Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, November 29, 2011

apakah ini dikatakan RINDU ??

As salam...

btol kate org ,,, "bile ade depan mata,sume serba xkena...tp bile berjauhan terase2 mau bersua"
xsemestinyer rindu itu mesti pada kekasih kn??rindu itu boleh jadi pada ayah,ibu,adik beradik,sedare mare,kengkawan dan sape2 jerw org yg pernah kiter kenal..
rasenyer perasaan tu ar yg sdg menghambat hati nie serupe juga pada org sekeliling aku yg berkaitan..
MAAF..nie bkn lah en3 luahan cuma aku perlu mengeluarkan pe yg tersirat..
aku cuba sembunyi perasaan dgn senyuman dan gelak tawa..supaya org sekeliling xtaw yg aku juga bersedih seperti mereka..
ape pon sume dah pon berlaku...semase adenyer DIA, aku pernah melukakan hatinye dgn segala tindak tanduk yg mungkin sengaja/xsengaja aku lakukan..skang aku rase perw yg dorg rse..
YER!!!aku merindui saat itu...aku hengat mase DIA,,ati nie xabis2 nk marah jerw! marah dgn pangai dia,marah tgk muka dia,marah dgn adab dia...
HELLO!!!!puan fifi...awk tue perfect kerw???oh..skang aku sedar aku terlalu kejam menilai peribadi seseorg dari luaran..Ya Allah,,ampunkan lah dosa aku..
skang bile dah xde baru aku sedar aku dah wat silap..tp mase dah berlalu.Dan aku dah wat pon silap tue..sunyi!mmg kami sefamily sunyi sejak ketiadaan pekikan si kecil.. mse adenyer dia,aku mrh bile dia wat bising,aku mrh bile anak aku mnangis disebabkan dia,aku marah tgk dia lari-larau depan mate aku..Ya Allah kejam nyer aku pada si kecil tue..!
Ya Allah..aku pernah buat silap dan hanye dia yg leh memaafkan aku..perw pon aku panjat doa dari kejauhan semoga dia memperoleh kebahagiaan di luar sane..supaya si kecil menjadi insan berguna,,Amin!Amin!Amin!

PABX baru!!!

As salam.....


citer lame tp baru jerw rse nk post..sbbnyer mOOd berblogging sudah mari!sbbnyer dah leh take2 picture lorh!..tue lerw sbbnyer sblm nie sayep lebih selesa mendiamkan diri nyer jerw pun.
org kat luar tue lebih suke menatap gambO dari membace en3 kn??hahahaha
taw sbb aku pown cenggitu....dan arini bermulalah en3 dan en3 dan en3 baru dr aku...
"weyhhhh,,mslhnyer de kerw org nk bace belOg kamu??".... xkisah lerw!
pada yg taw,taw lerw..pd yg xtaw aku bgtaw..aku kije sbg pegawai khidmat plggn kt IPD Kajang..
xslh kn bgtaw sbb aku taw xde sape pon nk dtg serbu aku kt sini..aku bkn public figure pon..
ni lerw saye..

Siapalah aku... ? dan tugas aku bkn lerw dOk kaunter EO mahupun kaunter saman.. keje aku lebih pada Operator tepon yg bekerja sepenuh mse ngadap tepon..suke ati aku lerw nk smbung ke xmO kn?hahahaha (gelak syaitOn)
memula aku masuk pat kije aku skang nie aku cm terkezut beruk sbb sumenyer buruk!
pejabat buruk,,,kusi buruk,,meja buruk,,,dan benda penting bersangkut paut ngan kije aku pon buruk...iaitu PABX!korg taw perw tue PABX??sape kije cm aku taw kowt...nie aku bgtaw pd yg kije bos2 tue..dorg xtaw PABX tue ape...PABX nie lebih kurang tepon jerw.. ataupon lebih dikenali sbg tepon.fungsi dia tuk aku terima panggilan,sambung panggilan,curi2 dgr panggilan,tamatkan panggilan,dan memacam lagiks.
sedeyh memula aku tgk keadaan tmpt kije aku...tp lame-kelamaan sumenyer berjln lancar dan aku dh mula membesekan diri....
stakat mslh yg kiter sndiri leh settle aku xde hal,,tmbh kengkawan kt cni sume2 pown hokey sesgt!so, aku xde mslh nk besekan diri...
berkat kesabaran aku...ecececehhhh!!!akhirnyer aku dan kengkwn Operator len..kami akhirnyer dpt console PABX baru yg lebih canggih...dan bile dah canggih makanyer keje pon menjadi makin sng...best wooOOOOO!
nie lerw rupe console PABX baru di IPD Kajang..
cantik!!!! kalah POJ weyhhhh~~~hehehe

