Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, July 25, 2011

sgt merindui ..... =,(

As slm...

masuk rini adalah ari yg ke-4 aku di sini ...aduyaiiii~~~~rindu sgt ngan puteri2 aku yg comel kt umah tue..arap2 dorg xbyk ragam tinggal ngan mak.. =,(
sbnrnye akng aku de kat Kuala Muda,Kedah...menjalani kursus induksi kat Sekolah Latihan Kontinjen...semuanya angkara nk kompom!tp xper berkorban skang tggl anak&laki..
sgt lame aku tgglkan anak2 tuk kursus kali nie.sebelom smpai kt Kedah nie,,aku baru jerw settlekan induksi umum kat Hotel Putra,Jln Tun Razak...selama 6ari.
perghhhhh..nak habeskan 6ari tue pown rse bertahun..tp aku berjaya gak abeskan kursus tue dgn jayanyer..sbb ctu adalah HOTEL yg sgt best....lame rse sekejap jerw.
kt Kedah nie sgt sedeyh....tp apakan daya..tetap terpakse abeskan dgn jayanyer!
setiap ari berharap agar ari2 yg aku akan lalui kt sini selama 8ari akan berjln dgn lancar&cepat..
supaya cpt aku leh balik jumpe ngan anak2 dan mr.huB kesayanganku...
sok2 aku upload picture laks sbb mase aku kat Kuala Muda nie sgt berharga...de jerw xtvt nyer!
letih!!!!!!!!!!!!!

Monday, July 4, 2011

panik!!

As salam ..

owhhhh anak ..lenkali jgn wat ummi&abi mcm ni lg syg!!
Ya Allah Ya Tuhanku ..
Engkau Maha Mengetahui Ya Allah ..
Aku hamba yg lemah memohon padaMu Ya Allah ..
Berikan kesihatan yg berpanjangan buat kami sekeluarga Ya Allah ..
Peliharalah kami dari segala bala bencana ..
Sesungguhnya hanya padaMu aku mengadu & meminta Ya Allah ..


pe yg penting adalah kesihatan buat si kakak syg & si kecit tomey.jika boleh ditukarganti biar aku yg menanggung sakit yg mereka tanggung..
ekceli,2-3 ari yg lepas si kecit tomey kena fever+flu termasuk pakej batuk berdengkang-dengkung skali.sgt kesian..time nak tdo kdg2 smpai tercungap2 sbb bernafas ikut mulut..
dan ari sabtu siang aku terperasan si kakak syg dh dpt jangkitan yg sama dr si kecit tomey..
mlm tue aku bwk si kakak syg,Eyu,adik & abg sapik gi Alamanda..sesaje jenjln!
mase kat Alamanda tue sume undercontrol..balik2 umah trus amek si kecit tomey umah mak trus balik umah..
mungkin sbb mmg dah nk berlaku,,aku xrse nk td0 pown mlm tue..kebetulan laks si Eyu mntk teman dia nk siapkan assigment..aku pown pas siap2 siram2 & brus gigi si kakak syg trus beronline.mr.huB pakai kan pampers si kakak syg..mase tue dah nmpk dia majuk..kan cm aku kate,,si kakak syg skang nie mudah sentap..silap sket majuk!siap2 pakai pampers tue tgk si kakak syg majuk smpai tertdo dgn sendirinyer..xde mntk susu cm slalu.mr.huB sempat pakaikan suar jerw..aku pown kunun2 ngat si kakak syg dh td0 amek baju sarung kat badan dia..tetibe dia bantai rengek2 ...owhhh!!masih majuk kata hati kecil ku!aku biarkan dia td0 tanpa baju..tetibe dia merengek lagiks..cecepat bangun watkan susu..tp si kakak syg xmo isap susu cm slalu...dia buang susu tue...pastu tetd0 balik...xlame pastu dia merengek lagiks...
tapi!!rengek kali nie len mcm...mr.huB pasan..aku yg tgh dok online tue trus gi kat si kakak syg sbb nk dgr btol2 pe yg sbnrnye aku dgr..mmg sgt lain bunyi rengekan dia...aku dukung si kakak syg trus lari bwk kat Eyu..
sgt cuak keadaan waktu tue...bunyik rengekan si kakak syg mcm seseorang yg sedang berusaha sedaya upaya bernafas..cam sgt susah tok bernafas..tetibe aku pegang bdn dia cam dh terasa sejuk..aku xpasti bdn dia/tgn aku yg sdg sejuk..sbb sgt takut !!mr.huB trus lompat sarung baju cecepat start kete sampai terlanggar2 kaki si kecit tomey..tetibe dgr si kecit tomey laks menangis mayB sbb terkejut mase mr.huB terlanggar dia tue..
berdesup mr.huB totop pintu tanpa totop kipas,tb,laptop sume sbb sdg pk kan si anak syg ..
niat at nk trus ke sepital Putrajaya...tp ondaway atas jln tue..si kakak syg dah bukak mata baru aku tgk keadaan dia hokey dari sebelum tue...aku pown check tnye pe sume..mmg dh sgt hokey.
suggest kt mr.huB balik dulu amek baju si kakak syg..sbb dia xberbaju takut smpai sepital kang kena marah laks...mr.huB pown baru pasan yg dia cume berseluar pendek jerw..yg aku laks ngan baju td0..sebbek xsmpai sepital lagiks..pusing balik umah singgah umah mak..
kul2 pagi aku ketuk tingkap bilik mak bgtaw pe yg berlaku,,mak kater klu si kakak syg dah hokey biar dulu ar,...mayB dia mengigau benda pelik2 kowt buat dia jd cmtue...kdg2 kiter pown dlm td0 slalu kena cmtue...aku terPK sebbek mase tue aku xtdo lagiks...
tp pe yg terjadi tue mmg wat aku panik..aku dah sememangnyer sowg yg mudah panik klu benda2 cenggini berlaku pada anak2 aku..mr.huB yg xpernah panik cenggitu..slalunyer pe2 berlaku kt anak2 dia yg tukang merilekskan aku tp mlm tue nmpk dia sgt panik...
mau x panik ko!!!anak tue.....aku syg anak2 aku...syg sgt!!!!!dan sejak kejadian tue hingga arini si kakak syg dlm keadaan stabil & hokey cuma demam+selsema+batuk sbb jangkit dr si ekcit tomey..wat kengkwn yg bace belog sy..mohon doakan yg baik2 buat kami sekeluarga...
xmau perkara buruk berlaku..mintak jauh!!!

