Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 7, 2011

jengjalan keliling putrajaya nek bas di ari jd

As slm...

suke aku ar kn satu ari 5-6 entri kn?kui3..masuk2 dh kena pom ngan aku kn??jgn bosan bace jln idop aku sudah lah erk?pas kejadian ptg tue,lam kui 7pm gtu mr.huB kol aku suh amik dia balik kije kui 9pm..balik awal katenyer,,,aku sampei alamanda lom kui 9 aku tgk mr.huB dan melangok kat luar bowling..kena baling telor juge katenyer...seb xde bau.dah cuci kate mr.huB!
ye ar tue....baru kuar dr alamanda tetibe aku dpt idea tah besh ke idak bg mr.huB..
aku ajak jengjln nek bas ngan abah..tok pengetahuan bg org2 yg xtaw..my abah keje ngan nadi putra..syarikat pengangkutan awam kat putrajaya tue..pilot bas...makanya aku beruntung sbb leh nek bas free jln keliling putrajaya bape lama aku nak..ko boleh???kui3
aku pon kol my abah...
aku : abah,ktner??
abah : kat park&ride..nper?
aku : nak nek bas...
abah : meh ar dtg cnie..9.15 kang nak jln dh
aku : ok...ondeway.
sampei2 park&ride si kakak syg dh jerit2 nak nek bas...punyerlah berduyun2 bas aku tgk..melambak2 kat park&ride tue..kat jln2 area putrajaya xyah ckp ar bas..bersepah2.
yg peliknyer nape masih de org ckp putrajaya xde bas??pdhal my abah kate satu hari nk dpt sales rm lebih rm50 pown payah...mmg xdpt langsung nak byr gaji pekerja..sebbek bwh tanggungan perbadanan..kalu syarikat persendirian aku rase lame dah lingkup..
aku hagak ar kn?org2 putrajaya nie sume kekaya ar kowt.de kenderaan sdiri dan xmo gunakan perkhidmatan awam.bg mereka sgt syok memandu di dlm putrajaya yg xpernah jammed trok cm kt KL nun..kn??jem sket2 tue bese ar kn pepagi hari.
lebih kurang sejam gak ar aku,mr.huB,emak.si kakak syg dan si kecit tomey berkampung dlm bas..pusing2 keliling putrajaya..sepanjang aku duk dlm bas tue xde sorang penumpang pown yg tahan bas tue..bas2 yg merayap2 dlm putrajaya tue dh macam kete peronda polis lak pusing jer wat rondaan cari kilometer yg dah ditetapkan.cukup kilometer balik depoh..cukup mase punch kad balik..cukup bulan cocok amik gaji...gaji lak manyak oooo!keje duk tekan myk jer..clash xyah pk sbb bas auto.aircond lagi..perghhh gile besh!
patut ar my abah susah sgt suh amik coti...sewonok kije ropenyer..punch jerw dtg dpt rm10.
opis ko ade??dah puas2 pusing kami pown balik ke rumah..anak2 aku jgn ckp ar ..
dpt nek bas sejuk cm cameron highland tue pe lg..tdolah gamaknyer...si kakak syg sewonok sgt dpt nek bas...

nota kaki : adiah dr abah tuk bie..bwk pusing2 satu putrajaya.hepi x??

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**