Followers

Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 31, 2009

selamat datang 2010

salam......

selamat dtg 2010..
aku hepi ke dengan kedatangan tahun baru nie??
harap2nye begitu lah
aku xnk celoteh pepanjang
aku dh pown de azam tuk tahun nie
biar aku jer yg taw pe azam aku tue
nnt korg tggu plak ujung tahun 2010 baru aku citer azam yg tercapai ngan xtercapai
okey??
bydaway
aku nk ucap
selamat tahun baru kepada sume bloggers dan silent readers aku

aku nk jadi aku yg baru di tahun 2010
doakan aku erk???

selamat tinggal 2009 ~part 2~

salam.....

korg de x kenangan pahit sepanjang tahun 2009...kenangan pahit de berlaku pada aku.
pe yg aku alami nie sgt pahit dan terlalu sukar tuk aku telan dan sgt susah nk aku huraikan dgn kata2..biarlah ianya trus menjadi rahsia aku...
Ya Allah Ya Tuhanku
berikan aku kekuatan menghadapi segala ujianMu
berikanlah aku ketabahan mengharung dugaanMu
sesungguhnya aku memohon padaMu Ya Allah
aku hambaMu yg lemah
memohon agar dijauhi dari kecelakaan
memohon agar ditunjukkan jln yg benar
memohon agar ditetapkan iman
memohon agar bersabar
amin
Ya Rabbal Alamin

aku sygkan semua yg de di sisi aku dan aku xsanggup kehilangan org yg tersyg..semoga ape yg berlaku memberi pengajaran buat aku dan mr.huB..dan aku sgt berharap agar semuanya xkn berulag kembali..cukuplah sekali ianya berlaku dan semoga itulah yg terakhir dlm hidup aku.
aku nk ingat per yg dh berlaku...aku taw mr.huB juga xsanggup kehilangan aku seperti mana aku juga xsanggup kehilangan dia.Dia adalah nyawa ku...
syg mohon beribu ampun
andai de kesilapan dan kekurangan sepanjang kiter bersama
syg dah cuba sedaya upaya menjadi yg terbaik tuk bie
kepada mr.huB yg tersyg
syg dh maafkan segala kesalahan bie
mungkin de hikmahnya segala ini berlaku

dan kini aku dh nmpk hikmah diatas segala yg berlaku...time kasih Ya Allah!!
aku redho dgn segala ketentuan Qada' dan Qadar...

peristiwa pahit kedua dimana...kini aku terasa jauh dgn 2org anak buah aku..sungguh aku merindui mereka..mslh rumahtangga diantara abg dan kakak ipar aku menyebabkan kakak ipar aku membawa diri pulang kekampung halaman..
ajim dan acip..
ummi rindu sgt kat kamu syg..
ummi doakan semoga persengketaan antara abah dan mama kamu
akan selesai secepat yg mungkin
ummi akan pastikan kamu berdua de dekat dgn atok dan nani
juga bersama kami disini


de lagi peristiwa pahit kecik2 yg berlaku tp xyahlah citer sbb mls nk ingat dh...tapi dua benda tu yg btul2 pahit berlaku dlm hidup aku sepanjang 2009..
dgn ini aku rela hati melepaskan 2009 pergi jauh dr aku..aku harap 2010 nie bg kemanisan dlm hidup aku.

amin~~~



selamat tinggal 2009 ~part 1~

salam......

en3 kali ni khas tuk penghabisan tahun 2009..aku xtaw aku hepi atau aku sedey dgn pemergian tahun 2009 nie..nak kate aku xhepi dlm tahun nie,,de jerw benda hepi berlaku sepanjang tahun nie..dan tipu lah klu aku kater sepanjang tahun ni aku hepi tanpe de kesedihan kan?aku manusia bese yg de pahit manis dlm kehidupan...

aku hepi sbb life aku skang sgt2 dah berubah dari sebelum nie..aku bangga dgn diri aku sendiri.
aku dah bergelar isteri..malahan aku juga adalah seorang ibu.aku hepi tgk anak aku membesar depan mata aku sendiri..wlu aku bekerja tapi aku akan pastikan yang terbaik tuk anak aku.
Dpt melihat anak membesar di depan mata adalah anugerah Allah yg tiada bandingan bagi aku.
Aku dh berusaha menjadi isteri yg terbaik buat mr.huB wlu kdg2 aku sendiri mencari2 kekurangan yg terdapat dlm diri..

aku hepi skang aku dh perlu menumpang mrs.emak ngan mr.abah lagi sbb kami dh setahun duk umah sendiri..pindah masa pas kawin lg,tp aku kerap berulang umah mrs.emak sbb takut duk umah besau sengsorg...mr.huB kn selalu balik tgh mlm so masa tu masih berdua makanye haruslah aku berasa keseorangan time dirumah..bile dh sikecit tue besar cket aku pown mula berani duk umah..dah de teman kn??haruslah berani!!sepanjang tahun 2009 nie jaranglah aku menepek kat umah mrs.emak sementara menunggu kepulangan mr.huB...
kirenye balik je dari kije aku amik Najwa trus balik umah...hehehehe bangga!!

mengenai kewangan plak aku xpernah de istilah "xcukup duit"....alhamdulillah!!
mungkin ini lah yg dinamakan rezeki anak...klu diikutkan aku nie berminat ngan bisnes cuma hingga kini aku lom jumper bisnes yg bersesuian dgn diri aku..insyaAllah aku akan cari jln bisnes jugak tuk menambah pendapatan.sbb aku tgk ramai kengkwn dikalangan bloggers dah berjaya menempatkan diri mereka dikalangan org yg berjaya hanya berlandaskan pelbagai jenis perniagaan.

kerjaya???aku xpernah merungut dan xkn merungut dgn pemberian Allah sepanjang tahun nie.bagi aku adalah satu kejayaan bile aku dah berjaya memberi perkhidmatan sepanjang tahun di sini..Mahkamah Persekutuan Putrajayaaku mula berkhidmat kat sni sejak 22 september 2008..jadi kire nyer pahit manis mengenai kerja aku sepanjang tahun 2009 adalah berkaitan dengan mahkamah dan juga karenah org awam..itu jer!!

kwn2 plak antara slh satu kegembiraan aku sepanjang tahun 2009...aku bersyukur de kengkwn seperti mereka.siyes,,aku xpernah rasa sedey bersama kengkwn sepanjang tahun nie...sume okey2 belaka...aku dpt jumpe kengkwn lama balik...samada kengkwn tadika,sekolah rendah,sekolah menengah,kolej,tempat kerja lama...sume ade!terima kasih sgt2 kt FACEBOOK.paling xlupe sejak aku berbelog aku dh punye ramai kwn2 belog yg besh!!
hepi sgt wlu kiter xpernah bertemu tp kiter still leh jadi rapat..klu bercerita mengenai kwn..pada tahun 2009 lah aku kenal dgn bella..slh sorg bloggers tega yg aku kenal semasa interview dolu2.
aku hepi kenal ko bella!!!harus jugak aku xleh lupa kat kengkawan mahkamah yg banyak bersama dikala aku susah dan senang!maaf aku xleh sebut sume nama sbb takut de yg tertinggal nnt de yg terkecil hati..
ape pown yg penting..aku nk sgt ckp "fifie hepi sgt kenal ngan u olls sume"

family...aku sgt sygkan family aku..hepi dlm tahun 2009 ni ialah kakak aku dah pown berpindah semula ke sini setelah setahun menimba pengalaman serumah ngan mak mertua..skang kami sekeluarga dekat selalu..suke!!!

