Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 7, 2011

mengimbas kisah lame!! =D

As salam....

9tahun yg lepas ....
kisah bermula di mana aku baru jerw abes skulah kowt! kunun2 jiwa muda,,suka buang mase kunun baru merdeka pas settle sume exam..bajet dah besar ko! xpernah lekat kat umah..asik2 nk beronggeng ngan mokcik kesayangan aku "sOfea" ar sgt kn? name Aini sesuka ati jd Sofea..
aku??~~hahahaha~~ xkurang hebat lerw kn? Aini jd Sofea,,Suzira tetibe jd Fifie.. kelas ko!
smpai kena sound ngan maknyer Aini a.k.a sofea..
maknye sofea : ateh,,ko sowk2 klu ade anak jgn bg name mase kecik2..
aku : ha?? (blur)
maknye sofea : biar dia pilih sendiri nk letak name perw bile dh bsr..
aku : oowhh...(dlm ati..HAHAHAHAHA)
baik punyer mukadimah...padan muka Sofea!!padan muka aku jugak!! =P

berbalik citer asik2 kuar jenjln xtentu hala smpai lah satu ketika aku bertemu sorg mamat yg agak sengal di mate aku mase mula2 jumpe tue..
aku & da gengs lepak makan kt satu kedai mkn area KL tempat dirahsiakan!
tetibe dtg geng lelaki xtahu malu tetibe dOk parking table kami makan..slumber nak joint.
kebetulan henpon aku laks elok terletak atas table,,mase zaman tue pon henpon 331o pon dah kire kayO!!haha
tetibe slh sorg mamat nie amik henpon aku siap package kutuk lagik..
mamat sengal : tgk henpon...
aku : hah??
mamat sengal : ala..stakat henpon cmni,adik sy pakai buang jerw kt umah..
aku : (dlm ati ~~ko pehal mamat?)

mamat sengal : nah amik balik..
henpon diletak kembali kt tempat asal..aku pown rileks pdhal dlm ati rse nak terajang lelaju itu mamat...tetibe!!
member mamat sengal : tgk henpon..
aku : (dlm ati ~~pe hal korg ni?)
nak ckp kekuat takut kena tibai laks..mase dolu2 kn pemalu
member mamat sengal : eh..mcm kenal nombor nie!
aku : mana??

rupenyer member mamat sengal nie dok check panggilan kuar kt henpon aku,..sesuka ati abah dia jerw taw!baru jumpe rini tetibe dh sesuka ati nenek tiri belah mak angkat dia jerw godek2 henpon aku..chOiiii le korg!
member mamat sengal : ni no mantoya ni...
aku : HA?MantOya mn laks ni?
aku de kwn name mantOya ke ??
member mamat sengal : nie lerw mantoya..kantoi lu !!
aku : ek eleh!!!ckp lerw nk no henpon,,xyah ar bagak sgt ckp henpon nie adik pakai buang jerw kt umah..men curi2 laks no pon kiter..xmalu!
mamat sengal : (kemalu2an)

aku : (dlm ati ~~ pdn muka kO!!)
terjwb sudah..mamat sengal tue sbnrnyer cuba ngurat aku.ececehhh!tp kunun2 ego malu depan kengkwn..cm hampeh~~!
tp wlupon sengal mase tue dia sgt comel dipandangan aku,,hehe So,dgn gatalnye aku biar je ar dia amik no henpon aku ..Gatal sungguh!
esok dan seterusnyer kami bertukar no henpon dan slalu koling2..tp niat ati xde ar nk siyes pown ngan mamat sengal tue sbb sume ttg aku adalah tipu..xde satu benda btul pon aku bgtaw kat dia...
nama = FIFIE
umur = mse tue baru 18thn aku kencing umO 21 ko!
umah = duk LIMAU MANIS aku kate duk CHERAS..xmO kalah!

