kate orang..!hadirnya cahayamata kedalam hidup kita bawak rezeki masing-masing..alhamdulillah~~
dan dengan kata-kata pegawai tersebutlah buatkan aku tekad aku kena bekerja walaupon rase malas sangat nak bangun pagi..walau bukan demi sesuap nasik tapi demi kepuasan diri sendiri.. sekurang-kurangnya leh beli apa yang aku hajati..hehe

alhamdulillah...
aku meniti hingga usia aku 26tahun dengan masih menerima kasih sayang sepenuhnya dari emak dan abah.. Semoga Allah S.W.T terus memberi kesihatan yang berganda buat emak dan abah agar aku terus dapat merasai kasih sayang mereka dan semoga dapat aku membalas jasa baik mereka..amin!dan aku tau betapa kuatnya sahabat-sahabat diluar yang meniti hidup tanpa kasih sayang ibu atau ayah atau kedua2nya sekali.. mereka sangat kuat dan aku belum rase kekuatan itu milik aku sebab aku masih perlukan mereka dalam hidup aku..
Emak dan abah...ateh sangat sayangkan emak dan abah! terima kasih emak dan abah sebab membesarkan ateh..lap u~~


Alhamdulillah........................ aku masih diberi kesempatan dan diberi peluang menyedut udara Mu yang segar ini Ya Allah.!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**