Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, October 16, 2009

Menantu...

salam.....

Aku adalah seorang menantu...
Aku nak tnya kt uolss mcm mn caranya aku nak menjadi seorang menantu yg disenangi??
Aku sgt takut seandainya de sikap aku yg boleh buat mak mertua aku rasa kurang senang..
Aku bercakap berdasarkan pengalaman......

Maaf andai de yg kate aku cuba membuka pekung di dada....
Sumpah tiada niat...
Aku selalu tgk dengan mata sendiri....
Aku takut klu2 aku menjadi seperti mereka2....
Ya Allah....
Jauhkan aku dari sikap seperti itu Ya Allah.

Ade yg aku lihat menantu pijaksemut pon xmati....
Depan bkn men baik,,belakang Nauzubillah.......
Bukan nak mengaibkan sesape pon..
Tapi aku sedih bila de segelintir menantu yg bersikap mcm tue...

Mcm de sorg nie makcik nie...
Masa hidupnya arwah ayah mertua dia bukan main lagi.
Sekurang2nya sebulan sekali pasti pulang ke kampung.
Bercakap pon sopan jerw...Setiap kali balik kerumah mertua pasti de jerw buah tangan yg diberi.
Masak beramai2...Makan bersama2...
Sekarang semenjak ketiadaan ayah mertua,,,,
Semua berubah.
Sekelip mata.

Si menantu mula bersikap kurang ajar terhadap ipar duai.
Datang menyelongkar peti sejuk,,tudung saji....
Masak sendiri2....Mengumpat sesama menantu yg lain.
Memerli mak mertua sendiri??
Dimana sifat malu kamu??
Seorang lagi menantu yg baik seolah2 ustazah yg xdiiktiraf...
Setiap kali de ceramah cepat memaklumkan pada mak mertua.
Rajin belikan makanan dan barang dapur tuk mak mertua.
Sentiasa menjenguk mak mertua...
Tapi skang tutup pintu rumah sepanjang masa sedangkan pintu rumah berdepan dgn mak mertua.
Mengumpat perihal mak mertua kepada org lain.
Baik ke ko mcm tu???
Bknkah mak mertua tu harus kita layan seperti mak kita sendiri??
Kenapa de yg sanggup buat mcm tu??
De satu lg kes yg btul2 buat aku xsuke pe yg aku lihat.........
iaitu de menantu yg berebut harta emak bapak mertua...
korang kan de mak bapak sendiri.....
duk sibuk harta org apsal??????????????
Mintak kat mak pak masing2......................

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**