Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, April 9, 2011

ba'ok yg mengada2


As slm...

kelian nak taw kat umah mak aku de sekor kucing gomok yg sgt ar pemalas cam garfield..
asalnyer adik jumpe kat pat kije dia dulu..2-3ari tgk dulu,,dah 4-5ari masih lagi duk melangok kat pat kije dia tapi xde tuan yg ngaku kucing tue mereka punyer,adik yg kunun2 bek ati mengangkut itu kucing dan bawak pulang kerumah..memula tgk mmg aku suke juge,,ye ar dolu2 aku kan pencinta kucing..tapi sejak kejadian yg berlaku pada papai kesayangan aku dolu2,aku jd trauma nak syg kat kucing len...1st time tgk ba'ok dulu aku hepi sgt sbb dia sejibik cam papai...
nama saye jeba'ok

warna oren,ekor kembang,kaki pendek2,telinga panjang,misai panjang,len dari kucing len..
memula smpai dulu name dia bob...sbb dia gomok.alih2 sbb peberet dia menggeget org satu ari tue abg ipar aku panggil dia jeba'ok..si kakak syg dgr trus ikut panggil..tp sebutan si kakak syg dh jadi ba'ok..smpai skang lekat ar nama dia ba'ok...
ba'ok ni kan xleh tension kowt..agak2 xkena tempat tersentuh mulalah nak menggeget org..
gigi dah lah mcm rimau lapo..kuku plak cam pontianak gamaknyer...
satu ari tue aku sefamily bermalam umah mak..aku klu bermalam umah mak suke tdo kat ruang tamu jerw sbb besor dan anak2 aku leh guling sesuker ati mereka..dan tiap kali tdo umah mak mmg aku akan on aircond sbb umah mak panas dia len mcm.si ba'ok ni lak,,pantang org on aircond..dia pown mulalah mencari tempat beradu yg paling selesa katanyer...klu x on aircond cam cacing kepanasan dia..guling kiri,guling kanan..serba xkena!
cari2 tempat beshhh nak landing

dah dpt port bek tuk beradu

malam tue aku sefamily dah standby nak tdo tetibe dia leh lompat atas pale anak aku..

sorg lagi dak tecit xleh tdo xde aircond

sipi2 lagi nak kena..mengamuk sakan ar mr.huB..dgn garangnyer mr.huB nak ar angkat dia antor tdo luar..xmemasal dibenamnyer kuku dia kat leher mr.huB..ha!!ko..cari nahas si ba'ok itu kn?
mr.huB ngamok trus amik penyapu..kiri penyapu lidi,kanan penyapu bese tue..sampai 2 ko!
pandai lak si ba'ok tue cari tempat sembunyi..kat tepi pintu bilik adik de bakul kain kotor..tul2 kat tepi tue dia nyorok..mr.huB yg dah ngamuk bagai kena sampuk dek syaitannirrojim tue memekik cari ba'ok..aku ckp jerw xnmpk pdhal dah taw mn duduknyer..xsmpai at tgk dia kena belasah...ha3!taw ko takut yer ba'ok...?
trus aku suh adik bawak kucing kesayangan dia masuk bilik sebelum kena rejam ngan org yg kena sampuk syaitan itu...ha3..siyes aku xpernah tgk mr.huB segarang itu..selama ni bkn men syg dia kat kucing tetibe mlm tue bkn men marahnye dia kat ba'ok.,ropenyer dlm juge si ba'ok tue benam kuku kat leher mr.huB..patut ar dia marah sgt..ko pown satu ar ba'ok..cakar sket2 sudah...kang kena potong kuku baru taw..
tu ar prangai ngada2 si ba'ok...suker tdo dlm aircond,,mkn plak xmo nasik gaul2 nie..xmain!
nk makanan special dia jerw..makanan kocing tue..sebulan tah bape peket lantaknyer..
mcm ar best sgt...belanja mkn dia jerw lebih lagi pada org..lebeyh sudah!
dlm umah dia lah raja..jgn de kucing len yg masuk umah..takat depan pintu jerw leh jenguk..depan pintu de guard xbertauliah..jgn harap leh masuk umah..awal2 dah kena sergah ngan si ba'ok..dia jer yg leh duk dlm umah..padahal dia tu menumpang pown xsedar..xsadar di untung ko ni ba'ok..dasar anak pungut!!he3 emosi sudah~~

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**