Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, July 4, 2011

panik!!

As salam ..

owhhhh anak ..lenkali jgn wat ummi&abi mcm ni lg syg!!
Ya Allah Ya Tuhanku ..
Engkau Maha Mengetahui Ya Allah ..
Aku hamba yg lemah memohon padaMu Ya Allah ..
Berikan kesihatan yg berpanjangan buat kami sekeluarga Ya Allah ..
Peliharalah kami dari segala bala bencana ..
Sesungguhnya hanya padaMu aku mengadu & meminta Ya Allah ..


pe yg penting adalah kesihatan buat si kakak syg & si kecit tomey.jika boleh ditukarganti biar aku yg menanggung sakit yg mereka tanggung..
ekceli,2-3 ari yg lepas si kecit tomey kena fever+flu termasuk pakej batuk berdengkang-dengkung skali.sgt kesian..time nak tdo kdg2 smpai tercungap2 sbb bernafas ikut mulut..
dan ari sabtu siang aku terperasan si kakak syg dh dpt jangkitan yg sama dr si kecit tomey..
mlm tue aku bwk si kakak syg,Eyu,adik & abg sapik gi Alamanda..sesaje jenjln!
mase kat Alamanda tue sume undercontrol..balik2 umah trus amek si kecit tomey umah mak trus balik umah..
mungkin sbb mmg dah nk berlaku,,aku xrse nk td0 pown mlm tue..kebetulan laks si Eyu mntk teman dia nk siapkan assigment..aku pown pas siap2 siram2 & brus gigi si kakak syg trus beronline.mr.huB pakai kan pampers si kakak syg..mase tue dah nmpk dia majuk..kan cm aku kate,,si kakak syg skang nie mudah sentap..silap sket majuk!siap2 pakai pampers tue tgk si kakak syg majuk smpai tertdo dgn sendirinyer..xde mntk susu cm slalu.mr.huB sempat pakaikan suar jerw..aku pown kunun2 ngat si kakak syg dh td0 amek baju sarung kat badan dia..tetibe dia bantai rengek2 ...owhhh!!masih majuk kata hati kecil ku!aku biarkan dia td0 tanpa baju..tetibe dia merengek lagiks..cecepat bangun watkan susu..tp si kakak syg xmo isap susu cm slalu...dia buang susu tue...pastu tetd0 balik...xlame pastu dia merengek lagiks...
tapi!!rengek kali nie len mcm...mr.huB pasan..aku yg tgh dok online tue trus gi kat si kakak syg sbb nk dgr btol2 pe yg sbnrnye aku dgr..mmg sgt lain bunyi rengekan dia...aku dukung si kakak syg trus lari bwk kat Eyu..
sgt cuak keadaan waktu tue...bunyik rengekan si kakak syg mcm seseorang yg sedang berusaha sedaya upaya bernafas..cam sgt susah tok bernafas..tetibe aku pegang bdn dia cam dh terasa sejuk..aku xpasti bdn dia/tgn aku yg sdg sejuk..sbb sgt takut !!mr.huB trus lompat sarung baju cecepat start kete sampai terlanggar2 kaki si kecit tomey..tetibe dgr si kecit tomey laks menangis mayB sbb terkejut mase mr.huB terlanggar dia tue..
berdesup mr.huB totop pintu tanpa totop kipas,tb,laptop sume sbb sdg pk kan si anak syg ..
niat at nk trus ke sepital Putrajaya...tp ondaway atas jln tue..si kakak syg dah bukak mata baru aku tgk keadaan dia hokey dari sebelum tue...aku pown check tnye pe sume..mmg dh sgt hokey.
suggest kt mr.huB balik dulu amek baju si kakak syg..sbb dia xberbaju takut smpai sepital kang kena marah laks...mr.huB pown baru pasan yg dia cume berseluar pendek jerw..yg aku laks ngan baju td0..sebbek xsmpai sepital lagiks..pusing balik umah singgah umah mak..
kul2 pagi aku ketuk tingkap bilik mak bgtaw pe yg berlaku,,mak kater klu si kakak syg dah hokey biar dulu ar,...mayB dia mengigau benda pelik2 kowt buat dia jd cmtue...kdg2 kiter pown dlm td0 slalu kena cmtue...aku terPK sebbek mase tue aku xtdo lagiks...
tp pe yg terjadi tue mmg wat aku panik..aku dah sememangnyer sowg yg mudah panik klu benda2 cenggini berlaku pada anak2 aku..mr.huB yg xpernah panik cenggitu..slalunyer pe2 berlaku kt anak2 dia yg tukang merilekskan aku tp mlm tue nmpk dia sgt panik...
mau x panik ko!!!anak tue.....aku syg anak2 aku...syg sgt!!!!!dan sejak kejadian tue hingga arini si kakak syg dlm keadaan stabil & hokey cuma demam+selsema+batuk sbb jangkit dr si ekcit tomey..wat kengkwn yg bace belog sy..mohon doakan yg baik2 buat kami sekeluarga...
xmau perkara buruk berlaku..mintak jauh!!!

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**