sian dia!!!!

As salam ...

ri Jumaat yg lepas,,org jauh sampai Kajang..aku pon pick up ar org jauh tue kat KTM Kajang.
org jauh kater xmo balik umah sbb dia hengat kt umah xde org,,takut boring katenye!sanggup ko 8jam bertapa dlm pejabat yg xbape nk pejabat aku nie..puas mentenet,dia bantai tdo kat kusi pelastik tue 2jam..sian dia!
sowi erk org jauh....tp sebbek aku kije 8am-2pm jerw..x ar rse berasap munT_T sgt nk tggu kn?
klu lah aku kije 8am-5pm mau masak ko duduk dlm pejabat yg xbape nk pjbt ni kn??sian..
kui2 abes jerw kije trus berdesupp zassssss balik umah..xdo singgah mn2 sbb siankan org jauh.
sesampei umah pon bkn tdo...duk ngongngeng2 dah pukui 6ptg...cecepat siapkan anak2 sbb nak gi pasar mlm Putrajaya bwk org jauh yg mengidam nk mam ayam goreng Uncle Bob..sian dia kn?dah ar dr jauh pastu ngidam plaks...hik3!!jgn mrh ha org jauh ??
balik2 dari pasar pas settle jumpe fozan kwn mr.huB trus kami iaitu me,mr.huB,en.org jauh & si kakak syg gi Danau Pinggiran..taw perw tempat?mesti ar tempat menggembirakan at mr.huB.
berkorban ape sajer!!Danau Pinggiran ialah tempat berseronok tuk kaki2 pancing mcm mr.huB kesayangan kuh nan seorg itu..layankn ajer~~sebbek de pondok tempat lepak..kebetulan baru balik dari pasar mlm harus ar makanan penuh sebonet kn? nmpk bebenor tipunyer!
pas bape minit melabuhkan punggung dtg Mie Paul..xlama pastu dtg laks Cacu,Dedeng&kesayangan mereka...si kecit tomey sy xikut sbb dia kureng sihat so terpakse tggl kejap ngan mak..xmo bwk jln2 memalam cenggitu.xpuas lelepak sambil mkn bebanyak tetibe mak kol suh balik sbb si kecit tomey nanges jerw..nk tetet ar tue!!!!
tgk2 org jauh dah terbongkang kt pondok sbb keletihan yyg teramat sgt...sian org jauh!
kejut2 org jauh ajak balik..hangkut si kakak syg bwk masuk kete trus bergegas balik umah sbb risokan si kecit tomey..terpakse tgglkan mr.huB wlupon sbnrnyer at xredho..hik3!!
sgt jarang hokey aku bg mr.huB aku berjimba sebegitu..dia suh aku balik dulu nnt dia balik ngan Mie.
pas amek si kecit tomey..balik2 umah trus sume pong pengsan sbb keletihan cam baru pas bertempur di medan perang.smpaikan mr.huB kol2 berploh2 kali pong aku xsedar.tdo dgn pintu umah xberkunci..tah bile mase si Kimi balik pon aku xtaw..sedar2 dia kejut sbb mr.huB kol nak ckp ngan aku..aduyaiiii trok btol ar!
lenkali xmo dah letih2 smpai cenggitu jdnyer...
ehhhh..sblm aku tamatkan entri ni..kelian2 nk taw kerw sape org jauh tue??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

EYU
cousin mr.huB yg sgt bestttttt
lenkali dtg lg taw umah k.ff yerw eyu

**happy family**

**happy family**