Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, June 14, 2011

puaskan ati si besday gegirl

As salam....

suke ar ati si kakak syg...en3 sebelum ni aku de citer yg si kakak syg demam sbb xdpt gi funfair tue kn??dan mlm td dia sgt bersuka ria sbb abi dia tunaikan janji dgn membawanyer ke funfair tersebut...hik3!!memula kuar dr umah tue kami gi presint 8 sbb nak ushar kek..tp xde langsung yg berkenan~~sume xcantik..kuar dari kedai kek trus menuju ke arah lampu "2 ekor"...
kenapa 2 ekor???ha!!!tu ar perkataan yg kuar dari mulut si kakak syg..dia kan baru pandai bercakap...mase de konsert akhir AF kat Putrajaya ritu..dari umah mak nmpak ar lampu2 yang ala2 batman tue kn ??mase tgh ari konsert tue aku xde ar pegi pown..tgk dr umah jerw kt tb.
tetibe si kakak syg bersore.....sambil tunjuk kat tb.
wawa : eh!!!ummi...lampu tue same ar..
ummi : same ngan mn??
wawa : kat luar..(trus bukak pintu) tue!!!!!lampu de 2 ekor ar ummi....

hamekkawwwww....2 ekor katanyer!!aku ngan mak bantai gelak2 dgr dia ckp cmtue...dan mlm td kami sefamily menuju ke arah lampu "2 ekor" tersebut..seronoknyer bile tgk dia hepi2 cenggitu..walaupon bdn dia xbape nak sihat tp keseronokan jelas terpancar kat wajah dia bile dapat gi funfair..memula dia ajak nek buai pusing yg besar..kat stu de 2 buai pusing tp tetap nk nek yg paling besar..xmo yg kecik.!!
buai pusing besar

pemandangan dr atas..hu3
gayattttttttttt

sekali nek 3 orang..aku,mak&wawa sama dengan rm15..perghhh~~giler ar!memula mr.huB nak nek pegang si kecit tomey..ckp ngan apek yg jage tue bapak kire baby xyah ar...ho!!dia xnk ko~~dia kate baby pon kile...wak lu!!!!trus mr.huB kate xyah ar...makanyer berpusing ar aku ngan mak&wawa selama 5kali sampai rase nk muntah!tp si kakak syg rileks jerw...leh berposing lg dia..
tgk..itu budak..
berposing jerw tgn mesti dekat itu dagu..
so sweet!!!!
pas dah pening nek buai pusing besar kami jenjln pusing funfair cari menan beshhh..tp sume menan oldskool juga!!nk taw ark..dolu2 mase kecik2 gi funfair 2token=rm2 kowt!pastu klu men tangkap itik 1token leh tangkap 2ekor itik..skang ko taw bape??2token berege rm5 dpt tangkap sekor itik jerw..hahahahahampeh!!!sabor je lah~~~~jln2 punye jln si kakak syg nak men baling2 bola yg last skali plus sume markah & dapat adiah tue...dpt lah 34mata..aku pon beria tunjuk bantal dadu yg bertulis 33mata tue..leh lak dia kate tue menan sebelah..ek''eleh~~
sengal otak aku...5hegget dpt adiah 5btg pensel dgn mata 34 markah..aku leh beli kat kedai 2hengget dpt seploh btg ar..haktui!!!sebbek melayan besday gegirl..kalu x,,xhengin...baik balik tdo!!
pas dia dh puas men baling2 ball,,,nmpk kude plak..dah selalu nek kuda kt alamanda pown masih juge nak nek kuda..dh name pon dak kecit kn??klu leh sume menda dia nk nek...
naiklah kuda...selalu nek kat alamanda tue xkena pakai tali pinggang,,tetibe yg nie kena pakai tali pinggang.memula muka dia sebek gak cm nak nanges..alih2 siap posing sambil berkuda...

yg penting...
tgn di dagu!!!

kunun2 pas dh nek kuda tue leh ar balik kn??dah ondaway nk ke jln kuar tetibe dia nanges2..lalak2 bkn yg jenis slow punyer..sgt kuat!!smpai sume org pandang aku...dia ni klu nanges mesti de benda yg dia xpuas lagi...puas aku pujuk sambil tunjuk2 menan yg ade..
ummi : kakak nk nek per??keretapi??kete??
wawa : wawawawawawawa
ummi : cepat ar..xmo kiter balik jerw..(dah marah)
wawa : wawawawawawawa
ummi : kakak....cepat tunjuk kakak nk nek ape?

tetibe!!!nak taw pe yg dia tunjuk??kapal besar yg laju tue...Ya Allah,,kakak~~klu tunjuk benda len ummi leh bg..tp menatang tue laju sgt kakak oiiii..kakak xtakut,,ummi yg takut nie..abi dia mmg xmo nek ar..nk puaskan ati dia terpaksa jugak aku ikutkan...sebbek semlm beday dia..ikut je ar!!mase memula nek tue dia leh gelak..aku dah kecut perut..pastu makin lama makin laju..dia dh diam..bile aku panggil dia berbunyi jugak..aku riso dia pitam..tp x..dia still lg nk tgk abi dia kat bawah...aku lak pegang sebelah tgn jerw...sebelah lg pelok dia sekuat ati aku..mn xtakut ko...xde tali pinggang langsung..duduk bodo2 gtu jerw...seram seyhhhh!!!
turun2 dari kapal tue dia rileks ar jln..aku lak yg ketar..pale dah fenin2 lalat!!cina jage tue tgk jerw dia.."manyak belani lorh"....
pas dh dpt nek kapal besar tue baru dia sendiri menuju jln ke kete...mase nk ke kete tue mr.huB tnye..
abi : kakak...kakak nk nek tue lg kerw??
wawa : (diam)
abi : kakak...dgr x abi tnye nie?nak nek lagi kerw??
wawa : (diam)
abi : kakak....
wawa : XNAK!!!!
taw takut!!!!!ha3...mcm hal ar kakak nie...ummi dan abi hepi sgt bile tgk kakak hepi..sian si kecit tomey..dpt tgk jer..xleh men ape2..sbr erk syg?tggu baby besar nnt sume leh men..kiter gi funfair jugak!!sayang kamoooooo
walaupon muka aku xnmpk tp sbb baby elok pandang kamera letak jugak!! =(

si ensem ngan si tomey... =)

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**