aku taw de kengkwn2 PKP yg masih guna PABX lame...bwk2 bersbr yerw kengkwn.!sbb kamu mesti dpt pakai yg baru juga nnt..sbr itu sparuh drpd iman..tp klu aku ilang sbr nnt aku pown mntk tukar...hahahahaha
nie lak kije sampingan saye...
weeeee


perw pon wat mse nie aku happy dgn kije aku...sape xpernah harapkan lebih baik kn?
aku pon de cite2 mcm org diluar sne..aku pon de kelayakan tuk lebih baik cume rezeki itu blom ade...semoga pintu rezeki aku terbuka luas di mase depan .. AMIN

spend time dgn tersayang!!! ~~weeeeeeee~~

As salam.....

aku ngan mr.huB bukanlah insan yg sntiasa leh ber'spend2' time sgt sbbnyer cuti mr.huB adalah xmenentu...kekdg aku cOti dia kerOje!!kekdg aku kerOje dia cOti!! dan begitulah seterusyer.
tapi jika ade kelapangan dan kesempatan dan juga kebetulan cOti di ari yg same....mase yg ade akan kami guna sepenuhnye utk ber'spend2' time dgn anak2 tersyg...
ye lerw~~sian kat anak2 sgt lerw jarang berhappy cm org len...asik2 happy'an' kat umah jerw..
skali-skala nk gak berhappy-happy kat luar umah kn?
nie jugak slh satu tips nk dpt kan keluarge yg bahagia...hahahaha
rse dh mcm pakar motivasi lak....huhuhuyoooooOOO!!!klu xdpt slalu,dpt skali-skala pon jd lerw berdating2an ngan family...dedOlu mse bercinta2an leh jerw kn kamu jenjln smpai ke tgh mlm.. jgn jdkn de anak alasan tuk x bersme2 kuarge lagiks...de anak2 lg best klu nk berdating2an..kn?
makanye mase yg ade kami guna dgn sebaik2nyer..aku ngan mr.huB bwk anak2 gi mandi kolam. Walaupon kolam tue x ar jauh sgt dr umah kami tp perw yg paling penting bg aku adalah anak2 happy dgn xtvt yg kami wat.
dan aku taw mereka sgt happy sbb hobi anak2 aku adalah mandi....makanye kolam adalah tempat paling seswai kami beriadah ari tu...hehehe
saat paling bahagia bg aku pabila melihat segaris senyuman di wajah anak2 tersyg..
dan time kasih jugak pd mr.huB kerana menjadi seorg suami dan juga abi yg terbaik wat kami..
ari itu adalah ari yg mnjd kenangan manis wat aku dan kuarge...
meh lerw berkongsi citer dan juga rahsia dlm memantapkan hbgn dlm berkuarge..hehehe

off to presint9!!
nk mandi kolam...YEAH!!!!


posing2 lu lam kete...Hobi kn??

hangkut skali anak2 sedare supaya si kakak syg xboring sgt
lagi ramei lg best!

bestnyer anak2 ummi mandi kan???

dak tecit yg nk mandi tp TAKUT
mandi sekejapan tp menggigilnyer lame kan main

-arios-

Wednesday, November 23, 2011

mak kate... "MUSUH JGN DICARI,REZEKI JGN DITOLAK"

As salam.....

de satu permasalahan kt sini..de saper2 leh bantu??
sblm berpikir 2,3 dan smpai ke beribu-ribu kali pikir...rsenyer dah abes pikir kowt.
dah tnye pendapat family aku,family mr.huB dan juga org2 yg lebih mengetahui... sumenyer bg positif respon..