tahun 2009 juga membawak seribu makna terhadap aku dan mr.huB bila mr.huB sedang berusaha memperbaiki diri dia dan perlahan2 mengajak aku menjadi yg terbaik..aku taw dia berusaha tuk menjadi suami mithali..
syg akan selalu de dibelakang bie..syg hepi tgk bie bwk perubahan yg besar dlm umah kiter tahun nie.perkara ni lah yg terbaik sgt bagi syg tuk tahun nie....syg hepi!!!dan syg harap kiter sama berusaha dan mengekalkan perubahan nie..~~amin

nota kaki : dlm part 1 nie sume manis2 belaka...nantikan part 2 lak erk?





Wednesday, December 30, 2009

selsema+batuk

salam.....

sejak semlm aku dpt virus selsema dan batuk nie...aduyaiiii semput rasanyer.
Najwa baru jer nk baik dr demam dah kena sakit tekak lak...sian sgt tgk dia.
masa mula2 kena virus tue,,nanges je sbb perit tekak lah kot...lastly bile kena kat aku..nah ko!!!
baru ko taw pe rasanyer.....giler xlarat kalau kena selsema+batuk nie.
nak wat pe pown sume serba xkena.....

de saper nk kongsi petua x kat aku cmner nk elak dr kenaubat cepat hentikan selsema dan batuk nie...selain dr jumpe doktor
sebab aku nie culas nk mkn ubat....bukan aku yg takut nk mkn ubat tp ubat tu yg xnk masuk mulut aku...nak wat cmner kn?xkn nk paksa lak!!!!hahahahahahaha

kat opis ni aku dh mcm pe dah...srett,,srett,,srett,, dari td duk tahan air idung daripada kuar meleleh..
mata lak dh mula berair dari td....nk half day tapi rasa cm boring lak duk umah sorg2.
kalu mr.huB leh manja2 cket...tapi mr.huB awal2 lagi dh keluar mencari rezeki.keluar mencari rezeki katanya!
cet!!poodah ayat..mcm sasterawan negara rasanyer.

kdg2 kan,,bile dpt penyakit cmnikan..aku yg manja mulalah berangan2 manja.
dgn harapan semoga aku nie demam de isi...amin~~~~
nak sgt de isi lagi sekali...Najwa pown dh nk masuk 2tahun.bagi aku ng mr.huB Najwa dh patut de adik sbb dia perlu sorg kawan tuk mematangkan dia.
de lagi satu sbb kenapa aku nk sgt de isi pada waktu terdekat nie...biarlah Bella jer yg taw...
muka bdk demam
dah besar kn dia??
dah leh jd kakak dh..


korg2 sume doakan aku semoga Najwa cepat dpt adik erk?congrats to farah and shahrul tuk bakal ketibaan org baru....cepat tul awisy nk dpt adik.dh rezeki kn?nntkan hero kami plak erk?
bila tu???tunggu!!!!!...........

salam windu buat kengkwn!!!!

salam........

tetibe jer aku rasa sgt windu ngan sumer kengkwn lama2....
xkirelah kwn sekolah ker....kwn tadika ker....kwn kolej ker....kwn tempat kije lama ker.....
sume aku rindu!!!!aku sgt seronok klu de kengkwn yg baca belog aku sbb aku nk sgt diketemukan kembali dgn kwn2 lama..

seb bek skang de kemudahan it cenggini!!buleh jugak berhubung ngan kengkwn lama.....tp klu dpt jumper mesti lagi seronok kan?rasa cm terbayang2 jer saat seronok bersama2 kengkwn dolu2.
tapi skang masing2 de life sendiri...de yg dh berumah tangga,de yg dh diikat sebelum diijab,de yg menyambung pengajian,de yg mengejar cita2 dan mcm2 lagi dgn hal masing2..
tapi ape pown aku selalu berdoa agar kengkwn yg aku syg sumer berjaya dpt per yg mereka impikan..

kdg2 bile tgk kejayaan org len timbul jugak rasa cemburu....tapi bile dipikirkan balik,masing2 de kelebihan...**ni bkn kenyataan berani mati okey!!siyes ar pe yg aku nk kate ni kdg2 leh buat org slh phm.bkn cemburu ng kejayaan org len bermakna kiter mendendami seseorg tue.
xde niat pown....
contoh yg aku leh bg kt cni.....aku mencemburui kak fiza sbb dia dh boleh dikatakan berjaya capai pe yg diimpikan...dia berjaya sambung pengajian yg lebih tggi dr aku,dia dh berjaya bergelar model wlu separuh masa,dia dh berusaha tuk kearah yg positif....tu kejayaan dia.
tp dlm pd tue dia sendiri kate dia cemburu kan kebahagiaan yg aku kecap bersama insan tersyg.
mcm tulah yg aku kater masing2 de kelebihan masing2....

kepada kwn2 yg masih lagi berusaha mencari pe yg mereka ingini dlm hidup nie...
usahakn lah bersungguh2,,,,semoga kalian berjaya kecap pe yg kalian impikan...
jika aku belum berumah tngga dan diberi kesempatan aku juga ingin seperti kamu..aku ditakdirkan berkahwin awal..tp xbermakna berkahwin awal tu xleh berjaya cm org lain..tul x???

insyaAllah aku nk tgk sume kwn2 aku berjaya dunia akhirat.....rindu sgt sama kamu sumer.
semoga kiter diketemukan satu hari nnt....peluk syg erat2 bak kate Bella!!

nota kaki : kepada kengkwn yg de terbaca en3 aku nie.rajin2lah tinggalkan jejak erk?
teringin bertemu lagi wlu tuk seketika...