hahahahahaha
tiap2 mlm tepon suh turun sbb dia nk bg burger...suh turun sbb aku kate aku duk apartment kat cheras tue..asal mlm jerw tepon suh turun kate de bwh apartment..dan2 tue jugak lerw aku ckp balik umah mak..hahaha
smpai berlarutan mse beday dia kami deal g lelepak pantai PD...mse tue kunun2 jual mhl sbb aku tgh on couple ngan sorg mamat besi..tp tgh surut pasang sbb mamat tue cm xsiyes jer!
mokcik sofea aku lerw sibuk suh trime pelawaan mereka nak ke PD..ok fine!ikut sbb mokcik aku de..ecececehh!kt PD lerw si mamat sengal try lamar aku jd aweks dia..haisssshh!malu towl.
aku pon ckp lerw benda btOl kt PD sbnrnye slme nie sume mende pon adalah tipu..dan dia xterkejut pown..sbb dia kate dia taw!rupenye cite aku dh de boipren pon dia taw.. dgn slumber dia kate ......
mamat sengal : leh x balik nie awak kol boipren awk mntk clash...
aku : hA??nape??
mamat sengal : sbb saye nk awak..

aku : tgk ar dulu...
balik dr PD,,pas puas PK...kirenyer abes PK ..trus kol si pakwe mamat besi
aku : awk
pakwe mamat besi : hurm..
aku : org nk mntk putus..
pakwe mamat besi : nape?awk dh jumpe org lg baik dr saye kerw?

aku : a'ah

pakwe mamat besi : OK..smoga bahagia!

SETTLE!!!cm bodo jerw keputusan..pdhal memula aku yg dok kejar mamat besi tue...Knape mamat besi??sbb zaman tue kan bebudak suke dpt pakwe MOTOR..aku pon terjebak!tp mamat nie sgt baik sbb dia anak pegawai beruniform..tp xde jodoh!hahaha..
bermulalah cite "kisah cinta" kami..AKU vs MAMAT SENGAL..dedolu jerw sengal. pas declare trus jd BIE vs SYG..gediks abes!dan bermula nyer percintaan kami,aku trus tggl xtvt mase bujang aku..mase aku abis ngan si pengarang jantung jerw! =)
nie lak mase baru2 cintan-cintun
malu2 tp mau!!hakhak

dia btol2 buat aku jatuh hati....memacam dugaan mase bercinta..mak aku xsuke dia,dia amik ati mak slow smpai mak syg sgt kt dia..lom2 jd menantu pe2hal sket2 MAY..oh no!
kakak msg ckp xsuke kat dia smpai wat pengarang jantung aku nangis bace msg tue,,smpailah kakak msg balik ckp dia dh mula suke kat MAY..oh yes!
sehabis baik dia cuba amik ati seluruh org sekeliling aku..pepagi bute antar nasi kerabu wlu umah dia jauh ujung dunia nk smpai umah aku..cinta punyer pasal!
smpai aku amik keputusan smbung bljr kt negeri org..cinta kami menjadi CINTA JARAK JAUH.
dek kerana syg yg kuat kami ikat tali pertunangan...mak yg kuat suh kami bertunang dulu walau byk tentangan dr org len..sepanjang aku menghabiskan pengajian selama tue lerw tempoh pertunangan dan mcm2 dugaan kami lalui...ohhhh pening!
tp dia sorg yg sbr dan aku juge sorg yg xsanggup kehilangan dia makenye sume berjln lancar..
tempOh 3thn memegang status TUNANGAN org sgt byk dugaan yg aku dah rse..
mase nie dh jd status TUNANGAN org..
muka jugak ade seri..hakhak


bergaduh nangis2 smpai lebam bijik mata..!gaduh smpai buang2 cincin tunang bajet leh idOp tnpe dia... =P Bertekak smpai KO,AKU,BERAMBUS sume kuar dr mulut,..! jatuh MOTOR depan petronas Sg.Merab..hahahaha!memacam lagiks kalu nak list mmg menyampah lerw ko bace..hakhakhak~
mak aih!!!!
aku ker tue??cun abes beb..hakhakhaktuihh!