dan bile smpai satu tahap aku dah beria2 dtg psgn yg lebih memerlukan... aku redhO.
mr.huB kate mungkin bkn rezeki kami... xper ar!
sekurang2nyer aku dh tolong si DIA sehabis baik... =)
dan arini aku dpt berita lain.... samada berita baik / buruk pon aku xpasti..

mmg sblm nie aku kate AKU MAHU..tp aku beri peluang pd yg lebih memerlukan.
de jugak terpikir jika pd aku...
Adakah aku mampu jd yg terbaik utk nyer?
Adakah aku mampu menyayangi nyer?
Adakah aku mampu menyara nyer?
Adakah aku mampu???

aku berasa gembira bile de yg dtg dan yg dtg adalah org yg aku percaya mampu dr segala aspek.
mulenyer kate xkisah....terime jerw!
mungkin mereka juga seperti aku..berpikir setelah berjuta kali.
dan akhirnyer keputusan dibuat...

mcm aku kate..memula ingat bukan rezeki aku.
tp rini pasangan lebih memerlukan dtg bgtaw BEGITU BEGINI
nmpknyer rezeki tue balik pd aku kembali...
YA Allah....mungkinkah rezeki itu mmg Engkau turunkan buat kami sekelurga Ya Allah..
Jika ini adalah takdir Mu
Kami terima seadanya...
Berilah kami petunjuk di atas segala ketentuan Mu ini Ya Allah.....
Amin..

kepada si DIA ....
kami sedia membantu setakat mana termampu..
berdoa semoga semuanye selesai...

KITE TUNGGU!!!!!!!!

Monday, November 21, 2011

kehilangan henp0n .... ~ahaks~

As salam...

ari minggu adalah ari bersantai bersame tersyg..
dan ari minggu lepas jugak lerw henpon mr.huB hampir2 dicampak ke lubang smpah..

bgn2 dr td0 mr.huB mencari-cari henpOnnyerw...tetapi kesian..!
dari mula bangun tdO smpai lerw sesudah mandi,,masih jugak xketemu!
nk miskOl,,kebetulan plak credit henpOn aku xmengizinkan diwaktu itu,,makanyer membisu jerw lerw kami di dlm umah.
nk harap org kOl,,mmg xde lerw kan? --leh caye kerw?-- xmO curiga..no!no!no!
sbb aku jerw insan yg paling rajin kOl en.nOriman itu..ahaks!
siap mkn2 pagi aku suh mr.huB gi kedai beli lauk2 nk msk tgh ari..kim beli t0P up skali sbb nk miskOl itu henpOn..
balik jerw dr kedai trus mr.huB suh aku yg sdg cuci2 ayam tue bersiap..aik?
pelik sbb xde mende pon dia pegang balik dr kedai...
rOpe2nyer sblm gi kedai mr.huB singgah umah mak...mak xbgn,,muntah2 pas mkn nasik.
trus berdesup bwk mak gi klinik..
kate doc mak xde perw yg perlu dirisaukan..angin mungkin! dan ari rabu mak mesti dtg balik.
balik dr klinik trus ke kedai beli segala bahan memasak dan xlupe jugak tOp up tuk mencari henpOn mr.huB yg hilang2 xjumpe dr pagi td..
pd hal aku de nmpk pagi mase nk mandikan si kecit tomey... mn perginyer erk?

pas antar mak balik kami pon bergegas balik trus miskOl henpOn mr.huB..... de sayup2 bunyi tp xdpt dikesan lagiks..cari punyer cari dari mane dtg bunyi alih2 rOpenyer bunyi tue dtg dr dlm tong sampah...Ya Allah,,cenggane leh duduk dlm tue wahai henpOn??hahahahaha
sbb setahu aku,mse aku dukung si kecit tomey dari tempat tdo mmg henpOn tue de kat tilam..
pastu aku trus bawak si kecit tomey g mandi sementara tunggu si kakak syg ngan mr.huB bangun td0..
rutin si kecit tomey pas aku bukak baju dia aku akan suh dia sendiri buang pampers lam bakul smpah..
agaknyer mse itu lah yg digunakan si kecit tomey tuk membuang skali henpOn buruk abi nyer