Tuesday, December 29, 2009

rindu terubat

salam.....

susah senang kami bersama....dialah seorg sahabat yg benar2 SAHABAT aku pernah kenal selama nie.segala jasa budi dan baik dia xkn aku lupa smpai bila2..thanks akak!!ff akan sentiasa menyayangi akak seperti kakak ff sendiri.segala kenangan manis diantara kiter tersimpan rapi didalam memori ff..aku kenal akak nie masa aku study dolu2 dan aku mmg sgt rindu kn saat2 manis antara aku dan dia..bersama dgn dia dolu2 hidup aku penuh dgn gelak tawa sepanjang masa.
kami hanya akan berhenti ketawa di waktu tidur jerw.celik jer mata standby trus nk gelak..
mmg bahagia saat2 tue...kdg2 aku terimbas kenangan lama yg buatkan aku rasa rindu sgt nk ulang saat tu.

hinggalah saat aku nk meninggalkan bdr 1001 kenangan aku tue,,akak yg aku syg nie menitiskan airmata.siyes...aku nie mudah sygkan org!aku terasa sgt sygkn dia mcm akak aku sendiri. terasa rapat sgt diantara aku dan dia wlu aku dan dia hanya sempat beramah mesra pd waktu yg singkat.xpernah de cacat cela dlm hubungan kami yg boleh buat aku dan dia bermasam muka..dan aku sgt berharap hubungan ni berkekalan hingga akhir hayat.

dan setelah sekian lama xbertemu,,dgn izinNya kami bertemu kembali pada hari nie.rasa mcm xpercaya...aku bahagia tgk dia dh berjaya kini..dah mengecapi pe yg dia cari.Alhamdulillah kak!!
ff bangga ngan akak...akak mesti kuat dan tabah dlm menempuh hidup.nak2 lagi de mcm2 perangai org kt dlm dunia nie yg kdg2 kiter sendiri xsangka tindakannya..
kak fiza yg sgt aku syg
1st time kak fiza jumpe ng najwa masa nie.
sebelum nie tgk najwa gerak2 dlm perut jer..
along G dan kak ngah yg semakin kiut miut.
gambar kabur dari najwa dan auntie fza
najwa nk jd model cm auntie fza jugak!!!
ff sokong pe pown pilihan akak....
miss and luv u so much my sis!

Monday, December 28, 2009

mandi-manda

salam.....

sabtu lepas 1st time najwa jejak kaki ke hutan lipur sejak dilahirkan...permulaan tuk 1st time dia tue,kami juz pilih tempat yg dekat2 jerw..terkejut bebenor aku tgk tempat tue.mmg dh byk perubahan..ekseli,dolu2 masa aku meningkat remaja aku selalu jejak kaki kt hutan lipur nie.
korg taw x sungai tekala tu kt nerw?dekat jerw...kt semenyih tue.dekat2 tp jenuh jugak lah nk smpai klu xtaw jln.hiihihihihihi
najwa sgt eksaited nengok air sungai tue...tapi nk ajak mandi bukan men payah nyer...
yeler pulak...time pergi tu najwa masih lagi dlm mud demam...sgt kesian!!
tahan kesejukan yg amat sgt.....najwa wat muke sbb ummi paksa mandi!
nmpknyer xmndi lah kami...duk berposing je xabes2
yeh....akhirnyer!
najwa and abi

kesimpulannyer...najwa sgt hepi dgn xtvt baru dia nie.sebelum nie juz mandi kt kolam berbayar area putrajaya jerw.ni lah baru berpeluang mandi air yg real sejuk punyer.ummi pown sgt sejuk time tue okey!!cover jer depan org kunun2 xsejuk...huhuhu
balik tue najwa trus diberi ubat demam bg mengelakkan sebarang kemungkinan yg x diingini berlaku...dan alhamdulillah najwa sihat pd hari ini dan hrpnyer berterusan..amin~~

Wednesday, December 23, 2009

tq mr.huB

salam......

en3 kali nie aku rasa cm de mud bodek...motip??
ape2 je lah...tp mmg aku tul2 nk berterima kasih kt mr.huB sbb bg support yg sgt aku perlukan waktu nie.
sejak dua menjak tige menjak empat menjak nie,aku selalu sgt merengek manja
kt mr.huB...sian dia!!musti dia dh naik lemas dgr rengekan ari2..tapi ada aku kesah??

sejak bersalin tahun lepas berat bdn aku tul2 naik mendadak..pe saje nama ubat slim dh aku try.
tp tetap xberhasil..mungkin sbb aku ni xdisiplin ttg pengambilan ubat kot..bkn ubat je, pe bentuk air/jus tuk slimming sume aku dh try tp masih jugak xde hasil..

mr.huB kate dia skit pown xkisah..boleh caye kerw? Aku bukan nak tuduh mr.huB..
sbb aku taw dia mmg maksudkan pe dia ckp.Dia xkisah cmne pown size aku..tapi aku rasa sgt penting bg aku sbg seorg isteri yg cume de sorg anak,, buat masa nilah..akan dtg xtaw lg aku perlu jaga bentuk badan aku tuk penglihatan suami aku..tul x?

slh satu sbbnye aku perlu kembali ke bentuk asal adalah sbb aku kena jaga laki aku sebelum dia duk jeling2 pompuan len..
sbb len sejak dh berbadan dua gempal ni aku rasa pergerakan aku terbatas.
aku mudah rasa letih...letih ya amat!!cmne lah kn org len tu boleh???
sbb len adalah baju2 aku yg byk dolu2 masa aku langsing masih elok dan sgt syg tuk disedekah kepada adik sbb aku jaga baju2 tu sume baikkk punyer!!

aku beruntung sbb aku dikurniakan seorg suami yg sgt memahami...semasa aku menemani si suami bershopping sakan membeli keperluan dia tetibe dia dgn baik hati telah membelanja aku yg sdg sengkek ni sepasang kasut jogging...biarpown kasut jogging murah jer tapi aku bangga de suami cm dia..tq bie.masa tu kn terserlah kt wajah u wajah seorg suami mithali.

mulai ari ni balik kije jerw aku nk jogging...tp aku nk jogging ngan saper erk?
mulai ari ni aku dh ckp ngan mr.huB jgn bwk balik makanan tgh2 malam lagi..
mulai hari ni jugak aku nk disiplin ttg pengambilan ubat&jus slimming
aku janji!!!!klu x membazir jer mr.huB belanja aku semlm...hahahahaha

i luv u bie................

nota kaki : de sape nk bg idea biar aku cepat skit kurus?

Monday, December 21, 2009

hepi besday to u


nah.....amik bella!!adiah arijadi tuk ko.
seb bek ko jauh klu ko dekat aku pown nk baling kek mcm kartun tu tgh buat...
mesti best kn??tgk ko menggelupur kena baling kek....

ishhhh...ishhh...
bella..dah besar panjang ko kn??xsangka aku leh kenal org cm ko ni bella..tapi siyes beb!!
aku hepi dpt kenal ng ko...kite kenal xlama tp cm dh bertahun kite kwn kn?
klu lah aku x gi interview kt Kastam dulu mesti aku xkenal ko...aku xdpt kije tu tp aku dpt kwn besh mcm ko...tu pown aku dh cukup bg aku..

mungkin kije tu bkn tuk aku mahupon ko....tapi sekurang2nyer kiter de pengalaman yg xsume org dpt.kn???pengalaman jln kaki jejauh buta sbb nk beli roti ngan air mineral.
ko punye psl lah tu bella...tp xper,,,aku xkisah!!

bella...
aku nk ucap selamat menyambut ulangtahun yg ke 21...
semoga ko dpt capai pe yg ko impikan...
semoga ko dpt jumpe jodoh yg ko idam kan...
semoga ko xlupe aku...
semoga ko dpt kije gov pastu leh jumpe aku ari2...
semoga ko hepi selalu...
dan mcm2 semoga lagi lah tuk ko ri ni...
aku syg ko mcm kwn yg dh lama aku kenal.