abes jerw bajar lam tahun 2007 trus kami pak..pak..pung...pung...pung....! dan akhirnyer aku mngaku DIA lah cinta hati ku yg sebenarnye..bermcm dugaan dh tempuh akhirnye kami slamat diijabkabulkan..ALhamdulillah..!memula aku knalkan mamat sengal iaitu mr.huB aku adalah dgn nenek & atok. Nenek suke sgt ngan mr.huB aku..knape bukan dgn mak? sbb~~~
mak aku dedolu xsuke ngan dia..xtaw xsuke ngan dia atau pon marah sbb aku asik bawak kawan balik jerw smpai mak dah nek bosan nak kenal ngan kengkwn aku..last2 bile mak tgk mr.huB kerap dtg umah nenek..mak risik dari nenek ...dan nenek yg mmg suke ngan mr.huB melambung2 lerw cite psl baik jerw ttg mr.huB..huhuhu bagus kan nenek saye? kamu ade??
sejak tue baru mak mula berjinak2 kenal ngan mr.huB..sangat hepi bile cinta direstui! dan tiba hari bahagia aku juge insan yg bersedih sbb atok antara insan yg nak sgt tgk kami naik pelamin tiada disisi...
atok menghembuskan nafas pada thn perkahwinan kami..tp aku bersyukur sbb mlm pas aku selesai dinikah aku tdO bermimpikan atOk..atOk dtg kenduri kawin aku nek moto yg bese dia nek..pas dia senyum tgk aku bersanding,dia pon berlalu...
atok..
walau jasad atok xde mse tue tp bile atok dtg jenguk ateh dlm mimpi terubat rse rindu ni tok..ateh rindu sgt ngan atok!dpt nmpk wajah atok lam mimpi ateh terubat rse hati..
dan ari bahagia kami berjln lancar....sgt lancar!
bermulalah ari aku sbg isteri kepada mamat sengal yg dulunyer aku sendiri xpasti adakah dia JODOH aku..
rupenyer mamat yg aku panggil MAMAT SENGAL tue lerw pengarang jantung hati,bantal di malam ari & penawar suke duka ari2 aku...xsangke!sbb memula aku mmg nyampah,,tp lastly wajah tue lerw yg aku xleh lupe!

Bie....
tQ diatas segala - galanye..
diatas kesabaranmu disisiku..
diatas kesabaranmu mendekati kuarge2ku

diatas kesabaranmu menantiku
diatas kesabaranmu melayani karenahku
diatas kesabaranmu menempuh pahit manis bersame ku..
syg bahagia hadirnye diri bie disisi..
syg berdoa semoga hanye bie yg trus & sentiasa dihati...


dan sekarang kebahagian bertambah bile hadirnyer 2 org puteri dlm hidup kami..
NAJWA NUR QISTINA & NAJLA NUR HIDAYAH...penyeri rumahtangga kami!
NAJWA NUR QISTINA BINTI MOHD NORIMAN


NAJLA NUR HIDAYAH BINTI MOHD NORIMAN

sempena ari bahagia aku dan mr.huB menjelang tahun ke-4 kami melayari bahtera rumahtangga..aku cuma nak wish supaya hidup kami sentiasa diRahmati,diBerkati & diRedhoi Allah s.w.t~~jika tnyer sape2 pon pasti sume ingin diberi kesenangan di dunia & juga diakhirat..begitu jugak aku...Aku ingin trus bahagia bersme2 kuarge aku didunia juga diakhirat.. doakan kebahagiaan kam berkekalan yer kengkwn!
KAMI
dulu,skarang dan selamanye!!!

2 comments:

efa nur said...

waaahhh..gelak guling guling baca kisah akk nie..hahaha

semoga berbahagia hingga ke syurga :)

Blog Efa Nur :)

mrS May said...

hohoho~~yekerw efa nur?
bydaway tQ ya dik..smoga ape yg adik doa termakbul. akak doa gak adik berbahagia hingga ke syurga.. =)

Post a Comment

**happy family**

**happy family**