Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, August 28, 2009

Malas Kijer ;-(

salam..

pagi tadi tempat uolss ujan x?
Tempat aku,,ojan selebat2nyer.....selesa klu dpt tarik selimut di kala itu kn??
cerita yg aku nak share ialah "bagaimana kejamnyer seorg suami memaksa isterinyer bekerja"....

huhuhu....lom citer lagi aku dah sedey!

aku bangun sahur kol 4.30am....aku celik mata jerw aku tgk huB aku pown bgn. aiks,,rasa cam pelik lak!!
sesudah sahur sementara tggu azan subuh tetiba ujan lak....mata aku lak mulalah terkelip2..
aku pon duk atas katil bwk si kecik sekali.

tetiba....

huB:syg...bangun.mandi,solat pas tu gi kijer.
aku:yerw...kul6.45.syg dah kunci jam kul6.45....

aiks,,,mana anak aku??
aku:b..anak mn?
huB:syg tido,,b bg anak kat adik suh tidokan.b dah buat susu dia td..

xlama pastu...

huB:syg...bangun.b dah siap solat syg xbangun lagi??
aku:yer....baru 6.40.syg kunci jam 6.45 lah b.......

bangun dgn terpaksa capai towel.....masuk bilik huB aku xtido lagi..
Ish....bese pas solat jer dia lah yg terkejar2 masuk bilik nak sambung titon...pelik kali kedua.

sambil pakai telekung....

aku:b,,ujanlah kat luar.
huB:syg...cepat gi semayang.
aku:hurm.....

pas solat sambil sarung baju aku pandang huB... sambil buat muka sin chan mintak simpati..

aku:b,,,klu syg xkije leh x?
huB:xleh....
aku:ala....gi lewat leh x?
huB:xleh....
aku:b,,,tidolah...syg tutup lampu erk?
huB:xyah,,b nak baca paper...
aku:huh...(trus siap sambil muncung)
mata dah ngantuk tue titon jerwlah b....
rela xtiton semata2 nak tggu aku gi kijer

huB:syg...jap lagi syg kuar jap.bayar bil leh??
aku:hurm,,,ok.klu syg xkije syg janji jap lagi syg kuar byr bil.(klu x bkn men mls aku)
huB:xyahlah...biar b gi.
aku:ala...yelah.syg gi.

sambil melangkah kuar bilik...

aku:b,,,last.leh x syg xkijer?
huB:xleh....
aku:boleh lah......
huB:xleh syg......
aku:hurm...ok.

aku salam huB aku dan trus kuar bilik dgn perasaan kuciwa.....

aku start kete..huB aku kuar.siap payungkan aku lagi....padahal kete tu bkn bwh langit pon.sjer jer nak bikin aku panassss panassss panassss panassss panassss.....aku dah jalan tue dia lambai sambil sengih2 cam kerang busuk kat aku.

b dengki.....sobs!!!

dalam kete....

de msg lak.....aku bukak msg tgk huB aku msg.tu xde kije len lah tue sajer nak wat aku rasa jealous.

syg,,pukul 11 karang kejut b erk?
syg kol sampai b bangun taw?
luv u syg

luv u too bie....syg taw b xkejam mn pon.sbb b syg lah b didik syg cmnie.jgn cipta seribu alasan untuk cari rezeki.terima kasih b....

dan akhirnyer aku smpai kat opis....dan waktu aku tgh menaip entri nie aku sedang berusaha mengejutkan huB aku yg sedang lena diulit mimpi......

2 comments:

~~BeLLa~~ said...

oh so loving ....penat aku baca entry ko yang ni ..nak kawin cepat la ...lalalalalaa

mrS May said...

boleh ajer....
cepat skit bella....
aku dh lapar nasik minyak ko nie

Post a Comment

**happy family**

**happy family**