ko je selalu lupe aku taw!!!mud sedey
nah aku belanja kek tingkat2 tuk ko.....ajak lerw kengkwn ko mkn erk???
sok2 klu nk yg btul,meh lerw dtg putrajaya nie..aku belanja ko spesel punyer......mau???

selamat pengantin baru

salam......


ari sabtu yg lepas,aku bersama tersayang gi sekinchan atas sbb nk tgk perantin...
siapakah????ha!!!!!mesti lah korg xtaw sbb yg jd perantin tu kwn aku...tahniah buat azie dan ikbal!
azie,,,jauhnye umah ko.ke sbb aku sesat tu aku rasa jauh yang amat sgt?terasa bosan dh aku duk dlm kete.tapi sbb nk jaga ati ko punye psl aku dtg jugak bwk puteri tomeyy aku tue..klu bkn sbb ko lama dh aku balik.

sebenarnye aku ng mr.huB mmg xtaw langsung jln nk kerumah azie nie...xpernah jejak pon Sekinchan ni..tapi kami gigih jugak redah..mcm2 dugaan sepanjang perjalanan..
janji kul10 nk jumpe ng sorg member...nk konvoilah kn.alih2 kul11 gak baru gerak.beselah kn janji malay!!aku ng mr.huB mmg dh surrender sbb kami mmg xtaw jln langsung...tetibe buta hati lak ari tu.aku pon koling-moling lah kak zatul sbb hati aku mmg suh follow kak zatul ngan husband dia..
tup2 bila syuk sampei jer mr.huB kata nk gerak trus...issshhhhh!!xsedap hati aku nie.
dahlah map sorg pon xbwk..mcm lah aku ni taw jln.tp syuk kate dia taw..kompiden ni!!!aku pown tawakal jelah....dlm hati Tuhan je taw perasan aku..hahahahahahahahahaha takut!
kura2 kami pown membontoti kete syuk...memula masuk puchong,pastu masuk shah alam...
mr.huB dh pelik..."aiksss,,kite ni nk gi mn syg?"
aku lagilah pelik..."kite dh smpai ke bie?"
pusing shah alam saje dh dekat satu jam...ngan jammed nyer.ngan nk isi minyak nyer...ngan nk terkucilnyer...mcm2 hal!!
tetibe de signboard "KLANG",baik punye slumber kete syuk masuk simpang tue...
lorh!!!!nk masuk klang je ker sebenarnye.....aduyaiiiii,,,npe xbilang td??fenin dh pusing satu shah alam.smpai bergaduh2 manja,peluk,cium dlm kete...ropanye nk cari jln klang jerw??? isssshhh 3x

tapi gua rilekss...sikit punye hal lah tue.sedapkan hati pk syuk ni nk lari dari tol kot..yelah,aku ng mr.huB kn xtaw jln so ikot jelah buntut bulat syuk tu.baru je masuk Klang kak zatul ng slumbernyer msg aku..."kami dh smpai k.selangor.de mn?"
ini leh mendatangkan marah nie...cmner kak zatul yg gerak lewat 1/2 jam dari kami leh sampai kole selangor tu dgn cepatnyer???naik heli kah dia???ishhhh,,aku dh panas..

aku pown ng gila2 badak aku reply msg dia.."kak,kang smpai simpan nasik dua pinggan ng air dua jag..panas dh ni!!"
dlm kul 1 lebih kurang kami smpai umah perantin..masa tu ujan renyai2,,baru pas lebat.
seb baik lauk sedap umah ko zie..klu x,tambah panaslah hati aku nie.
1st time rumah perantin aku jumpe lauk kerang rebus..mmg spesel lah..nnt anak aku kahwin pown aku nk wat kerang rebus.leh kerw??

pas mkn2,,cium2 perantin n amik paperbag yg dlmnyer de byk isi sumi..** ko taw x sumi tu per?
kami pown gerak balik...kali nie xmo tersesat lagi aku ng mr.huB amik keputusan nk ikut highway jelah...tipu....tipu...tipu... xpelah byr tol lebih skit janji keselesaan tu ade..tol x?
syuk xjoint kami balik sbb dia nk ke tanjong karang...perjalanan waktu balik tu mmg mudah ikut highway..1jam 1/2 kami dh smpai kajang.owhhhh lega!!!tol pown xdelah mahal pown.
lebih kurang je ikut jln lama tue..

tetibe rasa cm...aduyaiiii!!!!knapekah????bydaway thanks to syuk sbb bwk kami smpai ke Sekinchan.sekurang2nyer dpt gak aku jln2 pusing peningkan pale otak yg mmg tgh pening pembawakan bdk nie...hahahahahaha tipu lagi!!

tamat citer..

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT IKBAL DAN AZIE
terima kasih daun keladi
len kali bawak kami gi sekinchan lagi...
tapi xmo sesat lagi
sedap lah mkn kerang rebus umah perantin
azie,,,may kater dia nk nek bas kt sekinchan tue..
sbb mcm pelik je rope bas tue
bas ke tu????

nota kaki : naseb bdn nk sesat tp mmg letih lah!!!cm nk balik kelantan.motip???

Thursday, December 17, 2009

rindu pd yg tiada

salam.......

sejak mlm semlm aku teringat pd org yg tiada..mungkin dh terlalu lama kot aku xsedekahkan pe2 kepada dia.hurm,,,mungkin lah kot!!aku dh lama xsedekahkan ayat2 suci buat abg kesayangan aku.dan mungkin jugak disebabkan tue dari semlm aku terasa yg aku btul2 merindui mereka..

dedulu kan,,,aku ngan alang suke sgt bertekak.De jerw helah dia nk menyakat aku..tapikan mrs.emak selalu cite yg alang ni anak yg mudah sgt di jaga..
mrs.emak kater alang ni lahir xcukup bulan...patutlah nakal!!hihihihii
masa dia lahir tue kecit sgt bdn dia..de lah besar botol kicap tue...**yekerw mak nie??xcayelah!!
tapi tul kater org tua dolu2...dowg ckp bdk lahir xcukup bulan ni bijak...
hurm,,,,xdinafikan!!!mmg lah sgt bijaknye alang ni waktu kecitnyer..dia lah hero bg aku dan bangchik.
pernah satu mlm tu kn,,,aku ngan bagchik nk gi ngaji..masa tu mlm!!!
kami lalu kt jln semak samun...short cut.pastu tetibe de bunyi cm org lari dlm itu semak.aku ngan bangchik pown pe lg patah balik umah xjd gi ngaji...
tp mrs.emak marah suh gi jugak....alih2 kami punyer hero temankan.dia ajak lalu jln td..
dgn muka slumber smbil pegang bunga api tah mana dia kutip dia jln depan aku ng bangchik..
smpai jerw kt umah ustazah yg kami ngaji tu dia kate mana de pe2...hihihihihi
masa tu dia lah hero aku,,bkn cm bangchik..penakut!!!panjat pokok pown takut.,..
alang ni penyayang sgt ng bdk2...siyes!!dia xgarang pown..muka pown suci jerw tgk.cuma aku jer bdk yg xleh jumpe dia masa kecit2..sbb dia suke ejek aku.dia kate aku suker kwn dia..
nama kwn dia tu kujik.kujik tu itam...aku xsuke!**skang laki aku xitamlah..laki aku manis....
dia siap cipta lagu tuk aku...korg jgn gelak taw!!
tehkujiktehkujiktehkujik...**nada bunyi cm bunyi tapak kaki kuda..ha!!!!!buat..

