Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 17, 2009

rindu pd yg tiada

salam.......

sejak mlm semlm aku teringat pd org yg tiada..mungkin dh terlalu lama kot aku xsedekahkan pe2 kepada dia.hurm,,,mungkin lah kot!!aku dh lama xsedekahkan ayat2 suci buat abg kesayangan aku.dan mungkin jugak disebabkan tue dari semlm aku terasa yg aku btul2 merindui mereka..

dedulu kan,,,aku ngan alang suke sgt bertekak.De jerw helah dia nk menyakat aku..tapikan mrs.emak selalu cite yg alang ni anak yg mudah sgt di jaga..
mrs.emak kater alang ni lahir xcukup bulan...patutlah nakal!!hihihihii
masa dia lahir tue kecit sgt bdn dia..de lah besar botol kicap tue...**yekerw mak nie??xcayelah!!
tapi tul kater org tua dolu2...dowg ckp bdk lahir xcukup bulan ni bijak...
hurm,,,,xdinafikan!!!mmg lah sgt bijaknye alang ni waktu kecitnyer..dia lah hero bg aku dan bangchik.
pernah satu mlm tu kn,,,aku ngan bagchik nk gi ngaji..masa tu mlm!!!
kami lalu kt jln semak samun...short cut.pastu tetibe de bunyi cm org lari dlm itu semak.aku ngan bangchik pown pe lg patah balik umah xjd gi ngaji...
tp mrs.emak marah suh gi jugak....alih2 kami punyer hero temankan.dia ajak lalu jln td..
dgn muka slumber smbil pegang bunga api tah mana dia kutip dia jln depan aku ng bangchik..
smpai jerw kt umah ustazah yg kami ngaji tu dia kate mana de pe2...hihihihihi
masa tu dia lah hero aku,,bkn cm bangchik..penakut!!!panjat pokok pown takut.,..
alang ni penyayang sgt ng bdk2...siyes!!dia xgarang pown..muka pown suci jerw tgk.cuma aku jer bdk yg xleh jumpe dia masa kecit2..sbb dia suke ejek aku.dia kate aku suker kwn dia..
nama kwn dia tu kujik.kujik tu itam...aku xsuke!**skang laki aku xitamlah..laki aku manis....
dia siap cipta lagu tuk aku...korg jgn gelak taw!!
tehkujiktehkujiktehkujik...**nada bunyi cm bunyi tapak kaki kuda..ha!!!!!buat..

bila dia wat cmtu jer aku nanges..pastu dia kena marah ng mrs.emak.padan muka dia kn??
alang ni dolu2,,masa dia kecit2 lebih lama duk ngan nenek dan atuk..atuk pandai masak sbb tu alang ni pown pandai masak.atuk dh turun ilmu kt dia...bila dia dh besar ckit dia duk ng kami, dia selalu bangun pagi2 sbb nk masak nasik goreng tuk sarapan..syg alang!!!!nasik goreng alang masak sdp sgt.

sume benda alang ni pandai buat...bab2 merepair benda elektrik rosak kt umah sume serah kt dia..merepair motor pown bg kat dia..dia mmg terror!!dialah superhero aku...
dia kan bdk xcukup bulan..bdn dia pown xbesar mana waktu dia meningkat remaja...
aku ngat lagi dia mula2 pandai bawak kete...satu hari tue kete mr.abah rosak..
tersadailah satu hari kat tepi masjid kat kg kami nie..pastu mrs.emak suhlah alang pi tgk2 kan kete tue takut bebudak duk men2 kat kete kang xmemasal calar balar kete kn?
ala,,waktu tue dh de kete pown dh cukup baiklah...alang pown dgn konpidennyer pergilah.
tetibe dia balik bwk kete tue ko...masa tu umo dia baru 12tahun..dah lah ketot..
smpai plak tu kt umah..pelikssss!!ropa2nya dia letak bantal yg de kt kete tue bawah montot dia.
patutlah dia nmpak jln...iishhhh otak geliga tul lah abg aku sorg nie!
sejak tue mr.abah sendiri ajar dia bwk kete...

alang ni kesayangan mr.abah..pernah satu hari pas dia dh pandai bwk kete,dia pernah eksiden depan kubur.abis pecah semua cermin kete..depan,belakang,tepi sume abis.........
dia balik2 jer trus dia bungkus kete pakai kanvas sbb takut kena marah..ptg tue mr.abah balik dr kije,mr.abah pelik bin heran tgk kete berbungkus..bukak2 terkezuts beruk2 mr.abah!!
trus mr.abah jerit panggil alang...mr.abah tnyer alang xde pe2 kerw???sebenarnye mr.abah dah taw sbb mrs.emak dh kol bgtaw awal2 yg alang eksiden..mr.abah ngat bese2 jerw..tu yg bile dia balik2 dr kije tgk kete dia menjerit sbb tgk keadaan kete yg agak truk time tue.
skit pown mr.abah xmarah dia....mrs.emak kata alang ni xpernah melawan sbb tue dia disenangi org tua.klu mrs.emak atau mr.abah marah dia masuk bilik duk diam2 dlm bilik smbil men kete mainan dia..mrs.emak selalu intai dia ikut tingkap..kantoi!!~~~

tapi sume tu dh jd kenangan..dh xde lg sore2 yg sakat aku ng adik..
dah xde lagi dgr org bertukang belakang umah duk repair motor..sume dh lenyap.
pemergian dia btul2 terasa bagi keluarga kami...terutama pd kawan gaduh dia...
org kate dowg ni kembar sbb xjauh beza dr segi umor..alang tua setahun dr bangchik..
selalu bertekak meriuhkan umah.....pas alang pergi bangchik amik masa tuk menerima kenyataan..sian dia!!alang meninggal di pangkuan dia..

alang,,ateh rindu alang.mlm nie ateh sedekahkan surah yassin kt alang erk???alang tunggu taw?
ummmmuahhhh alang byk2!!!ateh dh de anak..dolu2 dia nk sgt tgk anak buah sendiri.
ateh cuma akan bercerita mengenai alang bila ateh xdpt tahan rindu nie jerw...klu x,ateh lebih rela diam sbb xmo mak ngan nenek sedey dgr ateh sebut2 nama alang...kami sume rindu sgt kt alang..

bdk belakang pakai baju biru tue bdk sengal
aku xkenal sape tu...
hahahahahahahahahahahaha
**pe kelakar benar muka aku tue?
al-fatihah........

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**