Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, November 20, 2009

cerita sebalik UPSR

salam...

sebelum aku mulakan cite kali nie..aku nk ucap tahniah kepada sume pelajar2 darjah enam yg telah berjaya dalam UPSR.Terutamanya tentulah kepada yg mendapat 5A kn???tp kepada yg xdpt 5A jgn bersedih dan putus asa sbb masih de peluang tuk kamu sume buktikan yg kamu juga boleh meraih lebih byk A...
aku pon dulu pelajar darjah enam yg menduduki UPSR...
masa tu tahun 1998..
sungguh tarikh itu xpernah luput dr ingatan aku...
dlm usia 12tahun aku dh mengerti mengenai hidup di dunia..
aku boleh dikategorikan pelajar yg cerdik ketika itu.
aku sentiasa diberikan perhatian oleh sume guru2...
aku ditempatkan di kelas pertama dari aku darjah 1
beberapa hari sebelum menduduki UPRS
kami sentiasa diberi kata2 semangat oleh guru2
aku dan beberapa rakan dijangka akan mendapat 5A
pada 31 Ogos 1998
negara kite menyambut kemerdekaan
aku pula semakin berdebar kerana keesokan hari adalah hari aku berjuang didewan periksa
ketika sedang asyik didalam bilik di hari cuti
tiba2
kedengaran telefon rumah berdering
aku mengangkat gagang
yg aku dgr hanya.........
"razain dh meninggal"
aku rasa bdn aku lemah longlai...
xbermaya
aku rasa mcm di awang-awangan
btul ker pe yg aku dgr td?
atau aku sedang bermimpi???
tiba2 mr.abah capai gagang dan mr.abah mula menangis
seluruh keluarga aku bersedih
mmg xslh lg pe yg aku dgr td...
abg kesayanganku telah pulang keRahmatullah
buat selama2nya
tanggal 01 september 1998
adalah tarikh dimana aku dan rakan akan menduduki UPSR
aku btul2 xbersedia tuk menduduki peperiksaan dlm keadaan sebegitu
jenazah abg aku belum dikebumikan kerana perlu dibedah siasat
aku kesekolah untuk menduduki UPSR
tapi hatiku trus lekat dirumah menanti ketibaan jenazah abg ku
sambil menjawab setiap soalan periksa
airmata aku xberhenti menitis
aku sentiasa berdoa supaya aku diberi peluang menatap wajah abg aku buat kali terakhir
dgn segera aku menghabiskan segala soalan yg tertera
lalu aku minta izin tuk pulang
setiba aku ditanah perkuburan
kerja pengkebumian telah selesai dilakukan
YA ALLAH
sungguh berat ujian mu terhadap ku
aku menangis dlm diam
xsiapa taw yg aku sedih kerana aku xdpt tgk wajah abg kesayangan ku buat kali terakhir
aku redho
mlm tu aku bermimpi
abg ku hadir dlm mimpi dgn wajah putih berseri
dia tersenyum dan menghulurkan tgn
aku menyambut tgnnya lalu kucium
setelah itu aku sedar dr mimpi
seperti dlm dunia nyata aku terasa yg aku benar2 berslm dan mencium tgnnya
aku diberi peluang menatap wajahnya didlm mimpi
terima kasih Ya Allah
keputusan UPSR yg aku dpt tidaklah seteruk seperti yg aku sangka
walau aku xdpt 5A
tp aku berjaya banggakan mrs.emak dan mr.abah
aku dpt 3A 2B dlm keadaan ketika aku bersedih menjwb periksa
Alang....Ateh sentiasa rindukan Alang!!!!!!
luv u Alang.....
AL-FATIHAH

2 comments:

sya said...

hmm..
sedihnya...
tak pe lah kan..
bukan keputusan tu yang penting,
yang penting kita tahu kita macam mana...

fifie said...

tulah.....
sedey tu mmg...
Allah jer yg taw.
Semoga abang ditempatkan diantara org2 yg soleh
amin....

Post a Comment

**happy family**

**happy family**