Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, February 16, 2012

bau hujan!

As salam ...

cara-cara meningkatkan mutu kerja di pagi ari selain dari breakfast adalah mengenang anak-anak yang ade kat umah..cara aku lah!cara korang xtaw de aku...hehe
makanya,,sambil mengenang2 anak-anak tue nie lerw masenya aku nak menaip cite-cite terbaru anak-anak...memacam hal!

semalam petang balik dari kije pas mandi-manda dan jenguk umah sendiri aku dan anak-anak duk melepek umah emak.. Cuaca mase tu agak mendung-mendung macam nak hujan gitu! Pe'el emak adalah serupe aku,,atau pe'el aku yang serupa emak aku..**confius!
Apakah pe'el kami yang serupa itu..?jeng!jeng!...
Emak dalam sehari mesti nak jumpa emak dia yakni nenek aku..!begitu juga aku mesti nak kena duk bertapa umah emak dalam sehari...mmg ari-ari aku akan duk menumpang umah emak sementara tunggu mr.huB balik dari kije.. Bukan alasan malas masak erk? eh!eh! terasa.. Ada ke org ckp? sendiri kantoi kan diri sendiri..mengong!

so,,berbalik cerita semalam..tgh duk melepek atas sofa empuk umah emak aku pon gatal pelawa emak..sebenarnye ajak-ajak ayam jer..bajet emak xmau pergi sebab cuaca macam xmengizinkan. Tapi itu cuma tekaaan aku jerw! Emak mmg nak pergi..kate dia naik kete bukan jalan kaki..hamek kaw! tapi xde hal sebab bukan 100km pon umah nenek kesayangan aku tu..
xsampai 5minit perjalanan sampai sudah...

mase emak tgh bersiap-siap pakai tudung,,si kakak sayang yang tengah leka main lukis2 kat sofa kayu tetibe bersuara..
"umi ngan nani nak gi mana?"

"nak gi umah unyang lah syg..nak ikut x?"

"nak.."

"ok ..cepat simpan menan..unyang tue nenek umi kan?"

"bukan lah! unyang tue nenek Jiha.."
*jiha adalah sepupu aku yang sebaya ngan si kakak syg

"yelah..nenek Jiha nenek umi jugak"

"bukan.."

"bukan..bukanlah.."
*malas layan

"umi..nak gi umah unyang kerw?"

"yelah..nak ikut ke x?nak ikut cepat lah simpan menan"

"wawa bau ujan ni..."


Bau ujan???cemane bau ujan erk??kalau bau jln tar tue aku taw lerw..tp dah lame kot aku xtaw bau jalan time ujan nie...last bau pon xtaw tahun bile. Ape yang sebenarnya si kakak sayang nak sampai kat aku ek? mungkin dia nak bagitau..xyah kuar sbb ari ujan..kot!
ape-ape je lah anak...tapi mana umi pegi pon kamu tetap ikut..xkire ujan panas pon an an??
sayang kakak ngan adik.. =)

si kakak sayang yang dah pandai macam-macam..
sayang kamu!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**