Owhhhh syg...taw lerw henpOn abi kamu xsecanggih henpOn org len.tp jgn lerw buang dlm tong smpah..sebbek ummi xde rse nk cmpak smpah ke lubang smpah pd pagi itu.. slalunyer bgn tdO jerw ummi akan buang smpah dulu..aissshhhhhh!!tp x pd ari tu.
rsenyer klu smpah2 tue dh dibuang mungkin skrg mr.huB kamu akan de henpOn baru yg lebih canggih...seb baik!

si kecit tomey yg di maksudkan adalah si anak kecil yg baru berusia 1thn 2bln..yg baru bertatih2 berjln..lom pandai berkata2...klu tnyer pon kompom diam jerw..!aduyaiiiiiii~~~

Wednesday, November 16, 2011

saye ade se0rg kwn ..

As salam...

pe korg rse klu korg de kwn cm se0rg kwn aku nie??
dia dh de life sendiri tp ari2 citer nk bagus jerw! anak dia terBAGUS..laki dia terBAGUS..hidup dia terBAGUS..bis ko pikir org len xterBAGUS cm ko kerw?
utk kali pertama org dgr citer ko,,mungkin org akan ...~~HA??WAH...hebatnyer ko!~~
tp klu dah ari2 ko duk ulang citer yg same..ko hengat x bernanah kerw telinga kengkwn ko yg lain nie..aduiiyaipun!!kasihanilah kami ini pun....!

----> persoklannyer?
mengapa ada manusia seperti ini??
apakah engko pikir xde manusia len sehebat ko??
kalu setakat pakai kete yg org len mampu ade,,xperlu lerw nk bagak sgt kn?
kalu setakat canang gaji laki ko yg nilainye satu ari jerw aku leh wat abis shopping,,xperlu nk menyalak sgt lah kn?
yerw!!!taw...aku xseBAGUS ko!laki aku xseBAGUS laki ko!tp kami ade jerw perw yg ko ade..!
kiter same jerw kot..lebih sket lah gaji ko dr aku..lebih sket lerw gaji laki ko dr laki aku...Kot!
tp yg sgt membezakan kiter ialah..ko terlalu sgt taksub dgn keBAGUSan laki ko..jerw pun!
sok2 klu laki ko blah tggl ko / de betina len xnganga ko??ke masih nk canang lagi?
oWhhh betapa BAGUSnyer laki saye...hahahaha

Monday, November 14, 2011

saye dah kena!!!!hehehe

Dah lame beben0 rsenyer xbermadah mesra kat bel0g yg xseberapa nie..Tapi rini tetibe terlebeyh rajin nk bukak bel0g yg dah berhabuk bersawang berbagai..alih2.... --->SAYA DAH KENA!! hehehe..pepagi lg sy kena jawab tag dari kak pu3sakura ... tp xpe,,dan time kasih juge pada kak pu3sakura sbb tag ummi fifi nie...hehehe sekurang2nyer de jugak lerw entri terbaru dari sayep..hihi

~rules to tag~

♥ each person must post 11 things about themselves in their journal
♥ answer the questions the tagger set for you in their post and create eleven new questions for the people you tagged to answer
♥ you have to choose 11 people to tag and link them to the post
♥ no tags back
♥ no stuff in the tagging section about you and tagged if you are reading this, you legminately ( aka really, trust with all honesty) have to tag 11 people

11 tentang saye

*saye seorang ummi kepada 2 org cahayamata perempuan yg sgt comel..hehe
(like mother like daughters)
*saye seorang yg garang tp mudah menangis...dah marah2 anak pastu nangis!!

(nangis senyap2 jerw~~hihi)
*saye sgt suke mkn mee kungfu tp langsung xpandai berkungfu...yeeeeha!!
*suke memandu jika dlm dilema...memandu tanpa arah.!
bile dah tenang akan balik cari anak2...

*saye suke masak klu de yg nak makan...tp klu xabis makanan tue mmg pastu xde lerw nk masak lg dh kn??beli lerw k0 ari2!!!hehehe
*d0lu2 xpernah like langsung dgn durian,,start peknen anak 1st trus like sesgt smpai skang.. dah jd 'antu duyan' pon...