bila dia wat cmtu jer aku nanges..pastu dia kena marah ng mrs.emak.padan muka dia kn??
alang ni dolu2,,masa dia kecit2 lebih lama duk ngan nenek dan atuk..atuk pandai masak sbb tu alang ni pown pandai masak.atuk dh turun ilmu kt dia...bila dia dh besar ckit dia duk ng kami, dia selalu bangun pagi2 sbb nk masak nasik goreng tuk sarapan..syg alang!!!!nasik goreng alang masak sdp sgt.

sume benda alang ni pandai buat...bab2 merepair benda elektrik rosak kt umah sume serah kt dia..merepair motor pown bg kat dia..dia mmg terror!!dialah superhero aku...
dia kan bdk xcukup bulan..bdn dia pown xbesar mana waktu dia meningkat remaja...
aku ngat lagi dia mula2 pandai bawak kete...satu hari tue kete mr.abah rosak..
tersadailah satu hari kat tepi masjid kat kg kami nie..pastu mrs.emak suhlah alang pi tgk2 kan kete tue takut bebudak duk men2 kat kete kang xmemasal calar balar kete kn?
ala,,waktu tue dh de kete pown dh cukup baiklah...alang pown dgn konpidennyer pergilah.
tetibe dia balik bwk kete tue ko...masa tu umo dia baru 12tahun..dah lah ketot..
smpai plak tu kt umah..pelikssss!!ropa2nya dia letak bantal yg de kt kete tue bawah montot dia.
patutlah dia nmpak jln...iishhhh otak geliga tul lah abg aku sorg nie!
sejak tue mr.abah sendiri ajar dia bwk kete...

alang ni kesayangan mr.abah..pernah satu hari pas dia dh pandai bwk kete,dia pernah eksiden depan kubur.abis pecah semua cermin kete..depan,belakang,tepi sume abis.........
dia balik2 jer trus dia bungkus kete pakai kanvas sbb takut kena marah..ptg tue mr.abah balik dr kije,mr.abah pelik bin heran tgk kete berbungkus..bukak2 terkezuts beruk2 mr.abah!!
trus mr.abah jerit panggil alang...mr.abah tnyer alang xde pe2 kerw???sebenarnye mr.abah dah taw sbb mrs.emak dh kol bgtaw awal2 yg alang eksiden..mr.abah ngat bese2 jerw..tu yg bile dia balik2 dr kije tgk kete dia menjerit sbb tgk keadaan kete yg agak truk time tue.
skit pown mr.abah xmarah dia....mrs.emak kata alang ni xpernah melawan sbb tue dia disenangi org tua.klu mrs.emak atau mr.abah marah dia masuk bilik duk diam2 dlm bilik smbil men kete mainan dia..mrs.emak selalu intai dia ikut tingkap..kantoi!!~~~

tapi sume tu dh jd kenangan..dh xde lg sore2 yg sakat aku ng adik..
dah xde lagi dgr org bertukang belakang umah duk repair motor..sume dh lenyap.
pemergian dia btul2 terasa bagi keluarga kami...terutama pd kawan gaduh dia...
org kate dowg ni kembar sbb xjauh beza dr segi umor..alang tua setahun dr bangchik..
selalu bertekak meriuhkan umah.....pas alang pergi bangchik amik masa tuk menerima kenyataan..sian dia!!alang meninggal di pangkuan dia..

alang,,ateh rindu alang.mlm nie ateh sedekahkan surah yassin kt alang erk???alang tunggu taw?
ummmmuahhhh alang byk2!!!ateh dh de anak..dolu2 dia nk sgt tgk anak buah sendiri.
ateh cuma akan bercerita mengenai alang bila ateh xdpt tahan rindu nie jerw...klu x,ateh lebih rela diam sbb xmo mak ngan nenek sedey dgr ateh sebut2 nama alang...kami sume rindu sgt kt alang..

bdk belakang pakai baju biru tue bdk sengal
aku xkenal sape tu...
hahahahahahahahahahahaha
**pe kelakar benar muka aku tue?
al-fatihah........

Wednesday, December 16, 2009

mengfesbukkan diri

salam.......

wah!!!hebat skang ni aku tgk kebun ko erk bella??bkn men meriah!!cepat ko belajar kn?
tulah,,b4 nie duk bising2 kate xretilah,xpandailah...skang ko lah raja di kebun..
syabas buat bella!!bangga aku de kwn cm ko...semoga trus berjaya erk geng!
sume org duk cite psl farmville skang....**yekerw??de kerw org nk addict game ni cm bella??
hahahahahhahaha
bella jugak jd bahan aku!!aku xsure samada aku tertinggal / tercicir xde cite psl farmvile.
pe2lah bella....yg penting ri ni aku nk wat en3 tentang game yg de dlm fesbuk yg mmg leh wat org sume terdiam bila mengadap menda alah tue..siyes beb!!aku pown cmtu..xjln kije!
aku de gak men farmville cm org len.tp bak kate bella xlah hebat cm org len yg dh level 40 keatas tu kan??

cmne lah korg leh tahan kn main menda2 alah tue??sbr jelah aku klu nengok kebun korg2 yg dh terror tue...byk tul duit kelian kn?klu sesaper yg men tu bg2 lah gift cket kt aku nie..saje nk memenuhkan kebun aku yg mmg xde rupe kebun tue..kak zatul kater dh cm rupe farmfair jer..bukan funfair erk??**kak,tu ok lagi..akak xtgk lg kebun si anu tue...lagi lah funfair!!mud ngompat..

kdg2 bile terlebey layan mmg syok abis sbb kite leh hias kebun tu ikut suke kite..kepada yg minat deko2 ni lah masa nyer!
selain farmville nie,aku de main gak game bela kucing...ya Ampun klu real nie mmg aku xsanggup..nk mencuci ta** kucing berbagai!ishhhhh.....xmo lerw aku.
seronok sbb tgk kucing ni duk gediks2 melompat sana sini..pastu bg mkn..and da best part men
game ni kn...walaupown engkau memelihara kucing nan bersepah tp rumah ko tetap syurga beb...kite sendiri yg hias umah kite bg meletopppp meriahuolss..mmg gem!!
berbicara bab kocing nie,,tul kerw saper de memelihara kucing ni murah rejeki???jwb wak!!
org ckp lah...aku tnyer jer klu2 de yg taw.umah mrs.mak aku xpernah xde kucing.mslhnye kami xnk bela kucing..tp tah kucing sesaper ng slumbernyer dtg umah mrs.emak pastu landing2 smbil mkn wat cm umah sendiri dan kesudahannye trus lekat menetap kt umah itu..sgt hampeh!!
pergi sekor dtg 2,pergi 2 dtg 4...fenin taw!

