Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 16, 2011

tiara beach resort 11-13/03/2011







As salam....
intro~~

cm dh terlambat tapi masih hokey2 jerw lagi klu aku nak update pown kn?
ri jumaat yg lepas aku ngan skuad2 pemegang2 saham,anak2 pemegang saham,cucu cicit pemegang saham,menantumenanti pemegang saham hijrah murni berangkat ke Tiara Beach Resort,Port Dickson..ikut jadual jam 2.30pm waktu berkumpul depan umah Tn.Hj Zainal Abidin...mase aku ondaway amik nenek aku tgk dah de 3biji bas depan umah tok enal..ish3
cepat tol bas2 nie....aku sefamily nek kete catbaru...pas amik nenek kami park ar tepi jln sementara tggu org2 len nek bas...sekali ko!dekat sejam tggu bas xgerak2...kul3.30 gtu baru bas gerak dari Pinggiran Putra..
dalam perjalanan baru jerw masuk highway si kecit tomey lak menguji kesabaran aku..dah ar mr.huB xtaw jln ..mau xmau terpaksa membontoti saja kemana bas itu pergi..
alih2 baru masuk highway si kecit tomey u'uk lak dlm kete..amik ko!!!
terpaksa benti kat R&R nak coci2 muntut si kecit tomey...kunun2 mr.huB sempat ar speed nk kejar itu bas...sekali terlajak terlepas tol PD..pusing balik sbb nak masuk tol PD punye psl..
sampei2 kat Tiara org duk tgh beratur nk amik kunci bilik.de plak yg dah siap rehat2 tdo lam bilik..kami jer yg baru sampei...
sesampei jerw bilik trus si kakak syg ajak mr.abi dia gi mandi tolam...kata dia!!!
budak suka mandi tolam~~

kolam dah jd tolam~~pe xnyer sampei2 dia dh nmpak kolam memanggil2..xsempat2 ar dia!
mandi2 lelaju pastu kui 8pm mesti nak kena de kat tmpt BBQ..mlm 1st nie de xtvt BBQ sambil berkaroke bersama Ali Mamak....adesshhhh!!

ok lah dr xadooo kan??otai2 cam mak ngan nenek aku suker ar kat Ali Mamak tue walaupon kn?
lawak dia okeyh ar dari lawak tahapeapetah si geng sepah tu kan??

mkn2 mlm tue hokey dan sgt hokey cuma ketam bakar tue jer yg xbape sedap...mak pown kater sgt xsedap...ketam ar..yg len sapu bersih!siap tapau bwk nek bilik lagi..turun bwk Tupperwear tue!si kecit tomey lak slumber dan xkisah..org len nak memekik terlolong dia tdo trus kat ctu.
kui 12pm gtu kami nek bilik..letak baby atas katil..pastu tdokan si kakak syg..boleh ko?
si kakak syg tdo xcelik2 mntak susu pown..sedap sgt ke??
esoknyer celik2 jer mate tros si kakak syg....
"ummi...nak mandi tolam"~~~lagi???adessshhh letih ar cmni..sebbek ar umah kiter xde kolam mandi cmni.klu x,xyah kije ar ummi..duk umah kije melayan si kakak syg mandi tolam jerw..

bfast xyah citer ar..terlepas sudah!!!punca si kecit tomey,si kakak syg,termasuk ar mr.huB tdo xbgn2...korang xtaw kerw yg ummi nie mesti nak kena bfast..kalu x pengsan nnt~~ha3
alih2 tgh hari baru dpt lantak...lantak pown xsesedap sprti bese ..lunch kat garden terrace..
xbesh ar...lauk2 xsesedap cm selalu aku mkn...byk pilihan tp xmenarik..xbesh!
ari kedua nie xde xtvt perw pd siang hari sbb kui 3.30pm-5.30pm de taklimat pemegang saham.
disebabkan aku bkn pemegang saham makanya aku dan seangkatan taklimat di atas katil jerw...
cuma mak ngan nenek jerw yg gi bilik kemang sbb nk dgr taklimat...
si kakak syg sbuk nak mandi kolam...tapi aku paksa dia tdo dulu sbb si kecit toemy ngan mr.huB dah berdengkur tdo..sejuk ar katakan!

tdo..tdo dan tdo....kui 5pm si kakak syg bgn..seperti yg dijanjikan terpaksa ar bwk si kakak syg gi mandi tolam...antar si kecit tomey masuk bilik mak..antor pown bkn antor sajer...dah siap mkn dah siap mandi~~aku xkejam hokey!!!
mandi-manda sampei ptg pastu nek mandi bersih2 plak....kui 8pm gtu turun tmpt yg sama
makan lagi~~~tatap xbesh tapi sbb free kata ko!!redho......
terasa kurus ar plak dlm pic nie...


pas siap2 mkn aku sefamily gi telok kemang sbb nak cari makanan kunyah2 lam bilik...sambil nak cari mkn si kecit tomey...gerak pown dah kui 9.30pm...harus ar terlambat sbb kawasan cenggitu..kui 10pm cepat2 ar promoter tu nak totop supermarket tue kan??
capai2 pe yg nmpk...lelaju pastu trus bayor.....sempat ar amik susu si kakak syg 4peket..
sbb giler murah kt ctu....xpernah aku jumpe harga susu semurah itu kt tempat aku...
sebbek kat umah de byk peket lagi klu x...aku angkut sume yg ade kt rak tue.ha3
sampei kat garden terrace mereka2 masih sibuk penyampaian adiah berbagai2...aku dah xlarat nak tggu lagi sbb bkn aku yg amik adiah trus bawak anak2 nek atas nk tdo..alasan nak tdokan anak..boleh??dan besoknyer celik2 mata je si kakak syg tros ajak mr.abi dia skali lagi mandi tolam..tu je keroje dia 3ari de kat tiara ...mandi tolam3..letih aku dgr!

dah time cenggitu patutnyer yg nek b as tue dah patut berkemas..len ar aku yg berkereta sdiri kan?leh lepak2 king dulu....len citer si abg sapik...ko tdo2 bagai puteri beradu kn?bgn2 ko nk gi bersiram berkubang berbagai...kan dah kena tggl bas..ha3....kui3....
credit to along and angah....harap pertolongan kamu itu adalah ikhlas..maaf sbb nyusahkan kamooo....xberniat pown.

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**