Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, August 28, 2009

dekat tapi jauh....

salam...
cuba uolss pk pe motip aku wat tajuk cmtu????

sebenarnye,,,,mereka diatas adalah cousin2 aku yg paling rapat masa aku kecik dulu.
melainkan si tudung hitam,,,,,leh kater cousin gak tapi xbaper rapat cam ngan gadis2 len yg kat atas....

situdung putih...
syazwani yg lebih dikenali sebagai alang dikalangan ahli keluarga.....dulu masa kecik ko sesangatlah comel.skang nie ko makin comel!!!!mengapakah???ko carilah jawapan tue sendiri.ko jangan tanyer ateh(panggilan manja aku kat umah).....aku dah beranak.

sikening terangkat...
baizura yg dikenali sebagai angah dalam family aku..simulut becok nie dulu sgt menghiburkan dgn kaletah dia ketika kecil...tapi skang dah jarang bertemu semenjak menuntut di negeri org!!! cuti pon bkn nak jenguk kakak ko nie.....ala til!!!!

sigadis berspek mata hitam...
ashikin yg glamour dgn panggilan along ikin...perangai xubah mcm budak lelaki masa kecik.Bila dah besar dan pandai melawa mengalahkan model terkemuka.bila ko makin meningkat remaja, ateh rasa kita makin jauh....mengapakah????mungkin sebab kesibukan masing2 yg xdpt dielakkan.alangkah seronoknyer kita ketika kecil...ko paling rapat dengan ateh.Kemana pergi pasti berdua.Tidur rumah nenek,kena marah ngan atok,main nyorok2 ngan pasangan masing2...hehehehe!!!skang sume tu dah xde.ateh windu sgt saat tue.tapi kiter memang xleh ulang saat tu kn?rajin2lah jenguk kakak ko nie selagi ade...

sigadis bertahi lalat di dagu...
azrin atau along erin....slh seorg kakak sepupu aku yg aku syg.bersama2 berkongsi rahsia.. belajar sesuatu dari kesilapan.....mula berjauhan setelah masing2 mendirikan rumahtangga.
ateh doakan ko bahagia hingga ke anak cucu erk long?per yg berlaku sume de hikmahnyer.....

aku nak bgtaw tapi xterluah.....
sebenarnyer aku windu sgt saat ketika aku bersama2 mereka yg aku syg...tapi skang sumer tu xde.skang bila balik umah nenek aku terasa sunyi sgt...nak2 lagi semenjak ketiadaan atok tersyg.
Kadang2 terbayang,,,kaletah manja kamu sekalian...klu dulu,,sebelum balik ke asrama ko pasti jenguk nenek kn long??tiap kali cuti ko mesti ziarah nenek kn angah??tiap kali nenek sakit mesti ko ade kan lang??
ateh sedey sebab nenek selalu sebut2 nama korang...naper along,angah ngan alang dah xnak tengok nenek????
korang marahkan nenek ker dik???jgn mcm tue syg,,,mcm mne pown,,dan per pown yg terjadi dia tetap nenek kiter....per yg berlaku dlm keluarga kita tue bukan kehendak kiter dan jugak bukan urusan kiter.Biarlah mereka yg mencipta jurang nie jer yg selesaikan masalah nie...tapi kiter yg masih muda jgn truskan tradisi tue.....jgn cipta jurang antara kiter syg...
kesiankanlah nenek yg selalu merindui kamu......nenek tu sedang merana menahan sakit yg dia sendiri xtaw per puncanyer....sayangilah nenek selagi dia ada.
jangan tanamkan api kemarahan dlm diri kalian....sesungguhnyer nenek sgt2 merindui kalian dan mengharapkan kasih syg kalian di hari2 tuanya.

semoga kita dpt berkumpul lagi mcm dulu erk syg2 ku.........ateh windu saat tue dan ateh harap nenek diberi peluang tuk lihat kita bersatu mcm dulu.


No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**