Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, December 11, 2009

jiwa yg kacau

salam......

wat masa ni aku btul sedang dilanda 'keserabutan' yg amat sgt....samada nk dgr kata hati atau kata pemikiran...pepatah pernah kata ikut hati,,MATI..yekerw???mati ke aku klu ikut kata hati???
mcm mn lak aku kuat ikut kata2 yg de dlm kotak pemikiran aku skang ni...aku rasa lagi truk dr kata hati....korang pernah xrasa mcm pe yg aku rasa?maksud aku susah nk wat pilihan...

dlm hidup nie mcm2 pilihan kite kena buat demi tuk menggembirakan pelbagai pihak..
kdg2 kite xamik kisah pown perasaan kite sendiri asal org disekeliling berpuas hati dgn perbuatan kite...aku taw aku pown pernah melakukan kesilapan...knape susah sgt aku nk maafkan kesilapan dia??sbb nye biarlah menjadi rahsia aku..tapi mmg cukup tuk buat hati aku hancur seperti xboleh diubati lagi..

tapi aku taw aku de tanggungjawab len...aku kena terima dia demi org len.bkn aku sorg perlukan dia dlm hidup...sume memerlukan dia.tp pe cara tuk aku lupakan perbuatan dia terhadap aku??
aku xmampu menolak perasaan benci yg dh wujud dlm diri aku nie..aku cuba bg peluang pd dia agar perbaiki diri.tp dlm pada itu aku muhasabah diri.kerana kesilapan yg aku lakukan lah aku menerima balasan seumpama nie...

terima kasih terhadap semua yg sentiasa di sisi memberi kata2 semangat agar aku xtrus dlm dilema..aku sudah melupakan segala perbuatan dia dan memaafkan dia.tp aku lom menerima dia sepenuh hati aku....sbb blom terubat luka di hati ini!!!

2 comments:

alyyani said...

penah jugak alamai situasi ni. kadang terpaksa korbankan diri sendiri demi kebahagiaan org. terpulang samada nak ikut kata hati or tak. yg penting timbang tara kelebihan dgn kelemahan keputusan yg dibuat tu ye :)

mrS May said...

insyaAllah......
biarlah hati nie berat dan perit tp rasanye ff memang perlu berkorban..
ni adalah jln terbaik!!
tq yani

Post a Comment

**happy family**

**happy family**