umah aku xde kucing,,,kucing miang de!besar ponyer kucing.kucing ni xjual.kucing ni mengiau time mlm jerw.....sesaper de kucing tu dirumah mereka angkat ekor??hihihihihi

selain bercucuk tanam sambil memelihara haiwan ternakan dan membela kucing aku juge de menternak anak2 ikan..korg jgn lah pikir benda len.aku bela anak ikan dlm akuarium lah..
nama game tu fishville..wat masa ni aku dh de 3 tank yg penuh sarat ng ikan2 yg santek!!
hurm,,,kenape sy suker men game??sbb sy sukerlah!!!!!ikan ni koje senang je nk jage dia...
hari2 duk bg mkn je memanjang smpai gemok cm aku pastu joal!!makcik kayo lah pastu..
boleh beli ikan bebanyak lagi pastu bg mkn pastu jual..beli ikan lagi pastu bg mkn pastu jual..beli ikan lagi....berapa byk da!!!!
tank 1


tank 2


tank 3

huh...penat dh menaip lelaju nie!act,de lg game len yg aku men tp ni je yg aku duk gile skang nie.
tapi de satu game ni mmg aku minat gilerw aku xleh post kt sni.kang xpasal2 aku kena gam!
game tu mmg feberet aku lah dr dulu hingga skarang dan selamanyer..huhuhuhu
game tu kena de psgn!klu x bkn game namanye....
ishhhh udah2 lah dulu erk?besok sambung!

nota kaki : jom bg gift byk2 kt aku!!


penat yg amat sgt!

salam.....

saper yg penat??
aku kerw????aku mn reti penat..siang kije mlm berkije lagi.mmg hobi aku wat kije jer!!!
semalam seharian aku duk melayan karenah si puteri chumell aku tue...sbb tu aku langsung xberkesempatan nk berblogging,berfesbuk,berfarmville dan bermcm ber..... lagi.
satu hari suntuk si kecit tue duk kt opis kecit aku nie...sian plak nengok kebosanan yg sedang melanda diri si kecit tomey tue..

memula smpai2 tue aku aku suap dia ayam goreng dulu...feberet tue!!bukan rasuah erk??
aku baik kt opis..no scandal2!!mud masih hepi sbb dh lama dia xmenghadirkan diri kt opis ummi..
pastu dh dekat menjelang tgh hari pown mud masig baik,,walau pon ngantuk sbb xtido2 lagi aku tgk si kecit tue trus gak layan mata..mcm2 kije dia buat..dari duk menulis pe jadah haram kt kertas A4 smpai lah dia duk atas kusi mengadap pc.Dah mcm pekerja berwawasan ummi tgk najwa ni taw!

menjelang petang jer dia dh mula wat perangai....mintak letak lotion kt atas tapak tgn dia lah,mintak compact powder ngan cermin ummi lah,mintak eye shadow lah....
aiksss dik,,ni dh lebey dh nie!!ummi pown gi kije xbermake2 up an ari ni taw.Xdpt pe yg dia mintak melenting menjerit2 menangis!naik pening pale ummi melayannyer...tapi ummi xkisah!
memula tue tgk karenah ngengada dia tue geram je ummi taw..tgh2 duk2 nangis tue ummi dodoikan dia tetibe dia titon!
sayu hati tgk dia titon tue....sian si kecit aku,mesti dia kepenatan yg amat sgt sbb sehari suntuk ikut ummi dia gi kije.Nak aku nyatakan kt cni bukan aku yg penat sebenarnya,,sumpah!!
skit pown aku xpenat melayan karenah si kecit aku yg tomey tue..malah aku berbangga dpt melayan karenah dia.sian kt najwa ummi!!dia yg penat sgt...balik2 tu dia trus titon xbangun2 smpai kul 8mlm..kul 8.00 tu baru aku siram2 skit bdn dia!
cerita disebalik najwa bermastautin kt opis semlm,tgh kami duk bersenda2 gurau time lunch hour tue....
tetibe........................jeng!!jeng!!jeng!!
en.haris a.k.a Timbalan Pengarah Pengurusan kt Mahkamah nie muncul depan pintu bilik.
dlm hati aku!!!"ampunkan sy penunggu gua!!!"cuak ke aku??
xdelah!!en.haris boss yg baik lagi murah hati..motip???pepaham lah sendiri!
dia xmarah lah...sbb dia kan baik!harap2 en.haris xbaca lah blog aku nie!
kang xpasal2 jadi gadis jingga aku ni kang..
hihihihihihihi kelakar!

nota kaki : najwa xpernah bg aku penat...malah aku ilang penat setelah menatap wajah suci miliknya...sumpah xtipu!!

Monday, December 14, 2009

salam....

sepanjang percintaan penuh cabaran
dugaan kutempuhi redho
tetapi terpaksa cinta berakhir di sini
telah berulang kali sengaja kau ulangi
kesilapan sama serupa
setia didepan mata
curang dibaliknya
memang tanpa kusedari
dlm diam hati ku pedih
lantaran sikapmu melukakan
mengguris hati dan perasaan
rupa2nya kasih syg dari mu
dusta semata
seandainya detik dan waktu
dapat kuputar kembali
ingin sekali lagi rasanya
untuk ku jatuh cinta semula
namun yg pasti
bkn dgn mu
yg penuh palsu....................
bukan sengaja aku menyakiti
dirimu yg xmungkin memahami
erti kejujuran sebenar
didalam bercinta
jgnlah pula aku disalahkan
kirenya kau diburu kekesalan
takdir diakhirnya
xbermakna...


aku xtaw lirik lagu ni btul ke x...hehehehehehehe

sakit!!!!



maaf diberi tapi hati ........................?



Friday, December 11, 2009

jiwa yg kacau

salam......

wat masa ni aku btul sedang dilanda 'keserabutan' yg amat sgt....samada nk dgr kata hati atau kata pemikiran...pepatah pernah kata ikut hati,,MATI..yekerw???mati ke aku klu ikut kata hati???
mcm mn lak aku kuat ikut kata2 yg de dlm kotak pemikiran aku skang ni...aku rasa lagi truk dr kata hati....korang pernah xrasa mcm pe yg aku rasa?maksud aku susah nk wat pilihan...

dlm hidup nie mcm2 pilihan kite kena buat demi tuk menggembirakan pelbagai pihak..
kdg2 kite xamik kisah pown perasaan kite sendiri asal org disekeliling berpuas hati dgn perbuatan kite...aku taw aku pown pernah melakukan kesilapan...knape susah sgt aku nk maafkan kesilapan dia??sbb nye biarlah menjadi rahsia aku..tapi mmg cukup tuk buat hati aku hancur seperti xboleh diubati lagi..

tapi aku taw aku de tanggungjawab len...aku kena terima dia demi org len.bkn aku sorg perlukan dia dlm hidup...sume memerlukan dia.tp pe cara tuk aku lupakan perbuatan dia terhadap aku??
aku xmampu menolak perasaan benci yg dh wujud dlm diri aku nie..aku cuba bg peluang pd dia agar perbaiki diri.tp dlm pada itu aku muhasabah diri.kerana kesilapan yg aku lakukan lah aku menerima balasan seumpama nie...

terima kasih terhadap semua yg sentiasa di sisi memberi kata2 semangat agar aku xtrus dlm dilema..aku sudah melupakan segala perbuatan dia dan memaafkan dia.tp aku lom menerima dia sepenuh hati aku....sbb blom terubat luka di hati ini!!!

buntu mengharapkan jln terbaik

salam....

kadang2 hati kiter mudah terusik dgn seseorang..korang setuju x??even..............