*sgt geli dgn binatang yg bernama KATAK...xleh trime langsung itu binatang walau dlm bentuk menan skali pon! =P
*saye sgt sukenyer jika dpt berjln2 wlupon xturun dari kereta..asalkan dpt jenjln wlu ditgh mlm skalipon!!hangkut skali anak2 lg best~~~mmg best!!
*saye dah tersgtlah jarang membeli tuk diri sendiri sejak bergelar ibu dan juge isteri..
(ati teringin sgt tp bile dh plan baik..bile kuar mesti beli tuk huB ngan anak2 punyer dulu)
*suke membasuh baju tp sgt mls melipat kain....aduiiiyaiiiii!!!!
(paksekan jugak sbb xm0 umah berselerak dgn kain2 yg menimbun!)
*xpernah try mkn budu walaupon en.suami sayer seorang kelantan jati .. =)
~~jenuh gak nak pikir wlupon tentang diri sendiri~~

11 dari kak pu3sakura

♥ apa menu pertama korang pernah masak ??
*menu pertama yg saye masak ialah SAYUR CAMPUR...ketika berusia 11tahun..mayB!! xhengat dah..pastu kena marah ngan mak sbb sepahkan dapur..siap ajak kengkwn lagiks. kunun2 men msk2..hehehe
♥ cara korang hilangkan stress/tension??
*mcm yg dh saye citer kat atas td 11 tentang diri saye der tersenarai salah satunyer..dimana saye akan memandu tanpe arah pabila dlm dilema..lebih kurang stress gak.. pastu balik tgk wajah anak2 trus cool!!!
♥ korang suka tengok filem/drama dari genre apa??
*KOMEDI CINTA kottt!!!!sbb xbape nak suke sgt yg de perang2,,lawan2,,nie!!
♥ kat mana tempat dating pertama korang??
*hurmmm,,,tempat memula dating xsame tempat memula kenai kn???hehe
tempat memula kenai tempat len..tp memula dating rsenyer kat tepian laut PORT DICKSON.. dihembus angin sepoi2 bahasa,,di bawah langit gelap sbb mlm..disitulah kami declare sbg kekasih..hehe!!seram!!!
♥ pernah tak korang jumpa hantu??
*xpernah..dan xnk langsung jumpe dgn beliau..hihi
♥ kali terakhir korang menangis??
*dlm bulan lepas kot..nangis sbb anak saye kate saye garang...aduiiyaiii!!garang ker sayer?
♥ mimpi yang paling menyeramkan pernah korang alami??
*kena culik...seram k0!!ade kerw dia nk culik aku..tah ape2 tah!!hahahaha
♥ macam mana nak tahu bila kita jatuh cinta??
*bile kiter bercerita asik d0k nk sebut kebaikan dan name org tue jerw..kot!
♥ perangai/sifat yang korang paling tak suka??
*xmengenang budi!!
♥ perkataan yang selalu korang sebut bila marah??
*tolonglah.......!
♥ kali terakhir korang check gigi??
*xhengat lerw...last ritu gi cabut gigi sbb sakit sgt.!dlm tahun lepas kot..pasni mmg nk kena gi dh..sbb dh lame sgt xcuci..hihi~~dari ari ke ari plan nk gi..xjadi2!!takut!!!

♥ 11 untuk kamu2

*apa nama penuh anda???
*pengetahuan anda ttg saye...???
*definisi kwn baik pada pemikiran anda???
*bile memula kali pertama anda memandu???
*per cita2 anda mse kecik2 dulu???
*nama feveret yg anda terpikir nk bg anak2/bakal anak2???
*hobi di kala lapang anda???
*tempat best yg ingin anda kunjungi???
*bape kali anda mandi dlm sehari???
*apakah nama manja anda disisi pasangan tercinta???
*bape berat badan anda???

♥ 11 yg di tagged

*cik Bella
*puan fara
*puan hani
*puan emo
* encik bancik
*;cik efa nur
*cik fatin suhana
*miss lolly
*puan eliza dianna
*cik Gojes
*ibu arifa

puas atie saye sbb berjaya siap kn tugasan dan tag org yg dikehendaki...selamat berjaya!!!hahahaha
tq kak yanti...rindu kamu!



Wednesday, November 9, 2011

**happy family**

**happy family**