Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, May 12, 2011

si kecit tomeyy ummi dah besar

as slm...



pejam celik dah 8bln umo si kecit tomey..mcm xcaya jerw.rase sekijap sgt..dah besar dah anak ummi sorang nie...dolu2,,mase lom kawin x tercapai akal pon nk terpikir de anak2 yg shumilll cenggini..tahun berganti tahun,bulan berganti bulan,hari berganti hari...skang aku dah bergelar sorang isteri dan juga sorang ibu kepada dua cahayamata gegirl yg sgt comey...
najla skang dah makin membesar..dah mcm najwa laks aku tgk..eh,,ngape sama lak kn?
mmg ar sama,,dik beradik kn??cop mohor MR.MAY....si kakak syg muka lebih ikut mr.abi dia...tp si kecit tomey lebih ikut ummi dia..iaitu haku lerw..xkn kamuu..kn?
terasa bangga laks...sbb dolu2 mase si kakak syg sorang jerw gi memana sume org tegur..
"eeee...muka dia cm ayah dia ar..xmcm mak dia pon"..hurm~~ok!!!

dan skang..kalu aku dukung najla mesti de yg tegur laks.."ha!!yg ni ikut rope mak dia.."
dlm at jawab...~mmg ar,,bistu xkn nk ikut kamuu..boleh??~sepanjang membesar hingga ke usia 8bln nie aku tgk si kecit tomey lebih aktif dari si kakak syg dolu...
kalu dolu..si kakak syg nie sorg budak yg sgt diam...diam jerw,,org amik xmo...nak lekat jerw kt perut ummi dia yg boyot..si kecit tomey nie laks..de2 mase xkire org,,sume dia leh go on..mulut laks xhengat..pong pang pong pang sepanjang mase..Pa,,pA,,Pa,,,pA..tu ajer!!

lasaknye xpayah ckp..pantang lepas,,,merayap sekeliling umah..dah mcm vakum bergerak.. pe sajoo yg dijumpe sume di sapu sumbat lam mulot..sbb tu dia xleh dilepaskan tanpa pengawasan..satu lg prangai si kecit tomey yg sgt2 wat aku rindu bila aku berjauhan ngan dia adalah....tiap kali aku baring,,,dia merangkak dtg trus cari2 nenen sndiri pastu kalu duduk,,duduk ar dia nyusu..mane dan jerw~~~hik3 rindunyer!!
bab makan xusah kater..pe kiter makan sume kalu leh dia nak juge....lambat bagi bunyi ar warning dia..hurmmmmm~~~sepanjang mase..selagi org xsuap makanan kt mulot dia tue jerw ar bunyik yg kaur dr mulut tomey dia tue....skang nie gak xleh tgk aku/mak aku pakai tudung..mulalah merengek mnta didukung..konon2 de ar org nak bwk dia jenjln kot!!hik3..
tiap ptg jerw dh pandai rengek2 mntk bwk jenjln keliling kampung...dah rse cm ketua kampung lak..asal ptg ronda cari mslh rakyat..hahahahaha
kalu tdo umah mak laks skang dah pandai tunjuk aircond...selagi x on aircond jgn harap leh pejam itu mata..sampai esok bolat sesajoo mata...on jerw aircond dan2 tue trus lelap ko!!
umah dia aircond semulajadi....sejuk2 senantiasa..umah org berimankn?? sbb aku org kampung umah pon dah tentu ar kekampungan gitew...mesti ar sejuk sesajo kan??
nak2 lagi time ojan...perghhhh selesa rse xmo lepas selimut ar..nak trus tdo xyah g kije..hik3
tdo plak skang si kecit tomey dah pandai mntk nyanyi sambil gosok2 bakang..kalu dulu mase kecit2 pandai jerw tdo sendiri2..xyah nyanyi2 pown...dah besar ken main lagi dia kn?
tah pangai sape lerw yg ditirunyer...selagi xtdo makanye xdiam ar radio buruk tue mendendangkan lagu2 tahape2tah~~nasib lah ko!!
tapi perw pon ummi sgt bangga dpt melahirkan kamu syg....ummi rase nikmat melahirkan kamu..walau sakit tue jelas terasa tapi itu adalah anugerah Allah yg ummi dpt rase...<3<3 kamu najwa & najla

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**