Thursday, December 10, 2009

Contest Si Manja Berkaca Mata

**sticky mode**
roll bawah tuk new en3
salam.....

Bismillah al-Rahman al-Rahim

hari nie aku nk mempertaruhkan anak dara aku
dalam contest si manja berkaca mata yg dianjurkan oleh
UMMUMISHKAH

syarat penyertaan ialah terbuka kepada semua kanak2 lelaki/perempuan
yg berusia dari 1hari hingga 4tahun
dan yg paling penting
mesti berkaca mata
hanya sekeping gambar untuk seorang peserta yg diterima
oleh itu kepada ibu2/bapa2 yg ingin mempertaruhkan kecomelan anak2 anda berkaca mata
haruslah pilih dulu gambar yg terbaik dr yg terbaik k??

gambar yg aku pertaruhkan untuk contest ni ialah
NAMA : NAJWA NUR QISTINA BINTI MOHD NORIMAN
UMUR : 1TAHUN 5BULAN
NAMA IBU : NOR SUZIRA BINTI SULAIMAN


gambar ni diambil pada 23 Ogos 2009
masa ni kt umah kami
time2 cmni hanya aku dan najwa kt umah
mr.huB lom pulang dari kije so kami pon amik peluang berposing kiri dan kanan
kebetulan si manja aku nie pon mmg suke berposing sakan
pantang nmpak flash camera dia pon pose 1 2 3 lah
kunun de rupa tyra bank ler tu kn?
kemana tumpah kuah klu x ke nasi
ye dok???
persoalannya
ummi si najwa ni suke posing ker???
hihihihihihihihi
**maaf yer pn.penganjur sbb gambar ni dlm kegelapan...sy xhengat nk flashkan kamera
ni dh lari tajuk nie...
spek mata dia tu lama dh aku beli...
masa tue dia kecik lg xleh pakai
aku simpan,,punye simpan,,simpan dan simpan
akhirnye
tiba masa dia leh pakai juge spek mata murah tue
najwa nie mmg seorang kanak2 yg suke bergaya
pantang de benda yg leh wat dia cantik
barang make-up ummi usah ckplah
bersorok dlm beg lain supaya xdigeledah
aku suke sgt tgk dia bergaya seperti dlm gambar
dh mcm ustazah moden lak
terasa cepat benar masa berlalu
seperti semlm aku bertarung nyawa melahirkan si puteri
tahu2 sekarang membesar dgn cepat
tapi
apa pun aku bersyukur kepada Yg Esa
kerana memberi aku peluang menikmati saat2 ini

ummi syg kamu

salam.......

hari nie aku tetibe rindu sgt kat puteri kami yg sorg tue....syg aku kt dia xdpt nk aku ungkap kat en3 nie.
aku btul2 menyayangi dia...seandainye perlu aku tukar ganti nyawa dengann nya..aku rela!!!
ummi sentiasa mengharapkan kesihatan berpanjangan buat Najwa.
Ummi sgt sygkan Najwa....
Najwa skang dh makin membesar.....terasa cepat benar masa berlalu.
Ummi bangga melahirkan kamu syg....
Ekseli,Najwa adalah baby pra matang masa aku lahirkan dia....
lom pown cukup 7bulan dia lahir....tapi Allah itu Maha Besar.
Najwa sihat membesar depan mata abi dan ummi sehingga kehari nie
hari nie,,Najwa dh belajar banyak benda........
dia dh mula meniru percakapan org...aku ng mr.huB kena berhati2 dlm percakapan seharian kami agar xde perkataan xelok yg dia akan ikut.
dia dah mula pegang pensil dan buku....sbb tu ummi beli meja kat Juaimurah Online Shop tuk kemudahan si manja.
dia dh mula membantu ummi mengemas umah,,ummi kena bg dia belajar pegang penyapu,bulu ayam sbb ummi nk dia rajim cm ummi.kuikuikuikuikui
dan bermcm2 lg karenah dia yg menghiburkan hati ummi dan abi..
Uollss doakan kesihatan Najwa erk???

meja+1 kerusi PLAYDOH

salam.....

semlm kn aku janji nk post bungkusan yg aku dpt tu kn??
sowi lah uollss..
kebizian melanda tu yg lambat post.
wat ever lh kn???
tp yg penting aku suke sbb aku tgk najwa suke barang tue..
barang itu adalah seperti tajuk di atas
sebuah meja dan kerusi jenama PLAYDOH


balik2 je bawak bungkusan tue njawa dh dok jerit2 suh bukak
pas bukak je,dia trus mintak dukung suh duk kan atas kusi tue
org len nk usik mmg xdi izinkan....
hai lah anak ummi
bakpe kedekut sgt tue????

nota kaki : yg penting najwa happy!!!!!kalu najwa happy ummi lagi happy

Wednesday, December 9, 2009

sudah terima

salam.....

semlm aku terima barang yg aku prder dr Juaimurah Shop....
tq kak Roslina....
ekseli,barang tu tuk najwa
ummi beli barang tuk dia
besar woooo
terkejut monkey aku waktu nk amik barang tu kt kaunter surat
sume org duk tnye2 aku pe benda alah tu
aku wat muka selambe jerw
dlm at Tuhan je taw
ayooo,,apa mcm aku nk bwk ini brg turun bilik aku da...
ke hulu ke hilir aku cari troli
tp non adooo
last2 aku nmpk Aizat
"wat muka sedey2 ckit"aku berkata dlm at
last2
Aizat yg hantar kan barang tu gi bilik aku
huhuhuhuhuhu
tq Jat!!!
by da way thanks again to kak Roslina
lenkali lehlah ff order lg barang dr akak erk?

besar kn??
klu uolls nk taw pe isi dlm bungkusan tu nntkan next en3 erk?
aku de kije skit nie..
da~~~~

L0ve fifie

Tuesday, December 8, 2009

alhamdulillah

salam....


