Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, January 15, 2010

hobi mr.huB

salam.......


suka aku lah...
pic xde kena mengena dgn ayat di bawah!!!

"demi kasih dan syg aku korban kan jiwa dan raga"
"demi kasih dan dyg aku ikutkan kehendakmu"


ntahapeapentah ayat aku kat atas tu...xjiwang langsung!wat sakit telinga jerw dgr..hihihihihihi
ekceli,,malam semlm mr.huB bawak aku ngan si kecit gi layan hobi dia.Hobi nie mmg dah lama tertanam dlm diri dia...sejak belum kahwin lagi,masa lom kawin selalu ikut dia gi memancing.Pastu waktu aku 'merandung bawaklah ke berpantang dan smpai si kecit dah usia 1 setengah' aku xpernah ikut sbb perubahan suasana kot!hahahahaha..dan barulah semlm najwa aku benarkan joint ikut abi dia memancing!!bukan maen syyyiookk aku tgk budak tecit tue..girang bkn men lagi wajah dia!
muka budak girang sambil makan sumi
"sebenarnyer muka dia putih sesangat..budak dah besar,dah pandai melawa..bedak pon pakai tabur sendiri jer atas muka tue!"

mr.huB angkut aku ngan si kecit,aku angkut mrs.emak ngan mrs.nenek aku!!hahahahahaha
wat kwn gelak!!!suke sgt dgr celoteh mrs.emak ngan mrs.nenek bila dorg berdua.mrs emak tukang buat lawak,mrs.nenek lak tukang gelak!!!geli hati!!
"Ya Allah putihnye si kecit ummi!!"
mrs.emak wat muke siyes ketika melihat kamera..hahahaha lawak!
mrs.nenek gelak smpai bergegar kamera waktu nak snap picture..
aduyaiii,nek..pe yg kelakar tu??

bukan mrs.nenek dan mrs.emak jer yg ikut memancing dan "mensibukkan" diri..
haruslah ada cacu dan dedeng "si perantin baru" tu kn??mengganggu mereka melakukan tugas di mlm jumaat adalah hobi aku dan mr.huB..asyik T_T jer kije kamu kan??kena plak mr.huB dan cacu berkongsi minat..hurm!!!naseb bdnlah ko deng...letih dpt laki kaki pancing nie...

sampai2 trus duk pasang umpan..
aisshhh...trus lupa bini
peneman2 aku dikala memerlukan dan kesunyian
thanks mrs.emak
thanks mrs.nenek
thanks dak kecit
thanks dedeng!!!

dan yg paling excited sgt dpt gi mancing ni sape lagi???klu bukan mr.huB...trus lupe bini ngan anak...xhengat dah bini dah mkn ke lom..xhengat anak ngantuk ke x..xhengat mrs.emak ngan mrs.nenek bosan ke idak..xhengat sume tue!!**mud marah hokey...
wat muka xbersalah sambil isap rokok
"b,xsian ke kat syg ke b?"
org sibuk mancing aku ngan si kecit sibuk berposing..
ada aku kisah??
klasik...
i like!!!
candid dari cacu by aku..
ikan pertama yg berjaya dinaikkan oelh cacu
pejadah nama ikan pon aku xtaw..

korg sume nak taw x ktner kami mancing??kolam berbayar kat area umah aku..pe tah nama tmpt tue..sok2 aku gi hamik gambar signboard lak erk?..tapi siyes tempat tue best daripada hm eco..kaum2 suami duk mancing2,kaum2 isteri dan anak leh baring2 dlm pondok yg disediakan bg setiap pemancing..selesa abes!!
mlm td pada 2 jam pertama mmg tension...sbb sekor habuk ikan pown mr.huB ngan cacu xleh naikkan...smpai lah dtg usu erol bwk cacing kerawit suh wat umpan..xsmpai 5minit letak pancing mr.huB dapat naikkan sekor ikan pacu..ikan pacu nie lebih kurang cm ikan bawal gak ar...Yeker??hahahahaha
janji nak balik kul 10.40 mlm yakni dua jam sahaja..alih2 bila dah dpt main ngan ikan pacu tue..langsung xhengat balik dah..sikecit lak dah nyenyak titon dlm pondok..last2 kul 11mlm gak baru gerak balik umah..aku yg tgh kelaparan nie pe lg mogok ar!!!xmo kwn mr.huB di mlm jumaat!!
tapi sgt berbaloi2 hokey...byk gilos ikan pacu yg dorg naikkan....tapi sape yg reti mkn ikan tue...

nota kaki : korg nak??meh dtg umah aku mkn ikan pacu salai....

3 comments:

SuRayA^i. said...

wah wah nh mcm bley trus pcnic wt bbq nh..siap de pndok lg~

alang said...

Uik. hehe. Aku minat mancing. Tapi tak minat makan ikan. Adehh. So slalunya sedekah je ikan tu or klau sesetengah kolam berbayar tu, kita boleh jual balik. ;)

mrS May said...

suraya : tul tue...mrs emak pesan lenkali gi kite bwk toto,selimut,bantal sbb leh lending time mr.huB duk leka mancing

alang : samalah ngan mr.huB ai..dia minat mancing jerw..dah dpt pown tempat leh jual balik ikan2 tue...pasni leh lah mancing pastu jual balik ikan2 tue

Post a Comment

**happy family**

**happy family**