08-12-2009
hari nie adalah salah satu hari yg sgt bermakna buat aku dan mr.huB
hari nie adalah hari ulangtahun perkahwinan kami
alhamdulillah..............
bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dgn izinNya aku masih lagi berkekalan dgn mr.huB
aku mendoakan agar hubungan kami sentiasa dlm keadaan yg dirahmati.
xde wanita yg ingin perkahwinan berakhir dgn kegagalan
begitu juga aku
aku sentiasa ingin berada di sisi mr.huB
aku masih lagi memerlukan mr.huB tuk meneruskan hidup
semoga begitu juga impian mr.huB


mr.huB...
i'm happy with u
and thanks for everythings.....
luv u always!!!!!!!!!!!!!!

Monday, December 7, 2009

Metr0 kajang.


Salam..
Td pas dpt date baru, abi trus ajak blik. Ummi xnk..sbb ummi suh bwk m0ksu la najwa jln. M0ksu la 2 adik abi yg b0ngsu. Najwa tgk muka abi msm je..t0k ma kate abi ni cm t0k abah..ssh nk ajak jln.
Najwa tgk,ummi beria pujuk abi..mcm2 tmpt najwa dgr ummi sbut. Abi ajak g jusc0 maluri je..ummi nk g da mines. Abi kate I0I mall,ummi nk g mkn kt kajang.
Last2,abi stuju g kajang biap0n muka abi ketat. Najwa taw abi syg ummi..kmi g bfast kt Rest0ran Hameed..najwa ng abi mkn r0ti canai,ummi ng m0ksu la mkn n.g0reng s0t0ng.
Tgh sdp mkn,de s0rg sis ni dtg jual buku.
Najwa dgr dia nyanyi2 lgu cm cd yg ummi beli dulu.ummi kate najwa dh de buku 2..tp abi kate beli je..abi ni bek ati tw.
Tp murah je..rm5! Dlm buku 2 de 16 lgu.bkn buku je tw tp skali cd sis 2 bg.huhuhu
Pas 2 kmi g Smart. Kdai buku dan alat tulis. Ummi nk blikn m0ksu la alat tulis..najwa p0n dpt..c0l0ur pencil ng c0l0uring b0ok. Suka!!

07-12-2009.


Salam...
Ri ni pepg lg najwa dh bgn sbb najwa de 2nd check up kt HKL..
Abi kate pepagi jln jammed truk kt KL..kmi bt0lak dr umah t0k ma kul 8am. App0inment ng d0c ar0und 9am.
Sempat ke nk smpai??
Tepat kul 8.45am kmi smpai HKL..xlah jammed sgt p0wn.. Abi tpu je.. Reas0n xm0 drive ketelh 2.
Najwa kena jln jauh dr car park nk g klinik pediatrik..sib bek abi de.leh dukung najwa...
Sesampai je,ummi trus g daftar pas 2 kmi trus msuk ech0 r0om.
Sekali d0c xde da...
Nurse 2 kate dh k0l ummi tp ummi xangkat..hurm!!cmne 2 ummi?
Last2,nurse 2 bg date br kt najwa..
HKL...jumpe blik 19-04-10 erk?


L0ve najwa

Tuesday, December 1, 2009

majlis aqiqah

salam.....

alhamdulillah segalanya berjalan lancar...
majlis aqiqah najwa telah selesai dgn lancarnyer
pagi tue najwa bgn awal pagi
kul6.30 pg dia dh bangun
dgn itu awal pagi jugak aku mandikan dia

aku intai dr atas,,khemah tempat penyembelihan dah de ramai org
**duk umah flat leh amik gambar dr atas
siap2 mandikan najwa,aku pown turun kat tempat penyembelihan
klu ikutkan leh wakil kepada si penyembelih
tp MIL aku nk najwa tgk jugak
mr.huB lah kena dukung dia bwk depan lembu tue time lembu kena sembelih
masa tulah aku amik peluang amik gambor
tp xdpt jugak sbb org yg nk menolong tu bkn men ramainye

dr proses penyembelihan smpai proses lapah daging

selesai

FIL aku tgh kutip perut2 usus2 bagai
dia kate leh mkn.
yekerw?????
lom coba lom taw!!!

mesti ko tnye mn aku ng najwa kn???
kami duk bwh khemah ni xkuar2 sbb aku tgh suap najwa mkn mee goreng yg MIL aku masak pagi tue
khemah ni tempat lapah daging yg dh disembelih
khemah kt bawah flat adalah tempat mkn
sgt suke tgk org ramai bergotong royong
masak beramai2...
makan beramai2...
suker..

nota kaki : tq kepada sume yg terlibat.......mmg besh!!!!lebihan daging yg xmasak aku bawak balik Desa Pinggiran Putra tuk disedekah kepada saudara2 yg terdekat..kepada yg xdpt tu maaf2 bebanyak dipinta...

perjalanan yg jauh

salam......

ari sabtu,raya kedua aidiladha mr.huB dah apply coti2 malaysia...
disebabkan esok adalah hari penyembelihan lembu tuk aqiqah najwa makanya kami sefamily akan berangkat ke Pantai Dalam umah MIL&FIL aku.
Kami berangkat dr umah kul11 pg...rasa mcm masih awal
**bagi aku ng mr.huB lah...sbb mr.huB suke bangun lewat.aku x,,aku bangun awal
tapi kami xtrus balik Pantai...mr.huB ajak gi Alamanda cari pampers najwa.
sesampai kat Alamanda pampers xjumpe benda len lak yg dibeli....
pampers kat Alamanda ni de2 masa je murah....tgh bulan dia murahlah....
kuar dr Alamanda kami menghala ke PKNS Bandar Baru Bangi..sebelum tue tapau dulu fast food kegemaran najwa
pe lg klu bkn KFC....drumstick original mesti..
masa nk ke PKNS lalu depan Tasik Cempaka...aku pon suh mr.huB berhenti jap sbb nk suh najwa lelepak kt tmn permainan yg de..
sekali kekecewaan melanda najwa...sian dia!!!
nk taw sbbnyer?
uollss tgk erk................


lecaklah pulok taman tue
xkn nk suh najwa redah jerw

mam Twister je lh erk dik???
duk lepak smbil mkn je lah kami disana

muka kecewa
dhlah xdpt men buai,,byk nyamuklah pulok
ish...ish...ish...

siap2 mkn trus kami menuju ke PKNS...kt cni brg2 dapur murah2.
sejak mr.huB taw ctu murah dia suke ajak sopping-mopping disana jerw..bolehlah.!!
jauh beza dari Alamanda....tp aku suke gak sopping-mopping kt Alamanda.
duk leka2 cari brg yg diperlukan kami pown berangkat ke Pantai Dalam...
bayangkan erk???gerak kul11 sampai Pantai Dalam kul5 ptg...pdhal bkn jauh mn pown umah MIL & FIL aku tu....aku kat Putrajaya,dowg kt Angkasapuri tu..
jauh tul perjalanan kami tue........................letih sgt!

nota kaki : de saper 2 taw mana2 tempat Pampers murah2 x?najwa blom aku kenalk an dgn Cloth Diapers lagi..ngat nk try gak.klu de sape2 taw pampers murah2 roger lah aku.
mammypoko ng huggies ultra jer!!len xmo....

**happy family**

**happy family**